onbegrip

Auteur Topic: onbegrip  (gelezen 3713 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #10 Gepost op: 1 december 2004, 09:59:36
Hoe het artikel precies is weet ik niet maar volgens mij ben je verplicht om personen die in nood zijn te helpen. Waarom heeft hij dan zelf niets gedaan????? als er 4 kinderen bij betrokken zijn?

Hoe frusterend zou het zijn voor die brwman/vrouw als deze gestopt was niets kon doen en dat de brwwagen op hem stond te "wachten" om met een volledige ts uit te rukken? en dat er dan ook niets meer aan te doen is geweest?

Ik zou hem wel een keer uit willen nodigen om mee naar een oefencentra te gaan en daar en dan mag hij best wel brandweerkleding aan en dan maar eens laten voelen wat warmte is.

Dit gaat echt nergens over. Maar hoe komt deze man zelf al zo dicht bij de brand te staan zonder dat de brw is gealarmeerd?
Hij zou eens moeten weten hoevaak er op een vrijwilliger beroep gedaan word zonder dat hij het weet.

Ik zal niet zeggen dat als je vor een ongeval met beknelling geroepen wordt en je komt langs het ongeval gereden en dat je dan niet stopt is er inderdaad nog een punt van discussie. Ook danis iedere situatie weer anders. Is er al een ambu en politie tp dan is de kans dat je doorrijdt weer groter als in het geval er nog niemand is. Maar ben je bijvoorbeeld bevelvoerder met een hard piket en ben je de enige die gealareerd is zul je toch naar de kazerne moeten.
Maar bij brand gewoon naar de kazerne en vanaf daar handelen zoals je moet handelen!


fireman77

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 1 december 2004, 11:29:19


Ben ik het niet mee eens! als de burgervader (of moeder uiteraard) betrokken is bij de brandweer en weer hoe de brandweer te werk gaat, maakt ie hier een big issue van! in de raadsvergadreing dit raadslid flink van repliek geven en uitleggen hoe een en ander in zijn werk is gegaan! desnoods ook een persverklring uitgeven of in de gemeenterubriek van het weekblad een stuk schrijven! als je eenmaal negatief (ook al is het niet terecht) in het nieuws bent geweest, blijft dit toch aan je vastkleven!

Hier is dus eenen schoonen taak weggelegd voor de burgervader om de brandweer juist publiekelijk van een pluim te voorzien!!!

mzzl, d'n Druif

Zoals jij het weergeeft zit ook wat in. Ik bedoel dat hij aan dat gemeenteraadslid die dit onderwerp te sprake bracht niet te veel aandacht moet besteden, leg het hem één keer uit waarom het zo in zijn werk gaat en daarmee klaar. Zonde van zijn tijd om hierover lang te discussieren.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 1 december 2004, 19:12:50
het probleem is dat heel veel mensen niet weten wat een flinke binnenbrand is,en dat er veel gevaren bij zijn als je een pand betreed.

Ik zie het bij ons ook dat er nogal makkelijk wordt gedacht over het brandweerwerk,totdat ze het met eigen ogen zien.
Bij ons is de burgermeester een keer mee geweest met een hittetraining,en heeft met eigen ogen gezien dat ons werk niet zonder gevaren is.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #13 Gepost op: 1 december 2004, 19:50:48
ja dat is mooi krijgt hij er zeker een andere kijk op.
Nu nog een paar jaar naar de diverse opleidingen en een aantal flinke ongevallen en er valt te onderhandelen over een hogere schaal :-\

Bij ons heeft de keuringsarts een keer een dag meegelopen en de diverse oefeningen meegedaan. Dit leverde bij hem ook al een heel andere blik op.