Fotografen/Videografen gezocht voor medewerking aan 112Film

Auteur Topic: Fotografen/Videografen gezocht voor medewerking aan 112Film  (gelezen 8592 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #20 Gepost op: 24 augustus 2011, 13:56:22
Gezien de video is het niet zo lastig toch om het in een categorie te plaatsen? Het past in precies het zelfde soort video's als wat je hier wel vaker ziet. Van elke mug een olifant maken; dus met de bekende logo's, intro's, spannende muziekjes etc. Niks journalistieks aan. Ben je puur journalistiek bezig dan maak je het niet spannender dan dat het is. Je wilt als videograaf de kijker het werkelijke verhaal laten zien en dat doe je niet door de boel erger te doen lijken dan dat het is. Zo'n 112 film is gewoon een compilatievideo van alle 1001 dezelfde voertuigvideo's die al te zien zijn geweest in de diverse topics en op YouTube. Het voegt niks nieuws toe (als die filmpjes uberhaupt íets toevoegen, wat sommige serieus denken). Maar goed, nu weer genoeg de zuurpruim uitgehangen.

Helemaal mee eens. Als die filmpjes eerst op Youtube worden geplaatst (gelijk na incident) en een paar weken/maanden later nog in een 112Film te zien zijn, dan is dat geen nieuwswaarde meer. Het filmpje heeft al op Youtube gestaan en vele mensen hebben hem al gezien. Daarnaast moet je ook kijken op welk niveau je de 112Film wilt maken. Filmpjes met de kwaliteit (materiaal en beeldkeuze tijdens incident) als die van Aram, Stefan, Bas, Dion (en nog van vele anderen die altijd een genot zijn om te bekijken) of van mensen met een camera van de Aldi (vaak voertuigen ipv het incident) die trillend een incident staan te filmen, wat snel gaat vervelen.

Er komt veel meer bij kijken dan je denkt. Het concept is goed, alleen je hebt de juiste mensen en materialen nodig. Dan is het pas succesvol.  Maar, ik wil je alsnog succes wensen met het project.

We wachten de eerste 112Film af, dan kunnen we pas onze mening uiten en mogelijk opbouwende kritiek geven.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2011, 15:35:47
Gezien de video is het niet zo lastig toch om het in een categorie te plaatsen? .....

Wat jij verwoord is ook mijn eerste gedachte. Aan de andere kant is een en ander nog in opbouw en is deze jongen erg enthousiast zo te zien, dus dan wil ik niet gelijk gaan afschieten maar stel ik eerst een aantal gerichte vragen.

...Er komt veel meer bij kijken dan je denkt. Het concept is goed, alleen je hebt de juiste mensen en materialen nodig. Dan is het pas succesvol...

We wachten de eerste 112Film af, dan kunnen we pas onze mening uiten en mogelijk opbouwende kritiek geven.

Juist omdat deze jongen het hier aankondigd en daarbij specifiek ook om tips vraagt, lijkt het mij dat hij open staat voor goede suggesties, tips en aanwijzingen. Met andere woorden, het is nog 'bij te sturen'. Vandaar dat ik denk dat nu met opbouwende kritiek reageren veel meer zin heeft dan eerst het resultaat afwachten en dan pas de kritiek spuien.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #22 Gepost op: 25 augustus 2011, 16:39:17
Sorry voor het late antwoord.
Maar hier heel wat antwoorden,

Dit is gewoon precies hetzelfde als wat sommige 112volk op Youtube als ''Intro'' heeft.. niks bijzonders aan dus.. :-\

Deze trailer is inderdaad niet zo lang. Maar dit heeft een rede, als ik hem langer maak dan is het geen trailer meer in vergelijking met de film delen. Dus daarom zo kort.

Behoorlijk wat medewerkers voor zo'n stukje film.

Ja het zijn inderdaad veel medewerkers. Maar dit zijn alle medewerkers toen dit filmpje gemaakt was, het zijn er nu al wat meer geworden. Maar niet al deze medewerkers hebben beelden in deze trailer. Maar anders wordt het nog ingewikkelder als ik per persoon ook dat nog in de gaten moet gaan houden.
Maar niet iedereen levert even veel materiaal.

Ik ben nu al benieuwd naar het eerste filmpje, het ziet er allemaal zo prof. uit!  ::) ;D :D

Is dit serieus bedoeld?

Beste Sven,

toch even een paar puntjes waar ik heel benieuwd naar ben aangaande jouw project :

1. Heb je een bepaald beleid aangaande het toelaten van personen/beeldmateriaal ? Ik bedoel hiermee of je een bepaald 'filter' inbouwd of het kaf van het koren te scheiden ? Een compilatie maken van professionele beelden van serieuze foto-/videografen lijkt mij namelijk niets mis mee, maar het motiveren van sensatiezoekers en 'in de weg staanders' wel.

2. Ga je in jouw compilaties zorgdragen voor het anonimiseren van slachtoffers (voor zover deze überhaupt in beeld komen??), kentekens, etc. ?

3. Hoe doe je het met copyright, vervallen de beelden aan jou zodra ze in de compilatie staan, kortom, dragen de leveranciers met de beelden ook hun copyright over ??

4. Waarom maak je niet (zoals eerder geopperd) een semi-professionele film over het werk van HV-ers door beeldmateriaal te schieten van oefeningen ? Dit lijkt mij meer bijdragen aan een positief imago van de HV-ers dan een compilatie van (willekeurig) langsflitsende blauwe lampen.

Begrijp me niet verkeerd  98uiye, ik gun je van harte een mooi filmdebuut, maar kan me aan de hand van de postings nog niet echt een beeld maken van de geboden integriteit en professionaliteit (en dan doel ik niet op het technische filmdeel van het compileren).

Beste,

Bij deze wat antwoorden op die punten;

1) Nee, dit heb ik nog niet. Hier heb ik zelf ook niet over nagedacht. Maar nu wel eventjes, ik ga dit denk wel invoeren. Ik zal dan ook binnenkort in de eerst volgende medewerkers nieuwsbrief hier een bericht over neerzetten. Ook in de openbare nieuwsbrief een berichtje. Maar ik ga dit zeker invoeren. Maar ik ben zelf ook iemand die foto's maakt maar totaal niet in de weg gaat staan, want daar heb ik zelf ook altijd een hekel aan. Maar nu je dit heb gezegd ga ik dit wel invoeren.

2) Ik kijk alle foto's en filmpjes eerst door voordat ik deze ga gebruiken. Ik probeer de slachtoffers uit beeld te houden en als ze toch in beeld staan dan ga ik daar een oplossing voor verzinnen. Maar over het algemeen houdt ik ze uit beeld. Dat vindt ik zelf wel netjes. Kentekens van betrokken voertuigen is voor de rest de zorg aan de fotograaf, als ik dit tegen kom en waar het dan ook echt overduidelijk is dan ga ik deze zeer waarschijnlijk niet gebruiken. Tenzij hij heel interessant is dan ga ik hem even bewerken.

3) Over het algemeen als mensen wat sturen kunnen ze daarna niet meer met die beelden zeggen dat ik ze niet mocht gebruiken. Ik kan ze dus gebruiken voor de filmdelen of een trailer. De specials daar zal ik eerst toestemming voor gaan vragen en of ze het wel willen. Als ze het willen dan zal ik dat ook doen. Maar voor de rest blijven de beelden die gestuurd zijn van de fotograaf of videograaf. Ik gebruik ze voor de 112Film delen en/of trailers. Voor de rest doe ik er niks aan. De fotografen en videografen mogen de beelden ook met watermerk aanleveren alleen niet een watermerk wat heel het beeld betrekt.

4) Ik zelf maak soms wel eens foto's/filmpjes van oefeningen. Maar lang niet al deze materialen mogen in beeld komen. Dit omdat de hulpdiensten in ploegen werken en de oefeningen dan nog vaker uitgevoerd gaan worden. Maar dit is een idee, en daar ga ik ook eens over nadenken. En dit zal vast in de toekomst wel eens verschijnen. Ik ga niet alleen langsflitsende blauwe lampen erin zetten hoor, er zal veel meer in komen van het werk van de hulpdiensten.

Gezien de video is het niet zo lastig toch om het in een categorie te plaatsen? Het past in precies het zelfde soort video's als wat je hier wel vaker ziet. Van elke mug een olifant maken; dus met de bekende logo's, intro's, spannende muziekjes etc. Niks journalistieks aan. Ben je puur journalistiek bezig dan maak je het niet spannender dan dat het is. Je wilt als videograaf de kijker het werkelijke verhaal laten zien en dat doe je niet door de boel erger te doen lijken dan dat het is. Zo'n 112 film is gewoon een compilatievideo van alle 1001 dezelfde voertuigvideo's die al te zien zijn geweest in de diverse topics en op YouTube. Het voegt niks nieuws toe (als die filmpjes uberhaupt íets toevoegen, wat sommige serieus denken). Maar goed, nu weer genoeg de zuurpruim uitgehangen.

Er zullen inderdaad veel beelden in voorkomen welke al eerder gezien zijn. Maar daarnaast ook veel nieuwe beelden welke nog niet op internet hebben gestaan. Waaronder een deel van mijn eigen beeldmateriaal wat ik afgelopen maanden heb genomen.

Helemaal mee eens. Als die filmpjes eerst op Youtube worden geplaatst (gelijk na incident) en een paar weken/maanden later nog in een 112Film te zien zijn, dan is dat geen nieuwswaarde meer. Het filmpje heeft al op Youtube gestaan en vele mensen hebben hem al gezien. Daarnaast moet je ook kijken op welk niveau je de 112Film wilt maken. Filmpjes met de kwaliteit (materiaal en beeldkeuze tijdens incident) als die van Aram, Stefan, Bas, Dion (en nog van vele anderen die altijd een genot zijn om te bekijken) of van mensen met een camera van de Aldi (vaak voertuigen ipv het incident) die trillend een incident staan te filmen, wat snel gaat vervelen.

Er komt veel meer bij kijken dan je denkt. Het concept is goed, alleen je hebt de juiste mensen en materialen nodig. Dan is het pas succesvol.  Maar, ik wil je alsnog succes wensen met het project.

We wachten de eerste 112Film af, dan kunnen we pas onze mening uiten en mogelijk opbouwende kritiek geven.

Ik heb het idee niet gehad om nieuwswaardige filmpjes online te zetten. Wat ik eerder al gezegt heb is het eigenlijk een enorme complicatie. Het is niet de bedoeling dat je het ziet dat het als nieuwswaardig iets moet overkomen. De beelden die erin zitten zijn vaak oud soms zit er wel een foto of een filmpje tussen welke wel recent is. Maar ik heb het niet gemaakt voor nieuwswaardig over te komen.

Maar nogmaals de beelden die erin voorkomen heb je misschien al eerder gezien maar er zitten ook nieuwe en niet eerder vertoonde beelden tussen.

Ik wil iedereen een kans geven en dus niet slecht kwaliteits materiaal afkraken en deze niet gebruiken. Wel is het mogelijk dat ik het wat slechtere materiaal wat korter in beeld zet. Maar tuurlijk zitten er ook personen tussen welke wat beter materiaal maken.

Ik wil inderdaad tips krijgen na het eerste deel. Voor mij is dit ook spannend. Ik weet niet hoe de reacties zijn dus, en ik wil graag tips hebben hoe ik het beter kan gaan doen. Ook wil ik voor de muziekkeuze tips krijgen. Maar dat duurt altijd erg lang. Zelf weet ik weinig muziek welke ik kan gaan gebruiken. Dus als er mensen nog tips hebben over de muziek keuze hoor ik die graag.

Ik wil dus graag tips en suggesties hebben waardoor ik mezelf kan verbeteren voor de volgende toekomstige filmpjes. Zo kan ik zelf beter gaan worden en jullie meer plezier geven. Ik heb al aardig wat tips gehad via msn en andere fora's en een aantal van deze tips heb ik ook al erin verwerkt en sommige dingen verbetert.

Graag dus tips als je er eentje hebt.

Met vriendelijke groet,
SvenV (112Film)


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #23 Gepost op: 25 augustus 2011, 23:25:04
2) Ik kijk alle foto's en filmpjes eerst door voordat ik deze ga gebruiken. Ik probeer de slachtoffers uit beeld te houden en als ze toch in beeld staan dan ga ik daar een oplossing voor verzinnen. Maar over het algemeen houdt ik ze uit beeld. Dat vindt ik zelf wel netjes. Kentekens van betrokken voertuigen is voor de rest de zorg aan de fotograaf, als ik dit tegen kom en waar het dan ook echt overduidelijk is dan ga ik deze zeer waarschijnlijk niet gebruiken. Tenzij hij heel interessant is dan ga ik hem even bewerken.

Allereerst bedankt voor je antwoorden. Dit maakt het plaatje al weer completer.

Voor wat betreft het deel van je antwoord wat ik hierboven als citaat heb laten staan nog het volgende. Ik zou de SO's altijd ofwel uit beeld houden, ofwel anonimiseren (de bekende vage blokjes over het gezicht). Bij de kentekens zeg je, naar mijn mening onterecht, dat dit een zorg is van de fotograaf. Jij bent echter in dit geval de 'eindredacteur' en 'producer', dus het lijkt mij wel degelijk jouw zorg. Gewoon de kentekens weghalen dus zou ik zeggen.

Verder wens ik je veel succes met de eerste compilatie, ik ben benieuwd naar het resultaat.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #24 Gepost op: 26 augustus 2011, 13:57:55
Allereerst bedankt voor je antwoorden. Dit maakt het plaatje al weer completer.

Voor wat betreft het deel van je antwoord wat ik hierboven als citaat heb laten staan nog het volgende. Ik zou de SO's altijd ofwel uit beeld houden, ofwel anonimiseren (de bekende vage blokjes over het gezicht). Bij de kentekens zeg je, naar mijn mening onterecht, dat dit een zorg is van de fotograaf. Jij bent echter in dit geval de 'eindredacteur' en 'producer', dus het lijkt mij wel degelijk jouw zorg. Gewoon de kentekens weghalen dus zou ik zeggen.

Verder wens ik je veel succes met de eerste compilatie, ik ben benieuwd naar het resultaat.

Mooi, als er nog meer vragen zijn hoor ik deze graag.

Dat de SO's uit beeld houden is ook mijn idee, alleen als hij toch in beeld gaat komen dan wordt het vaag gemaakt ja. En de kentekens van betrokken voertuigen die zijn verplicht om weg te halen. En van overige voertuigen niet, maar ik zal er meer rekening mee gaan houden. En inderdaad, ik ben de 'eindredacteur' en ik ga dit ook goed controleren. Bedankt voor de tips/suggesties voor de rest.

Gr. Sven


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #25 Gepost op: 26 augustus 2011, 16:35:06
Ik wil inderdaad tips krijgen na het eerste deel. Voor mij is dit ook spannend. Ik weet niet hoe de reacties zijn dus, en ik wil graag tips hebben hoe ik het beter kan gaan doen. Ook wil ik voor de muziekkeuze tips krijgen. Maar dat duurt altijd erg lang. Zelf weet ik weinig muziek welke ik kan gaan gebruiken. Dus als er mensen nog tips hebben over de muziek keuze hoor ik die graag.

Ik wil dus graag tips en suggesties hebben waardoor ik mezelf kan verbeteren voor de volgende toekomstige filmpjes. Zo kan ik zelf beter gaan worden en jullie meer plezier geven. Ik heb al aardig wat tips gehad via msn en andere fora's en een aantal van deze tips heb ik ook al erin verwerkt en sommige dingen verbetert.

Graag dus tips als je er eentje hebt.

Met vriendelijke groet,
SvenV (112Film)

Hoi SvenV,

Houd rekening met je muziekkeuze dat er op de meeste (bijna alle) muziek coyright zit. Meer informatie kun je terug vinden op de website van BUMA of STEMRA. Ook als particulier (ik neem aan dat je dit privé doet en niet ingeschreven staat bij de KvK) ben je verplicht deze regelgeving te volgen. Dus een spannend muziekje zoals b.v.b. bij ''Ladder49'' mag je niet zomaar gebruiken.

Overigens is er wel rechtenvrije muziek in de handel, maar ook daar zitten nog een aantal randvoorwaarden aan.
Succes iedergeval en ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #26 Gepost op: 29 augustus 2011, 15:59:53
Hierbij 112Film (1) online,
Graag hoor ik reacties, tips, opmerkingen en suggesties.

112Film (1)

Het tweede deel wordt eind November 2011 verwacht

112Film:
www.twitter.com/112Film
www.film112.hyves.nl
www.youtube.com/user/SvenV112


KME

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 29 augustus 2011, 23:06:26
Ik zie niet meer dan een compilatie van filmpjes die al tig keer langsgekomen zijn. Verder met wederom hetzelfde liedje, dat me langzaamhand ook de strot uitkomt (sorry). Mijn persoonlijke mening; Ik heb er snel doorheen gescrold, geen meerwaarde of toegevoegde waarde. Tig hetzelfde te vinden op youtube.

 O0 voor de moeite.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #28 Gepost op: 30 augustus 2011, 03:16:32
Hierbij 112Film (1) online,
Graag hoor ik reacties, tips, opmerkingen en suggesties.

112Film (1)

Tja, ook ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel enthousiast ben over het 1e deel. Het is vooral veel uitrukkend en langsrijdend blauw-blauw, ik kan eerlijk gezegd nog niet zien waar dit een duidelijker beeld schept van het werk van de verschillende HV-diensten.

Ik zou een gestructureerde opbouw van het werk van de verschillende HV-diensten meer toejuichen. Maar goed, uiteraard ook ieder zijn smaak.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #29 Gepost op: 30 augustus 2011, 10:45:17
Hoi SvenV,

Je zal eens moeten proberen om een verhaal-lijn in je film te verwerken.
Als ik je een paar tips mag geven om op een juiste manier een film te maken en geen herhaling van deel 1 te maken.

Vraag aan jezelf ::)
- Wat wil laten zien aan de kijkers.
(Wil ik alle hulpverleningsvoertuigen met de daarbij verschillende sirenes laten zien en horen, of wil ik het werk van de hulpdiensten laten zien).
- Wie zijn mijn kijkers (doelgroep). Zijn dit de hulpverleners, kinderen of volwassenen die geen hv-achtergrond hebben. Dit bepaald al voor een belangrijk deel hoe je film in elkaar moet komen te zitten.
Bijvoorbeeld: Als je doelgroep brandweermensen zijn, dan hoef je niet uit te leggen hoe de brandweer werkt, maar kun je inhoudelijk meer op bepaalde blustechnieken in gaan bijvoorbeeld. Voor kinderen is dit juist niet interessant, die zien liever weer een hoop blauwblauw met sirenes.

Als dat klaar is kun je pas verder gaan:
- Zet vervolgens op papier (of in word ;)) welk beeldmateriaal je hiervoor nodig heb en hoelang deze beelden moeten duren.
- Vraag vervolgens aan je videografen om dit te gaan regelen. Stuur ze dus actief op pad om een bepaald onderwerp te gaan filmen.
- Selecteer uit het beeldmateriaal de beelden die het beste aan jou EISEN! voldoen en wijk hier niet vanaf. Het risico is namelijk dat de toegestuurde beelden weer gaan bepalen wat JIJ WILT LATEN ZIEN, en dat moet nu juist niet. JIJ bepaalt namelijk wat je wil laten zien.
-Monteer vervolgens het zaakje netjes in en film, dat moet wel lukken zoals ik uit je 1e filmpje zag en zet er een leuk muziekje bij.

Nog een paar algemene tips:
- Als je een serie video's wilt laten zien, zoals de bedoeling is meen ik, laat dan in elke uitzending 1 specifiek onderwerp aan de orde komen, dan voorkom je ook dat alles een herhaling wordt. Je kunt bijv. de 1e 2á3 minuten gebruiken voor een paar spectaculaire inzetten die in de afgelopen periode gebeurd zijn. Hierna laat je het hoofdonderwerp aan de orde komen en je sluit af met een heel klein stukje wat je in de volgende uitzending aan de orde komt.

Succes met de volgende uitzendingen.

gr.

Pyroloog (en videograaf) ;)