Fotografen/Videografen gezocht voor medewerking aan 112Film

Auteur Topic: Fotografen/Videografen gezocht voor medewerking aan 112Film  (gelezen 8585 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Beste,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar fotografen en videografen voor de 112Film welke ik ga maken. De 112Film wordt eigenlijk een enorme complicatie met daarin beelden van andere personen. In de 112Filmdelen zullen foto's en filmpjes te zien zijn welke elkaar afwisselen.
De 112Film wordt in delen op youtube gezet en er zullen per jaar minimaal 4 delen online komen. De eerste komt in augustus, 29 augustus,deze zal ik dan ook gaan plaatsen hier op het forum. De delen zullen tussen de 10 en 15 minuten duren.

De mensen die graag hieraan mee willen werken kunnen contact opnemen met mij via de mail, 112filmaanlevering@gmail.com maar je kan het ook hier in dit topic plaatsen. Ik zal dan contact gaan opnemen met die persoon. Als je meer wilt weten kan je het ook hier vragen of je kan me mailen dan zal je ook antwoord krijgen.

De fotografen kunnen hun beeldmateriaal per 2GB verzenden. Dit hoeft dan niet in mailtjes met bijlages van maximaal 25MB maar dit kan via een website. Deze website zal je dan ook horen als je gezegd heb dat je mee wilt gaan werken.
De videografen die hun filmpjes op youtube hebben staan kunnen hun beeldmateriaal ook mailen als die dat willen. Maar ze kunnen het ook mij laten overlaten. Dit zal dan een hele poos duren voordat het gaat gebeuren omdat ik zelf ook heel wat moet downloaden. Ik krijg vele links van youtube welke ik moet downloaden. Je kan het beste jouw links dan toesturen van bijvoorbeeld alle filmpjes welke je op youtube heb staan van de hulpdiensten.

De mensen die meewerken die zullen in de aftiteling van de filmdelen te zien zijn. Ook als je beeldmateriaal niet gebruikt is zal je daarin te zien zijn. Of je moet net te laat zijn dat er net een deel af is en dus je naam niet meer in de aftiteling toegevoegd kan worden.
Ook kan ik voor de mensen welke hun foto's sturen een special maken. Dit zal dan niet gelijk gemaakt worden en geüpload worden maar dit zal opgestapeld worden en in wat grotere getale openbaar zullen gemaakt worden. Een special is een filmpje van maximaal 1.30minuten.  In dit filmpje worden foto's getoond van een persoon. Elk persoon kan een special krijgen, dit zal dan gemaakt worden. Niet al je beeldmateriaal zal in die 1.30minuten getoond kunnen worden. Maar er kunnen vele specials per persoon komen. Er zijn onbeperkt aantal specials per persoon mogelijk.
De mensen die er later bijkomen zullen ook later pas een special krijgen dan de mensen die eerder waren. Ik heb de aftiteling ook zo gemaakt met daarin de mensen die er later bijkomen onderaan. Deze lijst zal ik afwerken met de vraag of hun een special willen of niet.
Ook de mensen met filmpjes kunnen een special krijgen. Dit zal alleen pas later komen. De mensen die dat willen zullen hun filmpjes moeten mailen of de titels van de filmpjes doormailen naar mij. Deze zal ik dan opzoeken en in een map zetten van die persoon.

De beeldmaterialen welke toegestuurd zijn die zullen niet doorgestuurd worden of doorverkocht. Deze zullen betrouwbaar worden opgeslagen.

Als er vragen zijn hoor ik die graag, ook aanmeldingen hoor ik graag.
De mensen die meewerken doen dit vrijwillig.

Groeten, SvenV (112Film)
112filmaanlevering@gmail.com

112Film - Wil jij meewerken met de 112Film?




SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2011, 21:14:43
Goh, bekende vraag die daarop volgt. Wat is het doel van deze film?

9 van de 10 films / foto's zullen al op Youtube staan (al dan niet op hun eigen site), wat is dan de toegevoegde waarde van jouw film?

Moet jouw film laten zien wat hulpdiensten doen, is het leedvermaak (dat idee krijg ik bij de 1e trailer), wat wil je er mee bereiken?
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #3 Gepost op: 7 juli 2011, 21:22:34
Goh, bekende vraag die daarop volgt. Wat is het doel van deze film?

