positie & vertegenwoordiging van de HAP chauffeur

Auteur Topic: positie & vertegenwoordiging van de HAP chauffeur  (gelezen 7472 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #20 Gepost op: 18 december 2004, 17:47:37
Dat is wat makkelijk gezegd, Peter. Je moet maar graag als HAP chauffeur willen werken en in jouw regio verzogt een taxibedrijf die diensten, wat moet je dan?
Dus als je dan gaat piepen, is nog niet zo raar...

Christian

Tja, ik wil ook wel piloot worden, maar als er geen banen zijn, houdt het op..  of als ik maar betaald word als taxichauffeur dan doe ik het niet.. En kijk ik of er een andere baan is waar wat mee kan..

Maar je gaat toch niet piepen als de ene baan er niet is die jij graag had willen hebben tegen de condities die jij wilt hebben..
Er zijn genoeg mensen die dan wel voor minder gaan werken.. Op de hoeveelste plaats zou jij komen als je solliciteert met jouw wensen lijstje..

Een klein beetje zakelijke blik ook naar je eigen arbeidsmarkt mag toch wel..


bouncer

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 29 december 2004, 15:56:49
Tsja, ik weet dat Meditaxi bezig is met een aparte CAO. Ze krijgen daar toestemming voor als ze 60 % van het land voorzien van hun diensten. Ze zijn aardig op weg maar het duurt nog wel even........


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #22 Gepost op: 26 februari 2005, 13:13:21
moet een er voor HAP chauffeurs een aparte belangen vereniging komen.. Ik denk dat het onzinnig is..

Peter heeft gelijk dat de Hap chauffeur in verschillende smaken en vormen te vinden is, maar dat betekent nog niet dat de beroepsgroep er geen voordelen uit kan halen door zich te verenigen.
Men kan bijvoorbeeld van elkaar leren, zoals we dit (héél soms  ;D) ook op dit forum doen.

Het is inderdaad zo dat voornamelijk de chauffeurs vanuit de werkgevers als Medi-Expresse, Meditaxi etc. het hardste klagen en daar zal dan ook wel een reden voor zijn.  Maar laten we wel héél duidelijk stellen dat (in algemene zin) "wij" misscien wel bij een "taxibedrijf" hebben gesolliciteerd, maar dan nog géén taxichauffeur zijn.
Overigens vind mijn werkgever dat zij géén taxibedrijf zijn, maar goed...

Ik heb natuurlijk ook zelf mijn handtekening onder mijn contract gezet en ik wist waar ik (financieel) aan begon.

Er wordt gereanimeerd, we rijden met OGS, we geven de patiënt zuurstof, we ondersteunen de artsen waarnodig op allerlei andere manieren, meerdere malen per dienst EN DAT ALLEMAAL VOOR EEN SALARIS VOLGENS DE TAXICAO....

Het gaat hier niet om de vraag of het altijd zo wijs is om als huisarts met optische- en geluidssignalen naar een cardiaal probleem te rijden, ten minste niet in een "grote stad" met (volgens het boekje) voldoende ambulances paraat.  Maar voorlopig doen we het nog wel...

De dames en heren in de regio waar ik werk (en dat zijn er rond de 25) hebben op drie na totaal geen taxi achtergrond. Een groot gedeelte werkt of was werkzaam in de hulpverlening (politie, gezondheidszorg, brandweer) en ziet deze baan als een leuke tijdsbesteding.
Maar deze mensen hebben wel hun verantwoordelijkheden en moeten daar naar worden betaald.

We zijn geen ambu-chauffeurs en niemand verwacht ook dat we naar die maatstaven dienen te worden betaald. Maar betaald worden als taxichauffeur voor het takenpakket dat wij nu hebben kan ook gewoon niet meer!

De primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden voor de chauffeurs bij de taxibedrijven is gewoon onder de maat. Een aparte cao, of het onderbrengen van alle hapchauffeurs in een aparte tak van de cao ambulancezorg kan naar mening hier uitkomst in bieden.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur