Strandweer of brandbrigade

Auteur Topic: Strandweer of brandbrigade  (gelezen 10744 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #30 Gepost op: 18 december 2004, 14:02:28
Volgens mij heeft er bij het IJmuidense strand een KNRMboot gestaan en is dat station met die boot opgeheven. Weet iemand misschien wanneer dat was?

Citaat
die kunnen eventueel beginnen bij een andere reddingsbrigade

Dat zou denk ik een welkome versterking kunnen betekenen van de brigades. Overigens komen veel KNRMbemanningsleden bij de brigades vandaan dus het lijkt mij een goede oplossing. Met het brigadewerk zijn ze volop bekend, vraag is alleen of ze dat willen en of ze het zien als een stap vooruit. Als ze het werk bij de KNRM als superieur ervaren ten op zichte van het brigadewerk zullen ze weining belangstelling hebben.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 18 december 2004, 16:02:31
De sociale aspecten zijn ook bij de KNRM ondergeschikt. Denk je dat de VUT ploeg het leuk vond dat de Tjerk Hiddens van Marken uit de vaart genomen werd? Maar sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren, je moet met de tijd mee.

Citaat
Dat zou denk ik een welkome versterking kunnen betekenen van de brigades.


Ik weet niet of ik wel zit te wachten op zo'n weemoedige KNRM'r: "Toen ik nog bij de KNRM zat.... :("

Henk


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #32 Gepost op: 19 december 2004, 12:10:24
Nee Henk, toen ik nog bij de KNZHRM zat..................

Toen had je houten schepen en .................
aan het strand is iedereen directeur


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #33 Gepost op: 19 december 2004, 13:13:08
Er zijn plaatsen waar de stations redelijk dicht op elkaar ziitten maar dit heeft dan voornamelijk te maken met de gereddencappaciteit die noodzakelijk is. Je kan niet zomaar meerdere boten op 1 station neerleggen gezien de bemannning, je zal meer bemanning noodzakkelijk hebben. Maar zo zijn er meer stations welke dicht op elkaar zitten en je van kan afwachten of het niet samengevoegd kan worden maar dit zal niet snel gebeuren vanuit de sociale aspecten.

9910001
9910001


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #34 Gepost op: 21 december 2004, 20:39:57
.....Volgens mij kan je dan station Zandvoort en Wijk aan zee volgens mij opheffen.....
ja en nee...theoretisch klopt je verhaal, in de praktijk werkt het wat anders en zijn de lokale boten nog altijd een stuk sneller ter plaatse. Daarnast geldt nog dat bv een boot in Zandvoort en in Noordwijk ook nog vanuit een andere gedachte op deze plekken gestationeerd is en wel vanwege de aanvliegroutes van Schiphol. De boten bijelkaar zorgen voor een bepaalde capaciteit die noodzakelijk is bij een vliegtuigongeval.
[img]/img]


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #35 Gepost op: 22 december 2004, 12:16:13
Het gaat er om dat het niet ondenkbeeldig is, als sommige mensen wel denken..

Er komt natuurlijk een bepaalde omslagpunt, waarbij je uit bedrijfsvoering oogpunt, misschien andere keuzes moet maken dan dat je in het verleden gemaakt hebt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #36 Gepost op: 22 december 2004, 12:55:57
Het gaat er om dat het niet ondenkbeeldig is, als sommige mensen wel denken..

Er komt natuurlijk een bepaalde omslagpunt, waarbij je uit bedrijfsvoering oogpunt, misschien andere keuzes moet maken dan dat je in het verleden gemaakt hebt.



Het om bedrijfsmatig redenen niet openen van een nieuw station komt natuurlijk al heel dicht in de buurt van het bedrijfsmatige redenen niet openhouden van een oud station...

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #37 Gepost op: 22 december 2004, 20:11:13
Het sluiten is niet alleen bedrijfsmatig maar ook het sociale aspect van sluiten van een station. Maar dit is wel discutabel, echter is het openen van nieuwe stations niet uitgesloten maar uitgesteld. Weet niet hoelang het het gaat duren voordat er een nieuw station wordt geopend?

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #38 Gepost op: 22 december 2004, 21:29:54
Het sluiten is niet alleen bedrijfsmatig maar ook het sociale aspect van sluiten van een station. Maar dit is wel discutabel, echter is het openen van nieuwe stations niet uitgesloten maar uitgesteld. Weet niet hoelang het het gaat duren voordat er een nieuw station wordt geopend?

9910001

Wat denk je dat de sociale inpact was van het niet openen van het station Huizen.  Sommige stations worden werkelijk niet gerealiseerd, zoals die in Bunschoten. Ik denk dat het station Huizen er niet meer komt. De kustwacht is tevreden zoals het nu gaat, en dan verdwijnt de noodzaak en houden ze het geld in hun zak. Er komt op IJburg ook geen station, als dat er komt wordt dat in Amsterdam gevestigd. IJburg kan geen bemensing leveren, allemaal weg op de dag, forensen!

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #39 Gepost op: 24 december 2004, 18:42:46
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren het is er wel erg stil om maar we wachten het af.

9910001
9910001