Fotografen/Videografen gezocht voor medewerking aan 112Film

Auteur Topic: Fotografen/Videografen gezocht voor medewerking aan 112Film  (gelezen 8539 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #30 Gepost op: 30 augustus 2011, 14:20:23
Ik zie niet meer dan een compilatie van filmpjes die al tig keer langsgekomen zijn. Verder met wederom hetzelfde liedje, dat me langzaamhand ook de strot uitkomt (sorry). Mijn persoonlijke mening; Ik heb er snel doorheen gescrold, geen meerwaarde of toegevoegde waarde. Tig hetzelfde te vinden op youtube.

 O0 voor de moeite.

Wat ik al vanaf het begin af aan aangeef is dat het een complicatie wordt. Dus zoiets was te verwachten. Over hetzelfde liedje, ik heb geen idee welk liedje ik dan moet gebruiken. Als je er een weet welke te gebruiken is hoor ik dat graag. Dan kan ik die gebruiken. Zelf weet ik weinig nummers welke ik kan gebruiken.
Deel 2 zal anders worden zeer waarschijnlijk. Ik zal naar de tips/suggesties luisteren welke tegen mij vertelt zijn.

Tja, ook ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel enthousiast ben over het 1e deel. Het is vooral veel uitrukkend en langsrijdend blauw-blauw, ik kan eerlijk gezegd nog niet zien waar dit een duidelijker beeld schept van het werk van de verschillende HV-diensten.

Ik zou een gestructureerde opbouw van het werk van de verschillende HV-diensten meer toejuichen. Maar goed, uiteraard ook ieder zijn smaak.

Deel 1 is meer een complicatie, ik zal deel 2 wat anders gaan maken. Ik kan geen zekerheid geven dat die wel perfect gaat worden. Maar na een aantal keren delen online zetten en maken en de tips binnen krijgen en de tips ook uitvoeren zal dat uiteindelijk wel gaan lukken. Ik ga mijn best doen om deel 2 anders te maken (zie volgende citaat)

Hoi SvenV,

Je zal eens moeten proberen om een verhaal-lijn in je film te verwerken.
Als ik je een paar tips mag geven om op een juiste manier een film te maken en geen herhaling van deel 1 te maken.

Vraag aan jezelf ::)
- Wat wil laten zien aan de kijkers.
(Wil ik alle hulpverleningsvoertuigen met de daarbij verschillende sirenes laten zien en horen, of wil ik het werk van de hulpdiensten laten zien).
- Wie zijn mijn kijkers (doelgroep). Zijn dit de hulpverleners, kinderen of volwassenen die geen hv-achtergrond hebben. Dit bepaald al voor een belangrijk deel hoe je film in elkaar moet komen te zitten.
Bijvoorbeeld: Als je doelgroep brandweermensen zijn, dan hoef je niet uit te leggen hoe de brandweer werkt, maar kun je inhoudelijk meer op bepaalde blustechnieken in gaan bijvoorbeeld. Voor kinderen is dit juist niet interessant, die zien liever weer een hoop blauwblauw met sirenes.

Als dat klaar is kun je pas verder gaan:
- Zet vervolgens op papier (of in word ;)) welk beeldmateriaal je hiervoor nodig heb en hoelang deze beelden moeten duren.
- Vraag vervolgens aan je videografen om dit te gaan regelen. Stuur ze dus actief op pad om een bepaald onderwerp te gaan filmen.
- Selecteer uit het beeldmateriaal de beelden die het beste aan jou EISEN! voldoen en wijk hier niet vanaf. Het risico is namelijk dat de toegestuurde beelden weer gaan bepalen wat JIJ WILT LATEN ZIEN, en dat moet nu juist niet. JIJ bepaalt namelijk wat je wil laten zien.
-Monteer vervolgens het zaakje netjes in en film, dat moet wel lukken zoals ik uit je 1e filmpje zag en zet er een leuk muziekje bij.

Nog een paar algemene tips:
- Als je een serie video's wilt laten zien, zoals de bedoeling is meen ik, laat dan in elke uitzending 1 specifiek onderwerp aan de orde komen, dan voorkom je ook dat alles een herhaling wordt. Je kunt bijv. de 1e 2á3 minuten gebruiken voor een paar spectaculaire inzetten die in de afgelopen periode gebeurd zijn. Hierna laat je het hoofdonderwerp aan de orde komen en je sluit af met een heel klein stukje wat je in de volgende uitzending aan de orde komt.

Succes met de volgende uitzendingen.

gr.

Pyroloog (en videograaf) ;)

Met deze tips kan ik zeer zeker wat. Ik ga proberen, ik kan geen zekerheid geven dat dit ook meteen deel 2 volledig zal zijn maar ik ga mijn best doen om in deel 2 meer op een onderwerp te concentreren.
Qua doelgroep heb ik het liefst de hulpverleners, de jeugd en de geïnteresseerde personen. Dus allemaal het liefste. Ik kan het ook als volgt gaan doen dat ik gewoon om en om ga doen, dus eerst voor de jeugd. Daarna voor de geïnteresseerde personen en dan voor de hulpverleners. Of alle door elkaar heen, maar dan gaat het ingewikkeld worden als je hem gaat kijken. Dus dat maar niet. (graag jullie mening hierover)
Ik ga over de doelgroep welke ik echt wil gaan doen even nog goed over nadenken.

Ik wil niet perse een hulpverleningsinstantie in de 112Film, het is niet voor niets 112, dus brandweer, politie en ambulance wil ik erin laten voorkomen. Dus dan gaat het waarschijnlijk ook nog moeilijk worden, want als ik voor de doelgroep hulpverleners ga kiezen, wat moet ik dan laten zien? Zelf ben ik geen hulpverlener, zelf ben ik nog maar 15 en weet dus niet 100% wat ik nou dan moet laten zien aan de hulpverleners. Ik wil best onderwerpen laten zien in de 112Film delen.

Graag even jullie mening hierover geven, daarna kan ik nog eens beslissen hoe en wat.

Gr. Sven
Alvast bedankt


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #31 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:58:12
Hoi SvenV,

Het is inderdaad ook lastiger dan dat het lijkt. Een filmpje op internet zetten met wat hulpdiensten is niet zo moeilijk, daar zijn er genoeg van. De kunst is het om dus een filmpje met een goede inhoud te maken.

Ik denk dat je niet te ingewikkeld moet beginnen en de lenge en het aantal filmpjes eerst eens even moet reduceren. Beter twee goede filmpjes in een jaar, dan elke maand een "slechte". Neem eenvoudige onderwerpen die je wilt filmen en die ook mogelijk zijn om te filmen. Van het arrestatieteam kan je niet zo makkelijk een paar opnames maken, maar stap eens naar een fabrikant die hulpverleningsvoertuigen maakt en vraag gewoon of je bijvoorbeeld wat opnames mag maken voor je film. (moet je natuurlijk wel een goed verhaal hebben, maar met een beetje mazzel lukt het wel) Dan kan je een aflevering maken die gaat over de opbouw van de auto's.
Bij een volgende opname kan je eens een bezoek aan een kazerne brengen en daar de gang van zaken filmen. Kortom, onderwerpen genoeg, maar je moet ze wel ontdekken.
 
Probeer eens als beginnend ''filmmaker'' naar kwalitatief goede filmpjes op internet te kijken. Als je bijvoorbeeld op de website van mediatv/sbs hart van nederland kijkt, dan staan daar genoeg video's van diverse incidenten die wel nieuwswaarde hebben. Kijk eens kritisch naar deze beelden en stel jezelf telkens de vraag, ''Wat wil de filmmaker duidelijk maken en lukt dat?'' Nu gebruiken ze daar wel goede apparatuur, maar ook met huis/tuin en keuken-camera's kan je best een eind komen. Wat ook opvalt is dat de opnames vrij kort zijn. Hierdoor houd je de aandacht. Ik heb zelf ook wel eens een autobrandje gefilmd van aankomst totdat het laatste voertuig vertrok. (speelduur 50 min e050) Maar als je dit later (paar jaar) terug gaat kijken moet je gewoon hard lachen om je eigen fouten.
Probeer van je beeldmateriaal alleen het beste uit te zoeken en vermijd opnames die 's nachts gemaakt zijn. Dit is met een hobbycamera eigenlijk niet te doen.

Als ik jou was zal ik toch duidelijk een doelgroep kiezen. Als je eenmaal de naam hebt dat je voor een ''laag niveau'' filmpjes maakt, dan kom je daar niet snel meer vanaf. Richt je dus (ook gezien je leeftijd) meer richting de volwassenen. Dan wordt je sneller serieus genomen en kan voor jezelf in de toekomst ook wel eens handig zijn.
Als je contacten heb binnen de hulpdiensten, maak er dan ook gebruik van. Werkt er bijvoorbeeld iemand uit je familie bij de brandweer, dan moet je via die persoon een bezoekje aan een kazerne zien te regelen. En van het een komt zo weer het ander en sta je in een meldkamer voor je er zelf erg in hebt. O0
Mocht je ooit zover komen, zorg dan dat je van te voren al weet wat je wil gaan filmen en probeer er zelf een interview uit te halen. Dan kun je echt leuke filmpjes op internet zetten, snap je...........

suc6


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:18:44
Hoi SvenV,

Het is inderdaad ook lastiger dan dat het lijkt. Een filmpje op internet zetten met wat hulpdiensten is niet zo moeilijk, daar zijn er genoeg van. De kunst is het om dus een filmpje met een goede inhoud te maken.

Ik denk dat je niet te ingewikkeld moet beginnen en de lenge en het aantal filmpjes eerst eens even moet reduceren. Beter twee goede filmpjes in een jaar, dan elke maand een "slechte". Neem eenvoudige onderwerpen die je wilt filmen en die ook mogelijk zijn om te filmen. Van het arrestatieteam kan je niet zo makkelijk een paar opnames maken, maar stap eens naar een fabrikant die hulpverleningsvoertuigen maakt en vraag gewoon of je bijvoorbeeld wat opnames mag maken voor je film. (moet je natuurlijk wel een goed verhaal hebben, maar met een beetje mazzel lukt het wel) Dan kan je een aflevering maken die gaat over de opbouw van de auto's.
Bij een volgende opname kan je eens een bezoek aan een kazerne brengen en daar de gang van zaken filmen. Kortom, onderwerpen genoeg, maar je moet ze wel ontdekken.
 
Probeer eens als beginnend ''filmmaker'' naar kwalitatief goede filmpjes op internet te kijken. Als je bijvoorbeeld op de website van mediatv/sbs hart van nederland kijkt, dan staan daar genoeg video's van diverse incidenten die wel nieuwswaarde hebben. Kijk eens kritisch naar deze beelden en stel jezelf telkens de vraag, ''Wat wil de filmmaker duidelijk maken en lukt dat?'' Nu gebruiken ze daar wel goede apparatuur, maar ook met huis/tuin en keuken-camera's kan je best een eind komen. Wat ook opvalt is dat de opnames vrij kort zijn. Hierdoor houd je de aandacht. Ik heb zelf ook wel eens een autobrandje gefilmd van aankomst totdat het laatste voertuig vertrok. (speelduur 50 min e050) Maar als je dit later (paar jaar) terug gaat kijken moet je gewoon hard lachen om je eigen fouten.
Probeer van je beeldmateriaal alleen het beste uit te zoeken en vermijd opnames die 's nachts gemaakt zijn. Dit is met een hobbycamera eigenlijk niet te doen.

