RTL 7 - Beach Patrol

Auteur Topic: RTL 7 - Beach Patrol  (gelezen 4517 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Gepost op: 5 juli 2011, 16:39:16
Strandwachten en politie

Amerikaanse realityserie waarin het wel en wee van diverse strandwachten en politie op populaire stranden in de VS onder de loep wordt genomen.
De strandwachten werken nauw samen met de politie om zo criminelen te pakken te krijgen, levens te redden en de stranden zo veilig mogelijk te houden.
Beach Patrol is vanaf zaterdag 2 juli dagelijks te zien op RTL7.



Elke dag om 18:55




DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2011, 23:17:17
Al een paar keer gekeken. Ook mooi om te zien hoe anders het er aan toegaat dan bijvoorbeeld op bondi beach in australie (ander tv programma).
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2011, 19:39:29
Vandaag in de aflevering toch een behoorlijk stukje met een pittige reanimatie en gebruik van de aed etc.
Aflevering is vast online terug te kijken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2011, 19:42:01
Vandaag in de aflevering toch een behoorlijk stukje met een pittige reanimatie en gebruik van de aed etc.
Aflevering is vast online terug te kijken.

Maar zuurstof toedienen bij iemand die niet zelfstandig ademt heeft volgens mij geen zin. Nou ben ik geen medicus, maar het lijkt me een stuk effectiever om mond-op-mond beademing toe te passen..........
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2011, 19:44:26
Maar zuurstof toedienen bij iemand die niet zelfstandig ademt heeft volgens mij geen zin. Nou ben ik geen medicus, maar het lijkt me een stuk effectiever om mond-op-mond beademing toe te passen..........
Wat is het verschil daartussen dan?
Senior GGP / Oost-Brabant


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2011, 19:51:11
Wat is het verschil daartussen dan?

Zoals ik al zei: ik ben geen medicus dus weet niet of ik het goed uitleg, maar bij zuurstof toedienen zit er geen 'kracht' achter. Mond-op-mondbeademing zorgt ervoor dat de zuurstof verder het lichaam in gebracht wordt. Dat gebeurt niet als een patiënt die zuurstof niet zelf in kan ademen. Zuurstof dien je toe wanneer iemand dermate veel energie verspilt (ernstige verwondingen/ademhalingsproblemen etc.) dat er behoefte is aan extra zuurstof.

Maar correct me if I'm wrong, ik heb gelukkig pas één keer bij een gewonde die zuurstof nodig had gestaan...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2011, 19:59:32
Leuk programma inderdaad, ik kijk het ook wanneer mogelijk.

Al een paar keer gezien dat men op het water een slachtoffer immobiliseert, met een wervelplank met extra drijfvermogen. Leuk om te zien allemaal. En al die gebruikelijke alcohol-intoxicaties, zo herkenbaar.  ;D


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2011, 20:01:29
Het heeft inderdaad geen zin om iemand een (non rebreathing) masker op zijn gezicht te zetten wanneer die persoon niet meer ademt, of volstrekt onvoldoende ademt.

Je kunt dan nog steeds 100% zuurstof geven met een ballon, maar dat is geen ehbo techniek.
Je kunt ook beademen m.b.v. bijvoorbeeld een Laerdal masker, hiermee blaas je zelf lucht in, maar je kunt er ook een zuurstofslangetje op aansluiten zodat je lucht met een hogere concentratie kunt inblazen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2011, 21:51:22
al aantal afleveringen gekeken, diverse reanimatie's erin gezien. Wordt daar nou niet echt vrolijk van. Vindt het voor jeudige kijkers best wel heftig.

dacht dat dit soort programma's niet voor 8 uur uitgezonden mogen worden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2011, 21:53:05
al aantal afleveringen gekeken, diverse reanimatie's erin gezien. Wordt daar nou niet echt vrolijk van. Vindt het voor jeudige kijkers best wel heftig.

dacht dat dit soort programma's niet voor 8 uur uitgezonden mogen worden.

Een gemiddeld journaaltje is heftiger. Daarom zitten er ook knoppen op de afstandsbediening!  ;D