Heren bestuurders in de bocht, Gem. Huizen..

Auteur Topic: Heren bestuurders in de bocht, Gem. Huizen..  (gelezen 8269 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #20 Gepost op: 26 december 2004, 22:39:17
Je kan meldingen op p2000 wel mee lezen (sorry niet luisteren) dus er blijft wel wat mogelijk en ik  verwacht dat de communicatie voor op het water wel weer op 16 terug komen. Dit omdat dit in belang is bij de kustwacht, volgens mij zijn de bezwaren tegen c2000 gelijk aan die van mobile telefoon op het water. Niet mee te luisteren, niet te peilen (locatie).

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 27 december 2004, 00:37:28
Je kan meldingen op p2000 wel mee lezen (sorry niet luisteren) dus er blijft wel wat mogelijk en ik  verwacht dat de communicatie voor op het water wel weer op 16 terug komen. Dit omdat dit in belang is bij de kustwacht, volgens mij zijn de bezwaren tegen c2000 gelijk aan die van mobile telefoon op het water. Niet mee te luisteren, niet te peilen (locatie).

9910001

Ik hoop het ook 910001 en je hebt natuurlijk gelijk. Maar P2000 daar hebben we niks aan als het ook zo gaat als op de analoge alarmering: "wil de centralist reddingsbrigade contact op nemen met de AC". Bovendien heeft bijna iedereen marifoon, en niemand P2000 bij zich aan boord. Het is toch van de gekke dat die arts P2000 mee moet nemen als ie een eindje gaat varen omdat de reddingsboten geen gebruik meer maken van de marifoon? Nu had ik het over een reanimatie, daarvoor moet iemand dat geleerd hebben, maar als er een optimistje om ligt met twee kinderen ernaast kan iedere passant in de buurt hulp bieden als ze het weten, dat is die omstandershulp die op het water zo essencieel is en zo verbonden aan de marifoon.

Maar misschien zie ik slechts spoken en valt het allemaal wel mee. Ik hoop het maar! :P

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #22 Gepost op: 27 december 2004, 10:13:12
Het woord "omstanderhulp" krijgt dan inderdaad de invulling van omstander hulp en niet meer een ieder die de alarmbel hoort komt je helpen. Er zal idd eerst een zeer tragisch ongeval moeten voorvallen, eer men zich hiervoor achter het oor gaat krabben.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #23 Gepost op: 29 december 2004, 08:37:44
De permanente luisterwacht van de kustwacht op kanaal 16 gaat ook een eind aan komen. Het plan was om het in februari 2005 te beeindigen, maar dit is nog even opgeschort. Als dit wél gebeurd zal er nog wel minder gecommuniceerd worden op kanaal 16...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 29 december 2004, 09:42:26
De permanente luisterwacht van de kustwacht op kanaal 16 gaat ook een eind aan komen. Het plan was om het in februari 2005 te beeindigen, maar dit is nog even opgeschort. Als dit wél gebeurd zal er nog wel minder gecommuniceerd worden op kanaal 16...

Nou dat ben ik niet met je eens. De alarmering ja, die vindt digitaal plaats op kan 70. Direkt daarna gaat het schip dat het signaal uitgezonden heeft naar kanaal 16 waar de kustwacht het noodverkeer voortzet. Ook de (echte) reddingsboten melden zich nog gewoon op 16 in als ze zijn gealarmeerd, en worden van daaruit doorgestuurd naar een afwikkelingskanaal als 67 0f 00.
Hoe had jij in gedachten Jeff dat het noodverkeer afgewikkeld zou worden, Chatten over 70? Voor we uitrukken door een menuutje op de marifoon, positie intypen, wat je bij je hebt, ETA... Oops er komt nog een vraagje binnen van DHR...
Nee dat gaat niet werken.  ;D

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #25 Gepost op: 29 december 2004, 19:13:13
De marifoon zal niet verdwijnen, dat brigades gebruik maken van andere communicatie dat is mogelijk maar voor de hulpverlening zal het wel weer terug komen op de marifoon. Zeker als de ksutwacht zijn belang in het gebied wil houden.

9910001
9910001


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #26 Gepost op: 29 december 2004, 21:16:30
Alleen de mobilofoon met KNBRD kanalen zal verdwijnen, iedereen heeft straks c2000 en kan o pde marifoon onderling met elkaar communiceren
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #27 Gepost op: 29 december 2004, 22:44:29
Citaat
Alleen de mobilofoon met KNBRD kanalen zal verdwijnen

Dat zie ik er ook nog wel een keer van komen. Voor een deel is gebruik van de marifoon makkelijker, en goedkoper, en voor een ander deel zullen de gesprekken via C2000 verlopen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #28 Gepost op: 30 december 2004, 12:53:09
C2000 zal nooit voor onderling verkeer tussen reddingsbrigades gebruikt gaan worden


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #29 Gepost op: 30 december 2004, 13:04:00
nee maar de marifoon wel, dus ja om een beetje ruimte en kosten te besparen gaat op de boten die niet door BIZA geleverd zijn de mob eruit en mocht het nodig zijn nemen we wel een porto met RN kanalen, maar geen mobilofoon van 1000 eurie
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord