Werken bij de politie: verschil in niveau's.

Auteur Topic: Werken bij de politie: verschil in niveau's.  (gelezen 12884 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #10 Gepost op: 13 juli 2011, 23:26:02
Hoi Panter,

Is het geen idee om het gewoon nu al te proberen om te solliciteren voor niveau 4? Waarom zou je daarmee willen wachten tot begin volgend jaar? Je zegt eerst op jezelf te willen wonen, maar mbt je sollicitatie zie ik daar geen direct voordeel in. Die 7 maanden extra levenservaring zullen vast niet doorslaggevend zijn denk ik.

Oké, er vallen veel kandidaten van 17,5/18 jaar af maar je komt (voor zover je dit kunt inschatten via een forum) wel volwassen over en je hebt je er volgens mij al flink in verdiept.

Het is natuurlijk je eigen keuze hoor, maar ik zou het toch in overweging nemen.

Groetjes


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2011, 23:28:44
Sollicitatieprocedure kan maar zo een paar maanden duren. Bedenk dus goed wanneer je begint!

Succes O0

Inderdaad een belangrijk wat DiNozzo hier aanstipt. En een paar maanden is dan nog het meest positieve scenario. Sollicitatie procedures van bijna een jaar tijd vormen geen uitzondering....


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2011, 23:45:37
Leuk topic om te volgen, aangezien ik zelf ook nog jong ben (16) en het ook voor mij een droom is om bij de politie te gaan werken 8) . Een droom die hopelijk ooit realiteit zal gaan worden     098uo ..

Off topic: Waarom duren die sollicitatie procedures eigenlijk zolang?  ???
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #13 Gepost op: 13 juli 2011, 23:56:00
Hoi Panter,

Ik sluit aan bij een aantal van mijn voorgangers: gewoon doen wat je hart je ingeeft. Dus lekker solliciteren. Mocht je niet worden aangenomen, dan is er geen man overboord en probeer je het over een jaar (of misschien over twee) gewoon nog een keer. Voordeel is dat je dan weet waarop je bent afgewezen en daar misschien gericht aan kunt werken. Als je afgewezen wordt lekker beginnen aan HBO en je propedeuse halen. Ik heb niet het idee dat je daarmee meteen overgekwalificeerd bent en qua persoonlijke ontwikkeling wordt je er zeker niet slechter van!

Zelf had ik ongeveer hetzelfde dilemma als jij en toen heb ik ervoor gekozen eerst te gaan studeren. Veel mensen vinden dat een voordeel (ook Werving en Selectie), maar zelf twijfel ik nog wel eens aan die keuze. Dus denk goed na over wat je wilt en waar je over een paar jaar wilt staan! Succes!
Senior GGP / Oost-Brabant


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2011, 16:34:16
Zal inderdaad kijken of ik wat vaart achter de sollicitatie kan zetten, aangezien voor mij de eerste sollicitatie poging vrij belangrijk is (mocht ik aangenomen worden zijn bijna alle problemen opgelost) wil ik zo goed mogelijk voor de dag komen. Rijbewijs en eigen woning zijn geen eisen (tijdens de sollicitatie) maar zullen hoogstwaarschijnlijk wel als een groot plus punt geziennworden (altans, dat is wat ik denk). Bovendien, als ik in de spiegel kijk moet ik toch zeggen dat ik er nog jong uitziet. Dat zullen ze tijdens de sollicitatie ook zien, vandaar het idee om het enigzins uit te stellen (en in de tussentijd een sportschool bezoeken).