Als ik jou was zal ik toch duidelijk een doelgroep kiezen. Als je eenmaal de naam hebt dat je voor een ''laag niveau'' filmpjes maakt, dan kom je daar niet snel meer vanaf. Richt je dus (ook gezien je leeftijd) meer richting de volwassenen. Dan wordt je sneller serieus genomen en kan voor jezelf in de toekomst ook wel eens handig zijn.
Als je contacten heb binnen de hulpdiensten, maak er dan ook gebruik van. Werkt er bijvoorbeeld iemand uit je familie bij de brandweer, dan moet je via die persoon een bezoekje aan een kazerne zien te regelen. En van het een komt zo weer het ander en sta je in een meldkamer voor je er zelf erg in hebt. O0
Mocht je ooit zover komen, zorg dan dat je van te voren al weet wat je wil gaan filmen en probeer er zelf een interview uit te halen. Dan kun je echt leuke filmpjes op internet zetten, snap je...........

suc6

 

Beste,

Het is zeker moeilijker dan het ijkt. Maar ik ga me best doen.

Ik ga mijn best doen om die beelden te krijgen, zelf film ik niet veel maar maak vooral foto's, ik zal dan ook zelf wat foto's gaan maken en een aantal filmpjes als ik die mogelijkheid zie.
Nu heb ik alleen al vele beelden binnen gekregen en krijg nog steeds heel erg veel bedoeld voor een complicatie. Het geen wat ik voorlopig ga doen is;
Deel 2 maken, deels complicatie en daarin proberen een verhaallijn erin brengen, een beetje ondertiteling erbij wat er te zien valt in de beelden. Ik ga mij nu eerst concentreren op wat foto-specials, dit zal ongeveer 1 maand duren om een aantal foto-specials te maken. Deze zullen binnen 1 maand verschijnen. Over een maand ga ik ongeveer beginnen met deel 2. In de tussentijd ga ik er even goed over nadenken en mijn meningen hier neerzetten en voorstellen. Als jullie nog dingen hebben hoor ik het graag, dan kan ik daar ook over na gaan denken.

Ik ga mijn best doen om deel 2 straks zo te maken dat hij verbeterd is als deel 1 met een verhaallijn erin. Ook betere opnames en ik ga mijn fotografen/videografen op pad sturen voor de beelden te schieten/maken welke ik voor deel 2 wil gebruiken.

In ieder geval alvast bedankt.

Gr. Sven


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #33 Gepost op: 31 augustus 2011, 00:52:19
Beste Sven,

ik vind het in ieder geval heel leuk om te zien dat je duidelijk wilt groeien in wat je doet en je best wilt doen om mensen aan te spreken. Hou dat vast en je bent al een heel eind !

Je zou eens kunnen kijken of je vanuit de grote hoeveelheiod toegestuurd materiaal bepaalde onderwerpen kunt uitlichten en daar middels tekst/foto's een bepaalde extra boodschap aan meegeven. Een paar voorbeelden :

- Geweld tegen hulpverleners (jammer genoeg komt dit steeds vaker voor en is dit een 'hot topic')
- Veiligheid voor HV-ers tijdens inzetten met verkeersongevallen (Ruimte om te werken, oplettendheid overige verkeersdeelnemers, etc)
- Opvallende situaties van overig verkeer dat goed of juist niet goed reageert op een naderend HV-voertuig met prio1.
- Grotere rampen en de samenwerking tussen HV-diensten (dit kunnen ook prima beelden oefeningen zijn).
- Etc.

Ik denk dat je met een dergelijke opzet weliswaar gebruik maakt van bekende beelden, maar dat het geheel toch boeiend is voor de kijker omdat er duidelijk één aspect wordt uitgelicht.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


SvenV

  • 112Film
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #34 Gepost op: 31 augustus 2011, 13:59:58
Beste Sven,

ik vind het in ieder geval heel leuk om te zien dat je duidelijk wilt groeien in wat je doet en je best wilt doen om mensen aan te spreken. Hou dat vast en je bent al een heel eind !

