77 doden bij aanslagen in Noorwegen (Oslo en Utoya) 22-07-2011

Auteur Topic: 77 doden bij aanslagen in Noorwegen (Oslo en Utoya) 22-07-2011  (gelezen 49517 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #50 Gepost op: 22 juli 2011, 20:11:10
Goh verrassend... Al Qaida wordt verdacht...


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #51 Gepost op: 22 juli 2011, 20:19:25
Goh verrassend... Al Qaida wordt verdacht...
Net als Libië en als dat waar is kan dat nogal wat teweeg gaan brengen.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #52 Gepost op: 22 juli 2011, 20:29:29
ketilbstensrud twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 20:17:48 LATEST: Eye-witness on Utøya LIVE on NRK just said that he saw 20-30 dead youths floating by the shore. Shocking.

Foto van het eiland...
Bewust niet direct als foto geplaats..!
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3196145.ece


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #53 Gepost op: 22 juli 2011, 20:31:15
Pff, m'n zusje zit in Oslo....gelukkig na veel pogingen contact gehad en, behoudens dat ze zich wezenloos is geschrokken, gelukkig is ze ongedeerd. Op het moment van de klap was ze op het station. Station is tijd afgesloten geweest, vanavond om 2300 uur kan ze met de bus naar een plaatsje buiten Oslo om vanaf daar de nachttrein naar Bergen te nemen. Schrik zit er zowel bij haar als hier bij ons flink in....
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #54 Gepost op: 22 juli 2011, 20:38:17
De beschuldigingen naar moslimextremisme zijn mij veel te makkelijk. Ik vraag me af deze groeperingen in staat zijn zo'n zware bomaanslag te plegen. Mijn vermoedens zijn dat het gaat om een interne kwestie.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #55 Gepost op: 22 juli 2011, 20:39:05
Volgens de New York Times zou een islamitische terreurgroep, de Ansar al-Jihad al-Alami (Helpers van de Wereldwijde Jihad), de terreuracties op een jihadwebsite hebben opgeëist. Het zou gaan om een wraakactie vanwege de Noorse aanwezigheid in Afghanistan en belediging van de profeet Mohammed. Het is op dit moment onduidelijk of de claim van deze organisatie klopt.

Bron: NU.nl
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #56 Gepost op: 22 juli 2011, 20:43:50
Volgens de New York Times zou een islamitische terreurgroep, de Ansar al-Jihad al-Alami (Helpers van de Wereldwijde Jihad), de terreuracties op een jihadwebsite hebben opgeëist. Het zou gaan om een wraakactie vanwege de Noorse aanwezigheid in Afghanistan en belediging van de profeet Mohammed. Het is op dit moment onduidelijk of de claim van deze organisatie klopt.

Bron: NU.nl
Volgens Will McCants, de analist die door de New York Times wordt aangehaald als bron van de claim van een jihadistische organisatie, heeft de betreffende organisatie de claim weer ingetrokken. www.jihadica.com

Bron: NU.nl
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #57 Gepost op: 22 juli 2011, 20:54:09
De beschuldigingen naar moslimextremisme zijn mij veel te makkelijk. Ik vraag me af deze groeperingen in staat zijn zo'n zware bomaanslag te plegen. Mijn vermoedens zijn dat het gaat om een interne kwestie.
Uiteraard, moslimextremisten bakken er niets van....  :-X

Je bent de aanslagen van 11 september 2001, 11 maart 2004 en 07 juli 2005 al weer vergeten. Deze groeperingen zijn juist in staat iets dergelijks te doen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #58 Gepost op: 22 juli 2011, 21:00:08
Zit bbc news te kijken , daar hebben ze het nu over tenminste 7 doden en vele 10-tallen gewonden (alle gradaties) in centum van Oslo,  en tussen de 20 en 25 doden op het eiland. wat een ellende


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #59 Gepost op: 22 juli 2011, 21:00:19
Aanslag geclaimd
De terreurorganisatie Ansar al-Jihad al-Alami, vrij vertaald als Helpers van de Wereldwijde Jihad, hebben een bericht uit laten gaan waarin zij de aanslagen opeisen, zo zegt Will McCants. McCant is analist bij het instituut CNA, dat zich richt op het onderzoek naar terrorisme.

Volgens het bericht, en verwijzend naar de bomaanslag in Stockholm in december 2010, moet de wereld rekening houden met meer aanslagen. 'Wat jullie hier zien, is slechts het begin. Er komt nog meer' is de boodschap. De claim is nog niet bevestigd.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/2814128/2011/07/22/Aanslag-met-autobom-zorgt-voor-chaos-en-doden-in-Oslo.dhtml