Dat vind ik altijd een beetje makkelijk gedacht!!! Al het geld wat je kwijd ben aan schades is gewoon zonde geld. En ik denk dat een hoop schades te voorkomen zijn met gewoon gezond verstand..
Dat denk ik ook. Maar soms is het gezond verstand even weg
denk ik ofzo.
Ik zal iets héél raars toegeven wat mijzelf twee weken geleden met de havenmeester is overkomen. Er moesten zeilboten van ligplaatshouders naar de andere kant van de klap-brug. 4 gingen goed, de masten waren al door de eigenaren volgens voorschrift gestreken. Achteruit ( want dan kun je mooi manouvreren) trok ik ze naar de boten kraan, de havenmeester op de punt de lijn vasthoudend. Bij no 5 merkte de haven meester nog even op dat hij niet van plan was de mast te strijken van het volgende, gammele houten, vol met water staande bootje. Nu ging hij achterop staan met de lijn in z'n hand en ik voer dus nu vooruit de brug onderdoor. Plotseling begon de havenmeester te kreunen en toen ik omkeek zag ik dat hij de lijn niet meer hield, op onverklaarbare wijze wou de zeilboot niet meer achter ons aan! OJA, de mast!!!
MMMmh, zei de visser aan de kant, als je geen verstand van boten hebt, moet je er ook van af blijven morde die.
Ik en de havenmeester hebben samen meer dan 90 jaar verstand van boten, alleen het was "even weg".
Wat stom, zeiden we allebei! En toch komen zulke dingen heel vaak voor (niet bij ons natuurlijk), maar wel in ziekenhuizen, op politie buro's, in het leger, bij loterijen (he he he
, heb je je lot al uit de prullebak gevist? ) en het enige antwoord is protocollen en controle. Fouten (Sorrie Peter, lees jij maar verbeterpuntjes) toegeven en er van leren.
Henk