Voorbeeldfunctie van de politie.

Auteur Topic: Voorbeeldfunctie van de politie.  (gelezen 26513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 5 december 2004, 14:08:23
Heb wel eens een agent gezien die zich zou moeten schamen. Geen stropdas, bovenste knoopjes los, borsthaar kwam er overheen en een gouden ketting  :-X

Als we het dan toch over gezag uitstralen hebben.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 5 december 2004, 14:26:36
Heb wel eens een agent gezien die zich zou moeten schamen. Geen stropdas, bovenste knoopjes los, borsthaar kwam er overheen en een gouden ketting  :-X

Als we het dan toch over gezag uitstralen hebben.

ik zie het probleem niet hoor,ik weet niet of je al eens met 34 graden een uniform hebt gedragen.Maar dan gaat er bij mij ook geen stropdas om :-X,ff als het een officiele gebeurtenis is maar dan gauw af


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 5 december 2004, 16:09:12
Ik geloof dat ze bij de politie van die klipstropdassen hebben dus ik zie daar het probleem niet.

Maar om nu even je borsthaar en je bling bling te laten zien terwijl je een pand ontruimd of een bon uitschrijft. Nee, dan is het gezag ver te zoeken.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #13 Gepost op: 5 december 2004, 17:21:41
Kleding voorscgrigt van de nederlandse politie:
overhemd met korte mouw mag je dragen zonder (clip)das een met lange mouwen altijd een stropdas. Draag je een jas over je overhemd dan ook altijd een das.

mvg
Mike


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 5 december 2004, 18:14:51
Als je vindt dat je niks meer en niks minder bent als de rest van de bevolking van Nederland, klaag dan ook niet over het "ontzag voor de arm der wet" dat ontbreekt. Ik heb nog de ouderwetse voorstelling dat politie "boven" het gewone volk dient te staan, onkreukbaar. Geef anders de buurman een pistool en een bonboekje, kan ie mooi wat bijklussen. En die oordelen komen mijn neus uit. Je moet de wet handhaven en meer niet. Een oordeel uitspreken is gauw gedaan, maar juist is dat niet de bedoeling. Te menselijk, iedereen mag een mening hebben, behalve de agent.  Als die z'n mening gaat toepassen passeert hij z'n bevoegdheid die voorbehouden is aan de rechterlijke macht, die oordeelt. Als iemand de wet overtreedt kun je 'm daar op aanspreken. Als iemand iets doet wat niet naar je zin is, en het is niet verboden bij de wet heb je pech en zul je je woorden in moeten slikken. Want niet jij bent de basis, maar de wet.
Dat maakt het juist zo moeilijk een goede politieman te zijn. Een rots in de branding waar je op kunt bouwen.
Niet zo'n overspannen ramdebiel zoals we in Amerikaanse reality docu's wel eens aan het werk zien. Wel eens gehoord dat dit overdadig geschreeuw een teken is van onmacht en van angst? Alle ontzag voor de Nederlandse Politieman wat dat betreft. Af en toe bewijst er een weer hoe het ook kan, cool  8) in het been schieten bijvoorbeeld van een verdachte, ipv meteen maar even dood. Knap hoor!
Als je gezag wil uit stralen zal je er wat voor moeten doen en soms wat voor moeten laten. Als je het niet in je hebt en je gaat zo buiten je boekje zet je wel al je collega's te kakker. Zet zo'n man achter een buro!

Politiemensen zijn niet "zomaar" mensen.

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 5 december 2004, 19:55:20
Kleding voorscgrigt van de nederlandse politie:
overhemd met korte mouw mag je dragen zonder (clip)das een met lange mouwen altijd een stropdas. Draag je een jas over je overhemd dan ook altijd een das.

mvg
Mike

Is idd bij de brandweer ook. Je hebt een zomertenue: overhemd korte mouwen en geen stropdas, en wintersituatie: overhemd lange mouwen en wel een stropdas+ jas erover!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 5 december 2004, 20:49:21


Is idd bij de brandweer ook. Je hebt een zomertenue: overhemd korte mouwen en geen stropdas, en wintersituatie: overhemd lange mouwen en wel een stropdas+ jas erover!
vooral met feessie,s wel handig 8) ;D ;D


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #17 Gepost op: 5 december 2004, 22:38:03
ik heb de tekst aangepast omdat ik de bewoordingen in deze tekst absoluut benede peil vondt.Wij willen hier op dit forum geen vloeken of verwijzingen naar ernstige ziektes,ookal zijn dit woorden van een ander,HIER NIET!!!!
Jammer Peter, als de genoemde passage een citaat is vindt ik niet dat je dit soort censuur mag toepassen. ook al ben je het met de inhoud niet eens.

Om een vergelijking te maken, je kunt in de krant regelmatig lezen de voetbalsupporters geroepen hebben "hamas, hamas alle joden aan het gas" , maar er is niemand die de journalist daar op aankijkt (en terecht). Iets dergelijks constateren en rapporteren is iets heel anders als die teksten zelf gebruiken.
Jammer dat je dat onderscheid niet ziet, je kunt dit soort zaken niet beoordelen als het hart door de censuur uit het verhaal gehaald is

ik ben van mening dat je in dit geval je boekje als moderator te buiten gaat.
Jammer ....jammer ....jammer...

Mijn tip: Don't shoot the messenger ....
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 5 december 2004, 22:51:03
Jacques,wij hebben hier op het forum duidelijke regels.Op het moment dat die worden geschonden door het plaatsen van vloeken of het benoemen van een zeer ernstige ziekte is het mijn taak om daarop in te grijpen.
Het zijn en blijven verwensingen waar een ander op het forum zich gekwets bij kunnen voelen.
Dus ik ga dan mijn boekje als moderator niet te buiten.

Voor de rest bevalt jouw stijl van mij terecht zetten totaal niet,zeker niet met de vergelijking die jij trekt.En ik zal dit zeer zeker in ons forumhok aan de kaart stellen


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #19 Gepost op: 5 december 2004, 22:58:00
Voor de rest bevalt jouw stijl van mij terecht zetten totaal niet,zeker niet met de vergelijking die jij trekt.En ik zal dit zeer zeker in ons forumhok aan de kaart stellen

Peter, het is een puur inhoudelijke discussie.
Ik ga er sinds de moord op Theo van Gogh vanuit dat iedereen er weer van overtuigd is hoe een groot goed de vrijheid van meningsuiting in dit land is.

Ik begrijp uit je bovenstaande reactie dat je mij dit recht in deze niet gunt omdat je het inhoudelijk met mijn mening  niet eens bent en dat vind ik jammer.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources