Heren bestuurders in de bocht, Gem. Huizen..

Auteur Topic: Heren bestuurders in de bocht, Gem. Huizen..  (gelezen 8291 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #30 Gepost op: 30 december 2004, 16:04:22
C2000 zal nooit voor onderling verkeer tussen reddingsbrigades gebruikt gaan worden

Jazeker wel, hier is het hele radio verkeer over c2000.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #31 Gepost op: 30 december 2004, 18:15:52
Dit zal niet mijn voorkeur hebben maar of je c2000 gebruik of je gebruikt de redned kanalen  of kanaal 0 dat maakt ook niet uit. Voor het contact met de slachtoffer zal je toch marifoon moeten hebben waarbij je niet op 0 werkt omdat deze alleen voor reddingsboten is bedoelt.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 30 december 2004, 18:45:56
Dit zal niet mijn voorkeur hebben maar of je c2000 gebruik of je gebruikt de redned kanalen  of kanaal 0 dat maakt ook niet uit. Voor het contact met de slachtoffer zal je toch marifoon moeten hebben waarbij je niet op 0 werkt omdat deze alleen voor reddingsboten is bedoelt.

9910001

Je hebt gelijk 910001. Ik bedoelde het reddingsbrigade onderlinge radioverkeer. Bij voorkeur bellen de reddingsbrigades hier het schip in nood daarna op over de GSM. Als het schip in nood op 16 roept gaat alles meteen oke. Het schip dat er het eerste bij kan zijn biedt hulp, en zo hoort het. En wie dat is interesseert ons geen biet, als er maar adequate eerste hulp verleend wordt, medisch en/of mechanisch.

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #33 Gepost op: 30 december 2004, 19:28:51
Citaat
maar geen mobilofoon van 1000 eurie
Was een waterdichte set maar zo goedkoop, voor 1000 euri's ben je er nog niet.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #34 Gepost op: 30 december 2004, 19:34:27
Citaat
waarbij je niet op 0 werkt omdat deze alleen voor reddingsboten is bedoelt.

Oftewel de brigadeboten zijn geen reddingsboten?

Of zijn de brigadeboten ook reddingsboten en kunnen die dus ook van marifoon 0 gebruik maken?

Of is 0 het exclusieve privékanaal van de maatschappij waar niemand anders gebruik van mag maken? (Is het eigenlijk strikt geproken wel een marifoonkanaal?)
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 30 december 2004, 21:49:19


Oftewel de brigadeboten zijn geen reddingsboten?

Of zijn de brigadeboten ook reddingboten en kunnen die dus ook van marifoon 0 gebruik maken?

Of is 0 het exclusieve privékanaal van de maatschappij waar niemand anders gebruik van mag maken? (Is het eigenlijk strikt geproken wel een marifoonkanaal?)

Koen, af!!  ;D  ;D Goed lezen: de héle zin luidt:

Citaat
Voor het contact met de slachtoffer zal je toch marifoon moeten hebben waarbij je niet op 0 werkt omdat deze alleen voor reddingsboten is bedoelt.

Dus voor verbinding met het slachtoffer. 't komt af en toe wat rottig z'n strot uit, maar de bedoeling moge toch duidelijk zijn ;)   ;)  ;D

Kanaal 00 is al lang niet exclusief voor de grote maatschappij, want ze strooien kwistig met toestemming voor gebruik van derden. (of je antwoord krijgt is 'n tweede  ;D) 00 is net als 39 40 (= rijkswaterstaat en KLPD) een gesloten marifoonnet.
Wij communiseren ook wel eens met de kustwacht via 00.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #36 Gepost op: 31 december 2004, 16:55:50
Het is geen normaal marifoon kanaal en het is volgens mij onbder beheer bij de maatschappij. Er is geen uitluisterplicht voor dit kanaal en dus een uitwijk kanaal eerst contact leggen met elkaar op 16 en dan afspreken om te verplaatsen, dus een roepje even op 00

9910001
9910001


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #37 Gepost op: 1 januari 2005, 21:10:16
Mijn punt is duidelijk in ieder geval.

En als, politie, RWS en KNRM een eigen marifoonkanaal hebben, dan moet dit dus ook kunnen voor de brigades.

Willen we dat, heeft dat nut?

Inmiddels is een waterdichte marifoon voor weinig geld te krijgen en blijven waterdichte mobilofoons peperduur.

De marifoon is goedkoper, maar heeft ook nadelen, voor de strandbrigades is het denk ik geen oplossing.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #38 Gepost op: 1 januari 2005, 21:41:44
Mijn punt is duidelijk in ieder geval.

En als, politie, RWS en KNRM een eigen marifoonkanaal hebben, dan moet dit dus ook kunnen voor de brigades.

Willen we dat, heeft dat nut?

Inmiddels is een waterdichte marifoon voor weinig geld te krijgen en blijven waterdichte mobilofoons peperduur.

De marifoon is goedkoper, maar heeft ook nadelen, voor de strandbrigades is het denk ik geen oplossing.

Nee, omdat het wel marifoon verkeer moet zijn. Dus verbindingen land - land zijn uit den boze. En slechts bij hoge uitzondering krijgt een landpost een vergunning voor het hebben van een werkende marifoon.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #39 Gepost op: 2 januari 2005, 00:21:32
Ieder station heeft volgens mij ook een marifoon staan op het boothuis. Dus of deze beperkingen echt zo erg zijn. Voor het strand is het zeker geen optie.

9910001
9910001