Fotografen/Videografen gezocht voor medewerking aan 112Film

Auteur Topic: Fotografen/Videografen gezocht voor medewerking aan 112Film  (gelezen 8543 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2011, 21:35:30
Dit is gewoon precies hetzelfde als wat sommige 112volk op Youtube als ''Intro'' heeft.. niks bijzonders aan dus.. :-\
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #11 Gepost op: 23 augustus 2011, 00:54:27
Behoorlijk wat medewerkers voor zo'n stukje film.
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2011, 15:54:17
Ik ben nu al benieuwd naar het eerste filmpje, het ziet er allemaal zo prof. uit!  ::) ;D :D


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2011, 16:48:11
Beste Sven,

toch even een paar puntjes waar ik heel benieuwd naar ben aangaande jouw project :

1. Heb je een bepaald beleid aangaande het toelaten van personen/beeldmateriaal ? Ik bedoel hiermee of je een bepaald 'filter' inbouwd of het kaf van het koren te scheiden ? Een compilatie maken van professionele beelden van serieuze foto-/videografen lijkt mij namelijk niets mis mee, maar het motiveren van sensatiezoekers en 'in de weg staanders' wel.

2. Ga je in jouw compilaties zorgdragen voor het anonimiseren van slachtoffers (voor zover deze überhaupt in beeld komen??), kentekens, etc. ?

3. Hoe doe je het met copyright, vervallen de beelden aan jou zodra ze in de compilatie staan, kortom, dragen de leveranciers met de beelden ook hun copyright over ??

4. Waarom maak je niet (zoals eerder geopperd) een semi-professionele film over het werk van HV-ers door beeldmateriaal te schieten van oefeningen ? Dit lijkt mij meer bijdragen aan een positief imago van de HV-ers dan een compilatie van (willekeurig) langsflitsende blauwe lampen.

Begrijp me niet verkeerd  98uiye, ik gun je van harte een mooi filmdebuut, maar kan me aan de hand van de postings nog niet echt een beeld maken van de geboden integriteit en professionaliteit (en dan doel ik niet op het technische filmdeel van het compileren).
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2011, 16:57:38
Behoorlijk wat medewerkers voor zo'n stukje film.

3 regelen het licht,
4 regelen de camera,
2 regelen de regie,
4 regelen het geluid,
De anderen roepen keihard: "ACTIE!"
 ;D


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2011, 21:15:22
Beste Sven, [..]
Uh oké... ik zit hier nu met drogen ogen te kijken maar ik kan niet ontdekken of jij nu serieus bent of niet.  :| :|
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2011, 21:18:24
Komende week komt deel 1, en ik ben zeer benieuwd  :|
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2011, 22:44:46
Het enthousaisme spat eraf  :(


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #18 Gepost op: 24 augustus 2011, 02:38:34
Uh oké... ik zit hier nu met drogen ogen te kijken maar ik kan niet ontdekken of jij nu serieus bent of niet.  :| :|

Ik ben absoluut heel serieus met deze vragen. Ik maak zelf geen HV-filmpjes of foto's, maar het lijkt mij niet verkeerd om op basis van de verstrekte antwoorden wat meer duidelijkheid te krijgen over de richting die dit opgaat.

Zeker gezien de wildgroei die er de laatste jaren plaatsvind (zie vele andere topics op dit forum) en de schaduw die dit werpt over de professionele en (in mijn ogen) wel nuttige HV-journalistiek.

Op basis van wat ik hier tot nu toe aan info heb gezien van Sven in dit topic kan ik nog niet inschatten in welke categorie ik dit moet plaatsen, en ik denk dat dit voor meer mensen hier geldt....
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #19 Gepost op: 24 augustus 2011, 13:46:33
Gezien de video is het niet zo lastig toch om het in een categorie te plaatsen? Het past in precies het zelfde soort video's als wat je hier wel vaker ziet. Van elke mug een olifant maken; dus met de bekende logo's, intro's, spannende muziekjes etc. Niks journalistieks aan. Ben je puur journalistiek bezig dan maak je het niet spannender dan dat het is. Je wilt als videograaf de kijker het werkelijke verhaal laten zien en dat doe je niet door de boel erger te doen lijken dan dat het is. Zo'n 112 film is gewoon een compilatievideo van alle 1001 dezelfde voertuigvideo's die al te zien zijn geweest in de diverse topics en op YouTube. Het voegt niks nieuws toe (als die filmpjes uberhaupt íets toevoegen, wat sommige serieus denken). Maar goed, nu weer genoeg de zuurpruim uitgehangen.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon