OvD OV (openbaar vervoer) in Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: OvD OV (openbaar vervoer) in Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 4686 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Waterrat

  • Crisisbeheersing nat Rijkswaterstaat Noord Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
  • Blub!
Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2012, 11:50:30
De term 'Officier van Dienst' suggereert dat er sprake is van een militair gestructureerde hiėrarchie.
Het is een (onder-)officier met een bepaalde functie.
Eerlijk gezegd kan ik mij daar bij een openbaar-vervoer organisatie weinig bij voorstellen...

Ik wil niet vervelend zijn, maar: is het GHOR ook niet een aantal diensten welke onder 1 vlag varen? Echte hierarchie zie ik bij politie en brandweer (en bij onszelf ook overigens), niet bij het GHOR. Of ga ik me nou heel erg vergissen?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #11 Gepost op: 6 maart 2012, 12:07:10
Hoe je het ook wendt of keert: er is binnen een organisatie altijd sprake van een zekere hiėrarchie, al was het alleen maar de directeur en zijn medewerkers. Er zijn echter maar weinig organisaties die de hiėrarchie binnen de organisatie ook duidelijk zichtbaar naar binnen en buiten toe tonen door middel van rangonderscheidingstekenen (en aanverwante zaken). De GHOR laat het niet zo zien dat ze ook baasjes hebben  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill