Discussie motorvermogen VROS-voertuigen

Auteur Topic: Discussie motorvermogen VROS-voertuigen  (gelezen 11054 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Gepost op: 11 juli 2011, 19:11:36

Dienst : Politie Utrecht
Soort voertuig : VROS
Merk : Audi A3
Kenteken : **-**-**
Bijzonderheden : -

Die heb ik een tijdje terug tot 2x toe in Utrecht zien rijden, maar niet op de foto kunnen krijgen >:(

Precies. Ze zijn alleen totaal niet tevreden over de eigen aanschaf. Maar dat terzijde. Je zal ook wel gek zijn als regio om niet in de poule mee te doen, een gratis auto waar je alleen maar dienst mee hoeft te doen en te schrijven. Dat is toch al het doel van het VHT/helmgras team.
Waarom niet? Die nieuwe VROS'en van Utrecht lijken mij wel goede auto's.




timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2011, 19:21:24

Dienst : Politie Utrecht
Soort voertuig : VROS
Merk : Audi A3
Kenteken : **-**-**
Bijzonderheden : -

Ligt hier een 2.0 TDI in of een 3.2 V6?


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2011, 20:04:14
Ligt hier een 2.0 TDI in of een 3.2 V6?

Ik zeg 3.2 V6 Quat. S-Tronic... ;)

Welke 2 voertuigen heeft Utrecht zelf rijden?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2011, 20:22:06
Ik heb ook wel eens een Audi A4 in Utrecht (Amersfoort) zien rijden, o.a. in Wegmisbruikers. Maar dat zijn dan geen voertuigen van het Utrechtse korps zelf toch?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2011, 20:28:00
Ik heb ook wel eens een Audi A4 in Utrecht (Amersfoort) zien rijden, o.a. in Wegmisbruikers. Maar dat zijn dan geen voertuigen van het Utrechtse korps zelf toch?
De Audi A4 Avants van Utrecht zijn zelf nooit bij WMB te zien geweest, waarschijnlijk dus een auto van het LPTV/BVOM zelf.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2011, 20:41:37
Ligt hier een 2.0 TDI in of een 3.2 V6?

Volgens RDW inderdaad een 3.2 V6. met iets van 250 Kilowatt. daarmee kan je een Renault Clio toch wel zowat bij houden  098uo
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2011, 20:46:25
Volgens RDW inderdaad een 3.2 V6. met iets van 250 Kilowatt. daarmee kan je een Renault Clio toch wel zowat bij houden  098uo
Diezelfde 3.2 V6 benzine motoren (250pk) liggen ook in de VROS VW Golf R32 en de VW Passat voertuigen. Ik geloof dat de Audi's de 3.0TDI (+-230pk) uitvoering hebben  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2011, 20:50:14
Diezelfde 3.2 V6 benzine motoren (250pk) liggen ook in de VROS VW Golf R32 en de VW Passat voertuigen. Ik geloof dat de Audi's de 3.0TDI (+-230pk) uitvoering hebben  O0
Klopt, alleen hebben ze nu nog maar 1 VW Passat rondrijden. Ik vermoed dat ze nu nieuwe Passats hebben met 3.6 motoren. De nieuwe Audi's hebben zelfs 240 pk/500 Nm 8)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2011, 20:52:28
Normaal gesproken zijn dergelijke auto's begrensd op 250 km/u.
Geldt dat ook voor de VROS voertuigen of hebben ze hier de begrenzing eraf gehaald.
Zo ja, dan gaan ze pas echt hard.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2011, 21:00:50
Normaal gesproken zijn dergelijke auto's begrensd op 250 km/u.
Geldt dat ook voor de VROS voertuigen of hebben ze hier de begrenzing eraf gehaald.
Zo ja, dan gaan ze pas echt hard.
Komt best wat gewicht BIJ in zo'n voertuig. Maar ik kan me voorstellen dat in verhouding met bijv de Passat of A4 zo'n A3(tje) met zo'n forse motor best snel zou moeten zijn  ;D .

Klopt, alleen hebben ze nu nog maar 1 VW Passat rondrijden. Ik vermoed dat ze nu nieuwe Passats hebben met 3.6 motoren. De nieuwe Audi's hebben zelfs 240 pk/500 Nm 8)

Ik geloof dat er geen gewone Passats zoals we die als VROS kennen, buiten de VS, leverbaar zijn met een 3.6 motor. In de VS rijden deze wel rond, 280pk. Je kan hier wel een Passat CC of een Passat R36 krijgen, beide hebben zo,n 3.6 motor (300 pk) . Maar deze heb ik nog nooit in NL gezien als VROS.. Nogal prijzig.. Zou wel leuk zijn  ::)  :D
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.