Nog even een andere vraag: voor mijn sollicitatie wou ik mijn leerlingendossier over mijn tijd op de middelbare school meenemen. Aangezien ik de afgelopen tijd het meest besteed heb aan school (en de school mijn persoonlijk karakter kent) dacht ik dat het misschien een goed idee zou zijn. Helaas heeft de school besloten om het leerlingendossier niet af te staan maar wel een aanbevelingsbrief/referentiebrief te schrijven. Is het mogelijk om dit te gebruiken/laten zien tijdens de sollicitatieprocedure? En wat is handig voor de mensen van W&S om erin te zetten, behalve de sterke en zwakke punten van mij?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #15 Gepost op: 14 juli 2011, 17:54:22
Je referenten komen pas later in de sollicitatieprocedure aan bod. Dan kan jij je school als referentie opgeven. Meestal zullen ze dan ook zelf even bellen.

Toen mijn klas met de opleiding begon was ik van de 18 man een van de 5 die niet meer thuis woonde, en drie klasgenoten hadden het rijbewijs nog niet. Dat hoeft echt geen probleem te zijn.
Je schrijft dat je er wat jong uit ziet maar dat hoeft echt geen belemmering te zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #16 Gepost op: 14 juli 2011, 21:30:14
Ik ben ook jong en vorig jaar begonnen. Ik zie er jong uit, woonde toentertijd nog thuis, heb mijn vwo- diploma. En zie hier, ik zit er ook bij, tot ieders tevredenheid (korps/school). Rijbewijs had ik wel al, maar daar hangt de beslissing echt niet van af.

Wat ik ermee wil zeggen is dat al die dingen die jij opnoemt helemaal geen belemmering (hoeven te) zijn als je ze goed weet te brengen. Een goede manier om mijn motivatie te tonen was juist mijn diploma... Ik had voor dokter, rechter, zakenman of weet ik veel wat kunnen leren en verdienen maar ik wilde toch (net als jij) de straat op. Totaal geen spijt van :)

Je moet bij de selectie en ook in het beroep goed gebekt zijn. In de selectie moet je jezelf verkopen, op straat de bon of je standpunt. Als je kan praten zoals je schrijft zie ik op dat punt geen probleem O0


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #17 Gepost op: 15 juli 2011, 02:49:36
Panter, stel geen dingen uit tot morgen als je ze vandaag nog kunt doen.

Als het straatwerk is wat je wilt, moet je nu gaan solliciteren. Carrieretijger en salonpolitie kan daarna wel, daar heb je nog zoveel tijd voor.

Verder is wat Helen zegt ook heel belangrijk: ik wil straks geen chef zijn die zelf niet weet hoe het is op straat.

Helaas zie ik dit nog veel te veel gebeuren. (Defensie)

Volg je gevoel en doe je ding zoals JIJ dat graag wil.
Want jouw beslissing gaat maken of je tevreden bent met wat je doet, en niet de beslissing van een ander.
En natuurlijk wil iedereen die je liefhebt dat je het zo goed mogelijk gaat doen.

Samengevat: Vraag advies en luister naar een ander, maar neem zelf je beslissing.

Succes  O0


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2011, 14:58:11
Je wordt niet afgerekend op het niet hebben van een rijbewijs of thuiswonen. Ik ben vorig jaar begonnen met de opleiding tot hoofdagent, ben nog steeds 18, haalde eind van kwartiel 1 mijn rijbewijs en woon nog steeds thuis. Oja, ik zie er ook jong uit ook.

Wel geef ik altijd als tip mee dat je er zelf alles aan moet doen om zo volwassen over te komen bij de sollicitatie. Zowel op papier als bij de gesprekken en toon ook aan dat je werkervaring hebt in bijv. stressvolle situaties. Ik sluit me aan bij de rest van de reaguurders in dit topic dat je sollicitatieformulier in ieder geval goed wordt ingevuld als ik het zo lees...


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #19 Gepost op: 19 juli 2011, 09:36:02
Ik blijf het toch een apart iets vinden dat burgers na een opleiding ineens leidingevende functies gaan draaien.
Ik heb liever een ervaren leidinggevende met straat ervaring en eventueel recherche ervaring dan een papieren tijger.

Ik zou gaan voor de eerste optie. Waarom? zo groei je in je vak als politieman daar waar het begint :)