Heren bestuurders in de bocht, Gem. Huizen..

Auteur Topic: Heren bestuurders in de bocht, Gem. Huizen..  (gelezen 8293 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 2 december 2004, 21:53:30
De betreffende tekst is ruim 3 jaar oud, hoe is het afgelopen?

Ik weet nog niet zeker hoe het bestuurlijk is afgelopen. ik probeer die info boven water te krijgen..

Maar ik weet wel dat een lokale berger (niet Hoge ) die omgeving een rekening gepresenteerd zou krijgen als een andere reddingsbrigade (in dit geval niet Huizen, maar andere brigade uit die zelfde omgeving) niet de boot mocht los trekken.. Die berger wacht nog steeds op die rekening geloof ik..

 ;D, zelfs de KLPD was hier door op een verkeerd spoor gezet.

Als er een commerciele berger zijn diensten heeft aangebodenen die zijn geaccepteerd door de eigenaar dient een reddingsbrigade zijn weg weer te vervolgen..
De berger vind ik dat wel de aanstormende reddingsbrigade even mag informeren over de marifoon dat de reddingsbrigades niet meer nodig zijn...


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #11 Gepost op: 3 december 2004, 10:50:01
Ze hoeven niet gelijk hun weg te vervolgen maar moeten wel luisteren naar de berger, het is ook mogelijk om samen te werken met een berger.

9910001
9910001


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 3 december 2004, 15:54:15
Ja, maar een commerciële berger kan dat meestal toch zelf wel? Bovendien denk ik niet dat het een taak moet worden om bergers te helpen. Ook verdienen zij hier geld mee.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #13 Gepost op: 3 december 2004, 19:07:58
Ken gevallen waarbij samenwerken met een berger niet vreemd is, ook kan je standby blijven liggen als er een sleepverbinding wordt gemaakt, dit met slecht weer en grote schepen. Het is op aangeven van een berger en niet op eigen initiatief.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 21 december 2004, 23:05:55
Kern van de zaak is dat de wereld op z'n kop gezet wordt door de gemeente Huizen. Dit is waar we in breed verband al zo lang tegen strijden. Het omkeren van doel en belang. Het doel (de drenkeling gered) is het belang van de gemeente en door wie is niet belangrijk. Niet "de drenkeling heeft tot taak zich door de gemeente (of een door haar aan te wijzen instantie) volgens de regels te laten redden". En "de gemeente zal onderzoeken of, als zij zich in haar uitvoering als redder gedwarsboomd ziet door eerder arriverende niet daartoe aangewezen instantie, de kosten van het voor Jan Doedel uitvarende door de gemeente aangewezen reddingsvoertuig te verhalen bij de overtreder!"
Maar "mooi dat iemand gered is, ongeacht door wie!"


Het raadlid Nol vd Helm van Leefbaar Huizen (lid van de betreffende commissie) gaat kijken hoe het onderzoek vordert, maar zijnsinziens biedt de huidige wetgeving  onvoldoende mogelijkheden onbevoegde redders te vervolgen of om kosten op hen te kunnen verhalen.

We horen er nog van. Wel weet ik inmiddels op wiens verzoek dit aan de orde is geweest, maar dat ligt zo voor de hand dat ik dat niet vertel. ;D

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 21 december 2004, 23:07:12
Kern van de zaak is dat de zaak op z'n kop gezet wordt door de gemeente Huizen. Dit is waar we in breed verband al zo lang tegen strijden. Het omkeren van doel en belang. Het doel (de drenkeling gered) is het belang van de gemeente en door wie is niet belangrijk. Niet "de drenkeling heeft tot taak zich door de gemeente (of een door haar aan te wijzen instantie) volgens de regels te laten redden". De gemeente zal onderzoeken of, als zij zich in haar uitvoering als redder gedwarsboomd ziet door eerder arriverende niet daartoe aangewezen instantie, de kosten van het voor Jan Doedel uitvarende door de gemeente aangewezen reddingsvoertuig te verhalen bij de overtreder!


Het raadlid Nol vd Helm van Leefbaar Huizen (lid van de betreffende commissie) gaat kijken hoe het onderzoek vordert, maar zijnsinziens biedt de huidige wetgeving  onvoldoende mogelijkheden onbevoegde redders te vervolgen of om kosten op hen te kunnen verhalen.

We horen er nog van. Wel weet ik inmiddels op wiens verzoek dit aan de orde is geweest, maar dat ligt zo voor de hand dat ik dat niet vertel. ;D

Henk


eeuuhh Jan Doedel ??? ;D ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 21 december 2004, 23:11:19

eeuuhh Jan Doedel ??? ;D ;D ;D

Piet Snot, voor Joker, voor niemandal, voor de kat z'n viool enz enz .... Voor niets dus  ;D Je hebt nog een andere Jan, jan ... maar die mag niet! ;) Ik wil 'm wel omschrijven....

Henk 


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 21 december 2004, 23:15:19


Piet Snot, voor Joker, voor niemandal, voor de kat z'n viool enz enz .... Voor niets dus  ;D Je hebt nog een andere Jan, jan ... maar die mag niet! ;) Ik wil 'm wel omschrijven....

Henk 
kweet al wie ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 22 december 2004, 12:44:49

kweet al wie ;D ;D

Die ja, Jan met de korte achternaam!

Wij gaan nu onderzoeken of het niet strafbaar is om omstandershulp te beletten...
Omstandershulp is altijd als eerste ter plaatse en is dus de voor de hand liggende eerste hulp verlener. Het heet niet voor niets "eerste hulp" ;D

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 26 december 2004, 13:17:06
Zoals het de laatste tijd gaat, alles in code over C2000, niets melden over de marifoon wordt de kans dat je, als je je melding zó voor jezelf houdt, steeds kleiner dat je voor niets komt. Aan de andere kant bij een melding van een reanimatie ofzo wordt de kans ook steeds groter dat de geheime Huizer hulp te laat komt, terwijl de arts in z'n bootje met de marifoon op 16 onwetend op twee minuten afstand op het dek ligt te zonnen. Misschien moet hier ook eerst wat gebeuren.  :(

Henk