9 van de 10 films / foto's zullen al op Youtube staan (al dan niet op hun eigen site), wat is dan de toegevoegde waarde van jouw film?

Moet jouw film laten zien wat hulpdiensten doen, is het leedvermaak (dat idee krijg ik bij de 1e trailer), wat wil je er mee bereiken?

Hallo Koen,

Dat de vraag bekend is kan best, ik heb aan vele mensen dit al gevraagd.

De meeste foto's en/of filmpjes zijn al op het web te vinden. De toegevoegde waarde aan de 112Film welke ik ga maken is dat je meerdere foto's en/of filmpjes ziet van vele mensen door elkaar heen.
Net alleen dat natuurlijk, ik ga proberen de mensen te laten zien hoe de hulpdiensten te werk gaan en samenwerken bij de incidenten. Natuurlijk zal je dat niet alleen maar tegen komen in de 112Film delen. Je zal voornamelijk vele filmpjes en/of foto's zien van dat de hulpdiensten met sirene rijden. Vooral in deel 1 is dit zo.
Deel 2 ga ik proberen om meer een verhaallijn erin te krijgen waarin je ook echt meerdere beelden gaat zien van ongevallen en/of branden of andere dingen.

Ik hoop zo je vraag voldoende beantwoord te hebben.
Gr. Sven


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2011, 23:41:39
Hallo Koen,

Dat de vraag bekend is kan best, ik heb aan vele mensen dit al gevraagd.

De meeste foto's en/of filmpjes zijn al op het web te vinden. De toegevoegde waarde aan de 112Film welke ik ga maken is dat je meerdere foto's en/of filmpjes ziet van vele mensen door elkaar heen.
Net alleen dat natuurlijk, ik ga proberen de mensen te laten zien hoe de hulpdiensten te werk gaan en samenwerken bij de incidenten. Natuurlijk zal je dat niet alleen maar tegen komen in de 112Film delen. Je zal voornamelijk vele filmpjes en/of foto's zien van dat de hulpdiensten met sirene rijden. Vooral in deel 1 is dit zo.
Deel 2 ga ik proberen om meer een verhaallijn erin te krijgen waarin je ook echt meerdere beelden gaat zien van ongevallen en/of branden of andere dingen.

Ik hoop zo je vraag voldoende beantwoord te hebben.
Gr. Sven
Ik snap je doel niet helemaal Als jij mensen wil laten zien hoe hulpdiensten te werk gaan, zou ik dat doen met filmpjes van oefeningen, open dagen etc. Filmpjes van prio 1, en foto's van branden en ongevallen daar laat je dat niet mee zien.. ::) En ik zie het eig meer als gewoon een grote compilatie, want al die foto's/filmpjes kan je dus blijkbaar ook gewoon los op internet bekijken.. Ik snap er het doel niet helemaal van maar ik wens je succes. ;)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2011, 09:50:35
Wat ik vergeten was te vermelden is dat ik ook niet alleen het doel heb om mensen te laten zien hoe de hulpdiensten te werk gaan maar ook laten zien wat er kan gebeuren als er eventjes wat fout gaat. In de meeste gevallen is dat overdreven in beeld in de 112Film delen. Zoals grote incidenten. Maar ook kleine incidenten zullen voorkomen in de 112Film delen.
En inderdaad wat je zegt, het is meer een enorme complicatie met een onbeperkt aantal delen. Zo heb ik eigenlijk ook de 112Film bekend gemaakt.

Zoals ik al eerder vermeld heb gaat er in deel 2 meer een verhaallijn komen als mij dit gaat lukken. Met een verhaallijn in de 112Film delen zal je mee aan het volgende moeten denken; ik neem even het voorbeeld van de brandweer. Je ziet van een vrijwillig brandweerkorps de brandweermannen opkomen bij de kazerne. Daarna zie je ze aankleden (dit weet ik nog niet zeker), dan zie je ze weg rijden vanaf de kazerne. Je ziet een filmpje van een rijdend brandweervoertuig (1 of meerdere filmpjes). Je ziet de brandweer ter plaatse komen bij een incident. Je ziet de brandweer het werk doen van de brand of een andere melding. Je ziet de brandweer terug naar de kazerne rijden.

Ook hoor ik zeer graag tips, hier ga ik dan ook gebruik van maken. Dus zie jij een verbeter puntje? Meld dit dan, dit kan via de mail of via dit topic.

Gr. SvenV (112Film)


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2011, 09:35:31
Hierbij maar weer een nieuwsbrief, deze is vanochtend om 09.00uur verstuurd. Je kan je altijd nog aanmelden via: http://app.enormail.eu/external/subscribe/3f1a1ac35d3f7f667a725981d6d17cff

Beste,
De openbare nieuwsbrief is weer gemaakt en bij deze ook verstuurd. De afgelopen weken zijn er meerdere dingen welke nieuws te noemen zijn. Dit allemaal in deze nieuwsbrief.
•         112Film (1), datum is bekend
•         Filmdelen, hoeveel?...
•         Veel nieuwe medewerkers welke beeldmateriaal gaan leveren

112Film (1), datum is bekend

Dit is al sinds eind juni bekend, maar toch hier nog even het gaan vermelden. Op 29 augustus dit jaar (2011) gaat deel 1 van de 112Film online op youtube komen.
Ook deel 1 van de 112Film is in de mailbox te krijgen. Dit zal natuurlijk niet eerder dan 29 augustus zijn voordat deze verstuurd gaan worden. Je kan wel al een mail sturen met daarin dat je 112Film (1) in je mailbox wilt. Dit wordt dan zorgvuldig genoteerd en behandeld. Je zal ook mail terug met daarin een bevestiging. Dat je hem gaat ontvangen na 29augustus.
Het versturen zal in die week gebeuren van 29 augustus, ik denk dat dit een van de 5 dagen wordt na het online komen van deel 1, dus maandag(29augustus) en dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag kan je hem ontvangen. Als je hem later wilt ontvangen moet je dit even aangeven. Dit kan je aangeven door middel van de e-mail dat je hem wilt ontvangen en daar een periode aangeven wanneer je hem graag wilt ontvangen. Deze periode kan niet eerder zijn dan 29 augustus.

Filmdelen, hoeveel?...
Er kunnen minimaal 4 delen per jaar komen, dit is nog niet 100% zeker. Na deel 2 (als deze online komt) ga ik het bevestigen of wat anders zeggen. Deel 2 zal in een van de laatste maanden online gaan komen.
Hoeveel er maximaal gaan komen over alle jaren kan ik totaal geen oordeel over zeggen. Het ligt eraan hoeveel mensen blijven mailen. Hoe meer mensen en hoe meer beeldmateriaal hoe meer delen er zullen volgen.
Ik zal altijd blijven zoeken naar personen welke beeldmateriaal willen sturen. Hoe meer personen hoe meer beeldmateriaal hoe meer delen er zullen volgen.
Wel kan ik een beetje zeggen dat er zeker meer dan 6 delen zullen gaan komen. Het kunnen er ook meer dan 10 worden. Maar ik ben voorzichtig in zulke uitspraken.

Veel nieuwe medewerkers welke beeldmateriaal gaan leveren

De laatste weken zijn er ontzettend veel nieuwe medewerkers bijgekomen welke ook willen meewerken aan de 112Film door beeldmateriaal te gaan leveren. Dit betekend dat er steeds meer delen zullen gaan komen. Natuurlijk kunnen nog steeds mensen bijstappen welke ook willen meewerken aan de 112Film. Wij gaan nog steeds doorzoeken naar personen welke mee willen gaan werken door beeldmateriaal te sturen.
Hoe meer beeldmateriaal hoe beter voor de aantal delen. Hoe meer beeldmateriaal hoe meer delen er zullen komen. Kent u nog iemand? Of maakt u zelf foto’s/filmpjes van de hulpdiensten en wilt u nog wat vragen stellen voordat u mee wilt werken, deze vragen kunt u ten alle tijden stellen.

Met vriendelijke groet,
SvenV (112Film)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2011, 01:51:43
Met alle respect, maar het komt op mij heel amateuristisch over. Toch succes.


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2011, 18:49:14
Volg de 112Film nu ook op twitter, http://twitter.com/112Film


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2011, 15:59:21
En Trailer 3 staat online!!!

112Film Trailer - 3 -