Discussie motorvermogen VROS-voertuigen

Auteur Topic: Discussie motorvermogen VROS-voertuigen  (gelezen 11056 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2011, 21:37:55
De Passats in de poule zijn allen 3.2 V6 DSG's. De 3.6 V6 ligt alleen in de Skoda Superb-VROSSEN (met maar 260pk).
Maar goed, beetje oftopic. ::)


timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2011, 21:54:45
De Passats in de poule zijn allen 3.2 V6 DSG's. De 3.6 V6 ligt alleen in de Skoda Superb-VROSSEN (met maar 260pk).
Maar goed, beetje oftopic. ::)

Inderdaad een beetje "offtopic". Ik denk dat we de nieuwe passat 3.6 niet zijn rijden als VROS. De Skoda Superb is een "economisch" oplossing voor de passats. Vanwege het grote prijs verschil van iets meer dan €10,000.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #12 Gepost op: 11 juli 2011, 22:45:49
Ik geloof dat er geen gewone Passats zoals we die als VROS kennen, buiten de VS, leverbaar zijn met een 3.6 motor. In de VS rijden deze wel rond, 280pk. Je kan hier wel een Passat CC of een Passat R36 krijgen, beide hebben zo,n 3.6 motor (300 pk) . Maar deze heb ik nog nooit in NL gezien als VROS.. Nogal prijzig.. Zou wel leuk zijn  ::)  :D

De nieuwe Passat is we degelijk leverbaar met 3.6 motor. Dat is geen R36 meer, maar een 'gewone' uitvoering, dus zeer onopvallend en met 300pk. Het lijkt me een logische vervanger voor de oude Passats (4WD, automaat en van VAG).


timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #13 Gepost op: 11 juli 2011, 22:55:35
De nieuwe Passat is we degelijk leverbaar met 3.6 motor. Dat is geen R36 meer, maar een 'gewone' uitvoering, dus zeer onopvallend en met 300pk. Het lijkt me een logische vervanger voor de oude Passats (4WD, automaat en van VAG).

Zie mijn vorig bericht. De kans is erg klein dat die nieuwe passat een vervanger wordt van de nu rijdende. Dit heeft onder andere te maken met de prijs.


timovanaagten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #14 Gepost op: 11 juli 2011, 23:16:42
Op het topic: Onopvallende politie en KMar voertuigen is op het moment een discussie gaande over de Volkswagen Passat 3.6 en de Skoda SuperB 3.6. Momenteel schijnt er nog maar één Passat rond te rijden als VROS-auto. De rest is er allemaal uit. Ook rijden er 3 SuperB's rond. Waaronder 1 (of 2 is nog niet bekend) combi rond rijdt.

Mijn mening is: Het Landelijk Parket Team Verkeer (LPTV) zal geen koop doen naar de nieuwe Passat 3.6. Want deze is economisch gezien niet goed geschikt. Dit heeft onder andere te maken met de prijs. Laten we beginnen met de Skoda Superb:

Voor de Superb 3.6 liter V6 260 PK Energielabel F met het duurste pakket (Elegance Businessline) moet een bedrag van € 55.440 over gemaakt worden naar de Skoda dealer.

Voor de Superb combi 3.6 V6 260 PK Energielabel F met het duurste pakket (Elegance Businessline) moet een bedrag van € 56.990 over gemaakt worden naar de Skoda dealer.

Dan nu de Volkswagen Passat:

Voor de Passat 3.6 liter V6 300 PK Energielabel E met het duurste pakket (highline) moet een bedrag van €63.790,- over gemaakt worden naar de Volkswagen dealer.

Voor de Passat Variant 3.6 liter V6 300 PK Energielabel E met het duurste pakket (highline) moet een bedrag van €65.190,- over gemaakt worden naar de Volkswagen dealer.

Een groot verschil qua prijzen, vinden jullie niet? De combi scheelt ten opzichte van de Variant bijna €10.000.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #15 Gepost op: 12 juli 2011, 00:09:34
Ik zou toch liever de combi en de variant nemen dan de gewone..
geeft mij een beter gevoel..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2011, 00:13:38
Prijzen zijn niet echt van belang voor aanschaf van (on)opvallende voertuigen. Jij noemt de consumentenprijs, BTW/BPM betaald de overheid al niet én meestal gaat het om goeie deal's met de importeur. Grote kans dat men toch (ook) nog een aantal Golfjes er bij krijgt  ;)

Wat ''een beter gevoel'' is is ook niet belangrijk. Anders dan bij de regionale opvallende voertuigen wordt er bij een VROS wél gekeken
- waar hebben we hem voor nodig.
- wat moet hij kunnen
- hoe rijd het voertuig

etc.

Qua gewicht valt het ook wel mee, in een opvallend voertuig liggen veel meer spullen dan in een VROS-auto.

Maar goed, dit is een koffie-dik-kijk-topic. We weten het nog niet en gaan het vanzelf zien ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #17 Gepost op: 12 juli 2011, 00:56:06
Prijzen zijn niet echt van belang voor aanschaf van (on)opvallende voertuigen. Jij noemt de consumentenprijs, BTW/BPM betaald de overheid al niet én meestal gaat het om goeie deal's met de importeur.
Daarnaast worden ze ook nog eens geleased.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #18 Gepost op: 12 juli 2011, 01:06:01
De nieuwe Passat is we degelijk leverbaar met 3.6 motor. Dat is geen R36 meer, maar een 'gewone' uitvoering, dus zeer onopvallend en met 300pk. Het lijkt me een logische vervanger voor de oude Passats (4WD, automaat en van VAG).
Klopt. De nieuwe Passat wel, maar ik had het over zijn voorganger. Die we nu kennen als VROS. Dat zou inderdaad een logische vervanger zijn voor de huidige Passats. En komt er nog 50pk bij ook  O0 300pk in een onopvallende Passat sedan/variant -kwijlt weg- :-* O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #19 Gepost op: 12 juli 2011, 14:13:48
Daarnaast worden ze ook nog eens geleased.

Alleen onderhoud en brandstof via lease-maatschappij. Worden gewoon aangekocht, anders kom je niet onder de BPM, BTW uit.