Voorbeeldfunctie van de politie.

Auteur Topic: Voorbeeldfunctie van de politie.  (gelezen 26510 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #110 Gepost op: 25 juli 2012, 04:03:07
Nu is het eens andersom en probeert meneertje agent zich er uit te lullen met een slap verhaal.

En jij praat over respect?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #111 Gepost op: 25 juli 2012, 06:08:11
Dat is wat ik vermoed met dat verhaal over toon en muziek enzo.

You can get what you give.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #112 Gepost op: 25 juli 2012, 18:06:53
Een hele tijd terug aan de kant gezet door een agent die voor me kwam rijden, mooie transparant aan... stop enz.
Hele verhaal kenteken en rijbewijs en vervolgens "weet u dat er maar een koplamp brand" ...antwoord van mijn kant "ehh nee maar nu wel en dan kunnen we elkaar de hand geven, uw achterlicht werkt niet" en toen stonden we samen lampen te wisselen.
Andere situatie (ook verlichting stuk) maar nu in Leeuwarden waar ik werd aangesproken in het fries, nadat de diender het verhaal had afgerond om ondertitels gevraagd, dit werd niet gewaardeerd waarna ik opmerkte dat ik toch echt NL kentekenplaten had en dus verwacht dat ik ook in NL werd aangesproken, diender vond de opmerking daarna wel terecht en licht keurig met de Mac light even bij om de lamp te vervangen.

Twee voorbeelden van het aanspreken van een diender op zijn "gedrag" en beide met resultaat, ook beide met enige vorm van humor maar zeker met respect. Ik had zeker in het tweede voorbeeld ook eenvoudig mezelf van de domme kunnen houden en geirriteerd / irriterend opstellen met waarschijnlijk een heel ander resultaat.

Zo ook een staandehouding vanwege mijn blauwelampen op de brw bus.
"Meneer u valt op" antwoord "ja weet ik daar zijn die lampen toch voor"
"Ik begrijp dus dat u weet waar ik u voor aan de kant zet" antwoord "ja ik heb iets wat ik niet mag hebben"
"En daar heeft u een reden voor" antwoord "ja het is de originaliteit van het voertuig"

Hierna volgde een heel gesprek over de hobby en het hebben van de OGS en hoe daarmee om te gaan, vooral het feit dat het eigenlijk alleen nadelen had omdat je toch een soort van voorbeeld voertuig wordt en daar kon de diender zich prima in vinden, vond hij zelf ook wel maar gaf ook direct aan dat het wel eens mis ging.
Einde gesprek, ach u weet kennelijk wat u doet en dat u het niet mag hebben maar, ik denk dat u er geen mis/gebruik van zult maken. prettige dag verder. Ook nu weer een verhaaltje van hoe stel je je op naar de diender en je krijgt echt een serieus antwoord en gesprek en bovenal respect voor je verhaal en hobby en derhalve geen verbaal.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #113 Gepost op: 25 juli 2012, 18:28:01
En jij praat over respect?
Omdat ik dat van hem niet kreeg, schrijf ik dit op deze wijze. En inderdaad: de spiegeling. Deze agent heeft bij mij een eerste indruk gewekt van iemand die zich niet aan de verkeersregels houdt en zich ook nog eens met een korte smoes richting burger zich er af wil maken. Hij heeft iets aan respect verloren. Ik wachtte met benaderen tot ze "vrij" waren en begon op nette wijze (maar wel in concrete taal) of hij zich bewust was van zijn voorbeeldfunctie. Misschien was dat iets te confronterend voor deze Deventer agent, die zichzelf misschien een hele toffe en heldhaftige peer vindt.

En respect voor de politie en hulpverleners in het algemeen is helaas dalende. Dat zagen we weer met de bekogeling van het KLPD-schip te Scheveningen.

Met het innemen van een bepaalde houding kan de diender dit respect wel beïnvloeden: zowel positief als negatief.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #114 Gepost op: 25 juli 2012, 18:56:30
Blijf het een rare casus vinden: men pleegt kennelijk een aanhouding (of verwisselt u dit met een staandehouding cq. Bekeuringssituatie?) zet de verdachte achterin en u begint over een knipperlicht??

Ook meen ik aan uw reactie lezen dat u pas vind dat een diender gezag heeft als hij u gelijk geeft. Immers anders vindt u het maar een "lulsmoes" en een heldhaftige en tof doende peer??

Bijzondere gedachtegang...


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #115 Gepost op: 25 juli 2012, 20:12:32
Blijf het een rare casus vinden: men pleegt kennelijk een aanhouding (of verwisselt u dit met een staandehouding cq. Bekeuringssituatie?) zet de verdachte achterin en u begint over een knipperlicht??

Ook meen ik aan uw reactie lezen dat u pas vind dat een diender gezag heeft als hij u gelijk geeft. Immers anders vindt u het maar een "lulsmoes" en een heldhaftige en tof doende peer??

Bijzondere gedachtegang...
U schrijft: "zet de verdachte achterin". Waar heeft u dat gelezen. Hopelijk bent u beroepsmatig niet belast met opstellen van PV's...

Men hoeft mij geen gelijk te geven, maar had ook heel menselijk kunnen toegeven dat het hem in de drukte ontschoten was.

Iemand die beroepsmatig mensen moet reflecteren met hun gedrag, zou zelf ook tegen reflectie moeten kunnen.

Enfin, genoeg over dit feit gecommunceerd wat mij betreft in dit topic, zodat wij verder kunnen en de Deventer politie zich weer op andermans en eigen verkeersgedrag kan richten.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #116 Gepost op: 25 juli 2012, 21:28:08

Enfin, genoeg over dit feit gecommunceerd wat mij betreft in dit topic, zodat wij verder kunnen en de Deventer politie zich weer op andermans en eigen verkeersgedrag kan richten.

En àl die andere zaken die de politie ook doet. Want als ze daar alleen op het verkeer letten zal het leuke boel worden.


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #117 Gepost op: 25 juli 2012, 21:53:45
En àl die andere zaken die de politie ook doet. Want als ze daar alleen op het verkeer letten zal het leuke boel worden.
Uiteraard: alle begrip en respect mijnerzijds voor het vele nuttige werk wat ze doorgaans doen en onder zware omstandigheden.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #118 Gepost op: 25 juli 2012, 23:37:34
U schrijft: "zet de verdachte achterin". Waar heeft u dat gelezen. Hopelijk bent u beroepsmatig niet belast met opstellen van PV's...

Men hoeft mij geen gelijk te geven, maar had ook heel menselijk kunnen toegeven dat het hem in de drukte ontschoten was.

Iemand die beroepsmatig mensen moet reflecteren met hun gedrag, zou zelf ook tegen reflectie moeten kunnen.

Enfin, genoeg over dit feit gecommunceerd wat mij betreft in dit topic, zodat wij verder kunnen en de Deventer politie zich weer op andermans en eigen verkeersgedrag kan richten.

Je schrijft dat ze iemand hadden aangehouden. Dat betekent in politietaal (en het Wetboek van Strafvordering) dat iemand rechtens van zijn vrijheid beroofd is. Dan zal die dus ook ergens gebleven moeten zijn, en achterin de auto is dan niet zo'n hele rare gedachtensprong ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-