77 doden bij aanslagen in Noorwegen (Oslo en Utoya) 22-07-2011

Auteur Topic: 77 doden bij aanslagen in Noorwegen (Oslo en Utoya) 22-07-2011  (gelezen 49731 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #90 Gepost op: 23 juli 2011, 08:25:33
ja, die man ziet er gewoon Noors uit en je ziet inderdaad geen gekke dingen.
Dit had ik niet verwacht in Noorwegen en vind het jammer dat je in zulke gevallen geen doodstraf meer hebt.

Het is al een wonder dat deze idioot levend opgepakt is.
Ik zal hier maar niet neerzetten wat ze met hem mogen doen.  >:(

Helaas, ik moet aan het werk. Anders zat ik de hele dag voor de tv en op internet.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #91 Gepost op: 23 juli 2011, 08:53:15
Video na de schietpartij op het eiland Utoya.

Let op, de video kan als schokkend worden ervaren!
http://www.telegraaf.nl/buitenland/10243367/__Beelden_bloedbad_Utoya__.html


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #92 Gepost op: 23 juli 2011, 09:05:32
Het is helaas niet voor het eerst dat in Noorwegen het soort aanslagen zoals in Oslo wordt gepleegd. Zo blies een boze lezer het gebouw van een krant op en is het een tijdje in geweest om bijvoorbeeld voor de lol vuurtorens etc. op te blazen.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #93 Gepost op: 23 juli 2011, 09:13:04
Het is helaas niet voor het eerst dat in Noorwegen het soort aanslagen zoals in Oslo wordt gepleegd. Zo blies een boze lezer het gebouw van een krant op en is het een tijdje in geweest om bijvoorbeeld voor de lol vuurtorens etc. op te blazen.

Je zet nu wel een heel ernstig beeld neer. Kun je niet met meer specifieke feiten (plaats en datum) komen?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #94 Gepost op: 23 juli 2011, 09:23:54
Je zet nu wel een heel ernstig beeld neer. Kun je niet met meer specifieke feiten (plaats en datum) komen?

Het is al een tijdje geleden ( ruim veertig jaar) maar ik heb het van die krant "Vaderlandsvrienden" onthouden omdat een vriend van mij toen bij die krant werkte en we natuurlijk behoorlijk geschrokken waren en van die vuurtorens dat was o.a. in Mandal,Zuid Noorwegen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #95 Gepost op: 23 juli 2011, 09:37:30
Je zet nu wel een heel ernstig beeld neer. Kun je niet met meer specifieke feiten (plaats en datum) komen?

Nog even ter aanvulling : als je zoekt in de archieven van de krant FEADRELANDSVENNEN  te Kristansand vindt je het vast wel want het was toendertijd natuurlijk een die aanslag op hun gebouw en over Mandal,BESTEMOER (grootmoeder) werd die vuurtoren genoemd.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #96 Gepost op: 23 juli 2011, 09:47:35
Jemig, toen de allereerste berichten binnendruppelden ging het over 1, misschien 2 doden bij een bomaanslag.. Nu ben ik thuis van werk en zie ik deze berichten, foto's en films. Kippenvel op mijn rug, bah.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #97 Gepost op: 23 juli 2011, 09:55:48
Er schiet me iets vreselijks door het hoofd, gezien de dader van de schietpartij de aanslag in oslo schijnbaar als excuus heeft gebruikt en er enige tijd tussen beide incidenten ligt, zou het mogelijk zijn dat de verdachte eerste de aanslag in Oslo heeft gepleegd en toen zijn destuctieve werk heeft voortgezet op het eiland, want alles lijkt goed doordacht en geplanned en voorbereid. Gezien het feit dat door de bomexplosie er een grote vraag naar hulpdiensten was vanuit Oslo en zo dus minder (dus meer tijd), om het eiland van voldoende hulp te voorzien. maar we zullen dit tzt wel horen.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #98 Gepost op: 23 juli 2011, 10:19:36
Er schiet me iets vreselijks door het hoofd, gezien de dader van de schietpartij de aanslag in oslo schijnbaar als excuus heeft gebruikt en er enige tijd tussen beide incidenten ligt, zou het mogelijk zijn dat de verdachte eerste de aanslag in Oslo heeft gepleegd en toen zijn destuctieve werk heeft voortgezet op het eiland, want alles lijkt goed doordacht en geplanned en voorbereid. Gezien het feit dat door de bomexplosie er een grote vraag naar hulpdiensten was vanuit Oslo en zo dus minder (dus meer tijd), om het eiland van voldoende hulp te voorzien. maar we zullen dit tzt wel horen.

Citaat
09.19 uur: 'Verdachte lijkt christen-fundamentalist'

Volgens de Noorse politie lijkt het erop dat de verdachte die op Utøya werd gearresteerd er christen-fundamentalistische standpunten op nahield. Dat zou blijken uit verklaringen van de man over zichzelf, onder meer op internet. De 32-jarige man zit vast in Oslo en is bereid om mee te werken aan het onderzoek, zegt de politie. "Hij heeft duidelijk gezegd dat hij zijn acties wil verklaren", zei politiechef Andresen. De man wordt verdacht van zowel de schietpartij op Utøya als de bomaanslag in Oslo.

Bron: http://nos.nl/artikel/258464-live-bloedbad-in-noorwegen.html

Hier zijn geen woorden voor... Wat een ellende en wat een drama...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 23 juli 2011, 10:24:56
'Politie onderzoekt lab verdachte aanslagen'

AMSTERDAM -  De Noorse politie doorzoekt zaterdagochtend het mogelijke bomlaboratorium van Anders Behring Breivik (32), die is aangehouden als verdachte van de aanslagen in Oslo en op het eiland Utoya vrijdag.


Dat zeggen Noorse journalisten ter plekke. Het gaat om een schuur of boerderij in Asta, hemelsbreed 38 kilometer ten noordoosten van Hamar in de provincie Hedmark. Het gebied eromheen is afgesloten. Vijf kilometer noordelijker bekijken technische rechercheurs ook het appartement van de verdachte in het dorp Rena. De andere bewoners van het complex moesten hun huis vrijdagavond verlaten.
Het mogelijke bomlaboratorium staat in het Noorse handelsregister te boek als Breivik Geofarm, de firma zonder personeel die Anders Behring Breivik op 18 mei 2009 registreerde en organisatienummer 994 089 269 kreeg toegewezen. Officieel is het een teeltbedrijf voor groenten, meloenen, wortel- en knolgewassen.
De Noorse politie weet dat Breivik een vergunning had voor drie wapens: een pistool van het type Glock, een machinegeweer en een hagelgeweer.

Bron: telegraaf