Je zou eens kunnen kijken of je vanuit de grote hoeveelheiod toegestuurd materiaal bepaalde onderwerpen kunt uitlichten en daar middels tekst/foto's een bepaalde extra boodschap aan meegeven. Een paar voorbeelden :

- Geweld tegen hulpverleners (jammer genoeg komt dit steeds vaker voor en is dit een 'hot topic')
- Veiligheid voor HV-ers tijdens inzetten met verkeersongevallen (Ruimte om te werken, oplettendheid overige verkeersdeelnemers, etc)
- Opvallende situaties van overig verkeer dat goed of juist niet goed reageert op een naderend HV-voertuig met prio1.
- Grotere rampen en de samenwerking tussen HV-diensten (dit kunnen ook prima beelden oefeningen zijn).
- Etc.

Ik denk dat je met een dergelijke opzet weliswaar gebruik maakt van bekende beelden, maar dat het geheel toch boeiend is voor de kijker omdat er duidelijk één aspect wordt uitgelicht.

Beste,

Ik wil zeker groeien in wat ik doe en ik doe me best om mensen aan te spreken, en dat ga ik zeker vast houden.

Ik ga zoeken tussen de beelden welke ik binnen heb gekregen voor beeldmateriaal voor een onderwerp uit te lichten. Zoals ik eerder heb gezegd zal ik mijn best doen om deel 2 al een beetje zo te krijgen. Dat zal ook wat meer een complicatie worden, maar ik ga mijn best om dat geen complicatie te laten lijken maar proberen er een onderwerp aan te geven. Ik ga mijn best ervoor doen om de kijker ernaar toe te trekken en het meerdere keren te laten kijken. Zodat het goed en leuk en interessant blijft en is.

Ik heb als ik het nu zo even uit me hoofd zeg geen beelden van geweld tegen hulpverleners. Dit is natuurlijk ook moeilijk te krijgen, en de mensen die dat wel op beeld hebben vragen geld voor de beelden. Ik doe alles vrijwillig en de mensen die meewerken ook. Dus ik doe het met de beelden die toegestuurd worden. Later zal er gerust eens beelden daarvan komen omdat je al zegt dat dat steeds vaker voorkomt geweld tegen de hulpverleners. Dit is zeer triest, de hulpverleners doen hun werk en worden ze gestoord tijdens hun werk. Maar het komt nou eenmaal voor.
Veiligheid voor de HV'ers tijdens de inzetten heb ik misschien wel een paar beelden van. Zoals ruime afzettingen enz. Deze beelden kan ik in korte tijd denk ook wel laten maken. Ik ga mijn best doen om mensen de beelden te laten maken welke ik zou willen. Ook zelf ga ik denk wat vaker op pad naar incidenten voor foto's te maken.
Opvallende situaties heb ik misschien ook al een paar van. Dit weet ik zo uit me hoofd ook niet heel zeker. Maar ik ga mijn best hiervoor doen om dit wel zo te krijgen.
Grote rampen heb ik zelf niet op de foto of film. Wel heb ik denk enkele beelden ertussen zitten. De samenwerking zal ik natuurlijk wel ertussen kunnen vinden. Dit kunnen namelijk ook gesprekken zijn tussen de verschillende hulpverleners. Maar wat je al zegt het kunnen ook beelden van oefeningen zijn. Ik ga mijn best doen om beelden te verzamelen van deze gebeurtenissen.

Deel 2 zal er heel anders gaan uitzien dan deel 1. Maar verwacht niet te veel. Je kan beter te weinig verwachten dan te veel.

Gr. Sven


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #35 Gepost op: 31 augustus 2011, 14:08:35
Na overleg binnen het moderatorteam hebben wij besloten om op dit topic een slotje te plaatsen. De delen van de 112 film van Sven zullen door hem in de daarvoor bestemde verzamel topics geplaatst worden. Aanmeldingen voor zijn film of tips en trucs kunnen via PM naar hem verzonden worden.

Red
Moderator
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.