GRIP 2 Grote Brand zendmast Smilde - Hoogersmilde 15-07-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Grote Brand zendmast Smilde - Hoogersmilde 15-07-2011  (gelezen 75725 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #170 Gepost op: 21 juli 2011, 19:10:46
Als de mast nu al de hoogte heeft die hierboven benoemd word ontbreekt er in mijn ogen nog een deel. Het lijkt er heel erg op dat de mast constructie inmiddels staat en dat hierboven op een ronde mast komt. Ik heb helaas geen foto's (gaat lastig in de auto ;) ) Situatie was hedenmorgen om kwart over zes. Wellicht dat iemand wel de mogelijkheid heeft om foto's te maken.

Grtzz Blommie

Ja ikke.  0098

Foto 1 is van afstand ,Foto 2 is ingezoomd dat is de top van de mast.



Vanmmiddag voor het werk in Dwingeloo en Hoogersmilde geweest en daar foto's gemaakt.(foto's gemaakt vanaf de Beilervaart)














Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #171 Gepost op: 21 juli 2011, 19:16:24
Trouwens, het betrof geen classificatie grote brand, maar zeer grote brand.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #172 Gepost op: 22 juli 2011, 10:37:34
Al met al toch nog een geluk dat de meeste van deze torens in relatief dunbevolkt gebied staan, gezien de tijd tussen alarmeren en instorten heb je in meer dichtbevolkte gebieden als hulpdiensten een uitdaging, gezien het gebied dat ontruimd dient te worden, in korte tijd.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #173 Gepost op: 22 juli 2011, 11:07:08
Al met al toch nog een geluk dat de meeste van deze torens in relatief dunbevolkt gebied staan, gezien de tijd tussen alarmeren en instorten heb je in meer dichtbevolkte gebieden als hulpdiensten een uitdaging, gezien het gebied dat ontruimd dient te worden, in korte tijd.

Het lijkt mij trouwens gelet op de straling verstandiger om een beetje uit de buurt van dat soort zenders te wonen of in ieder geval langer te verblijven.
Al die signalen gaan door je hoofd en lichaam en naarmate je dichter bij de zenders zit is het intensiever en zijn het waarschijnlijk meer.
Ik weet dat verschillende onderzoeken aangeven dat er geen gevaar is maar ik hou mijn twijfels. Tenslotte hebben ze in Engeland een aantal jaren geleden met gerichte radiogolven de dames die tegen de kruisrakketen protesteerden dermate ziek gemaakt dat ze het kampement moesten opbreken.


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #174 Gepost op: 22 juli 2011, 13:51:01
In Roermond vindt men het toch allemaal wel reuze spannend wat er is gebeurd bij Lopik en Hoogersmilde;
Daarbij komt dat Roermond geen tuidraden heeft en een instorting dus een stuk minder 'gecontroleerd' plaatsvind dan in Hoogersmilde.
Al zijn tuidraden bedoeld voor stabiliteit, ze blijken ook sturende werking te hebben bij het falen van de door tuidraden gesteunde constructie.


Wat die straling betreft ik weet het allemaal niet meer wat ik moet geloven.
Er zijn tegenstrijdige uitkomsten uit onderzoeken.
Mijn eigen logica zegt dat het niet heel erg best zou zijn. Gezien het 'magnetron effect' (???)
Ga ik naar mijn eigen waarnemen kijken...
Ik heb niet meer hoofdpijn gekregen door het gebruik van een mobieltje of WiFi.
En de oud medewerkers van de toren in Hoogersmilde, die er stuk voor stuk nog allemaal op een steenworp afstond wonen, zijn nog allemaal prima in orde. En dan heb ik het over mensen die meer dan 20 jaar dag in dag uit in en op die toren hebben gewerkt.

Ik ben volledig lost. Het vervelende is ook dat je er ook haast niet om heen kan. Het enige wat ik echt kan doen is mijn mobieltje de deur uit. De rest heb ik allemaal geen invloed op.

Misschien moeten we het maar gewoon accepteren. Het is onderdeel van de westerse samenleving. Zonder zenders kunnen we immers ook niet.

Grrr... dilemma.  ???


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #175 Gepost op: 22 juli 2011, 14:00:07
Inderdaad je kunt er niet omheen,helemaal eens. Wat natuurlijk wel bekend is dat je vooral niet in de buurt van hoogspanningskabels moet wonen want dat schijnt bewezen slecht te zijn.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #176 Gepost op: 22 juli 2011, 14:19:38


Ik ben volledig lost. Het vervelende is ook dat je er ook haast niet om heen kan. Het enige wat ik echt kan doen is mijn mobieltje de deur uit.


Jij je mobiel de deur uit, en dan schaffen de buren er een aan :S

Echt gezond lijkt het me niet om dag in dag uit in de sterke straling van een radiotoren te moeten verblijven.
Wellicht zijn de diverse raporten gekleurd door het econimische belang van de bronnen.

Mensen in de omgeving van Smilde zouden nu toch verschil moeten kunnen voelen lijkt me, nu de toren sinds een week niets meer uitzendt.


Gast

  • Gast
Reactie #177 Gepost op: 22 juli 2011, 14:20:33
Effecten van straling etc. kunnen wellicht in een nieuw topic besproken worden, aangezien het nu wel erg offtopic gaat.  ;)


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #178 Gepost op: 22 juli 2011, 14:30:23
Inderdaad je kunt er niet omheen,helemaal eens. Wat natuurlijk wel bekend is dat je vooral niet in de buurt van hoogspanningskabels moet wonen want dat schijnt bewezen slecht te zijn.

Schijnt bewezen? Een behoorlijke antinomie.

(Beetje offtopic)

Ik had anders graag onder een Hoogspanningsmast gewoond hoor. Liever onder een hoogspanningsmast dan op Hoogspanningskabels, zoals nu in Hoofddorp gebeurd. Heb je alleen maar meer last van straling, (je ziet het alleen niet O0)

(Back on topic)
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


TommyGun

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #179 Gepost op: 22 juli 2011, 17:39:38
Zit allemaal tussen de oren  998765