Voorbeeldfunctie van de politie.

Auteur Topic: Voorbeeldfunctie van de politie.  (gelezen 26489 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 5 december 2004, 23:00:15


Peter, het is een puur inhoudelijke discussie.
Ik ga er sinds de moord op Theo van Gogh vanuit dat iedereen er weer van overtuigd is hoe een groot goed de vrijheid van meningsuiting in dit land is.

Ik begrijp uit je reactie dat je mij dit recht niet gunt omdat je het inhoudelijk niet met me eens bent en dat vind ik jammer




de discussie kan gewoon doorgaan,alleen zonder deze verwensingen erbij.Een ieder kan zijn of haar mening over deze zaak geven


Gast48368

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 5 december 2004, 23:14:36
Ik zou het er op houden dat ie agent z'n dag niet had. Kan gebeuren. Maar ik ben het met je eens dat het niet echt netjes is.  :-\

Als een politieman z'n dag niet heeft, kan en mag hij dit niet laten merken, zoals bij meerdere functie's. Schelden mag, zeg ik dan, maar doe het dan ff als niemand het hoort, nadien.

Kan hij of zij dit niet opbrengen, wegens wat voor omstandigheden dan ook, moet hij of zij zich ff ziekmelden, of een bureaufunctie aanvragen, o.i.d.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het beroep wat je uitoefend, en voor de bijbehorende etiqette die daaraan hangt.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #22 Gepost op: 5 december 2004, 23:25:08
Als een politieman z'n dag niet heeft, kan en mag hij dit niet laten merken, zoals bij meerdere functie's. Schelden mag, zeg ik dan, maar doe het dan ff als niemand het hoort, nadien.

Mee eens, wij als hulpverleners kunnen ook niet tegen onze klanten gaan schelden omdat we onze dag niet hebben. En schelden tegen een politie agent om die zelfde reden kan al helemaal niet.

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit soort zaken niet kunnen, maar ja wat doe je er aan...
de betreffende chauffeur kan een klacht indienen, maar of hij daar nu echt iets mee op schiet.

Het zou misschien nog het beste helpen als zo iemand  zich zelf eens op TV zou zien en horen uitvallen, je schrikt dan misschien van jezelf

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 6 december 2004, 09:28:15


Mee eens, wij als hulpverleners kunnen ook niet tegen onze klanten gaan schelden omdat we onze dag niet hebben. En schelden tegen een politie agent om die zelfde reden kan al helemaal niet.

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit soort zaken niet kunnen, maar ja wat doe je er aan...
de betreffende chauffeur kan een klacht indienen, maar of hij daar nu echt iets mee op schiet.

Het zou misschien nog het beste helpen als zo iemand  zich zelf eens op TV zou zien en horen uitvallen, je schrikt dan misschien van jezelf

Jacques


Wat zei die agent eigenlijk?

Henk


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #24 Gepost op: 6 december 2004, 11:45:07
Het begon met terminale ziektes en eindigde in godslastering.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 6 december 2004, 13:51:29
Dan is het niet het probleem van de Chauffeur, die met het grootste probleem is de agent, dit komt niet zomaar uit de luchtvallen, het zou goed zijn als de collega's eens zouden kijken waar deze woedeaanval vandaan kwam, hier is meer aan de hand zou ik zeggen.

Een interessante kijk op vloeken kwam van een van mijn klanten, Roy Martina. In feite vervloek je je zelf bij GVD, dus komt dit voort uit onvrede over jezelf. Dit is dan ook aan de hand bij deze agent vrees ik, hij zit ergens mee. Wees blij dat ie niet spontaan om zich heen begint te schieten. (Mogelijk een volgende stap? :o)

Henk


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #26 Gepost op: 6 december 2004, 23:15:10
Heb wel eens een agent gezien die zich zou moeten schamen. Geen stropdas, bovenste knoopjes los, borsthaar kwam er overheen en een gouden ketting  :-X

Als we het dan toch over gezag uitstralen hebben.

Mee eens: een compleet uniform straalt gezag uit. Als ik werk, heb ik altijd een stropdas om (met haakje). Staat netjes en professioneel!

Christian


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #27 Gepost op: 6 december 2004, 23:17:48
Een interessante kijk op vloeken kwam van een van mijn klanten, Roy Martina. In feite vervloek je je zelf bij GVD, dus komt dit voort uit onvrede over jezelf.

Niet mee eens: je vervloekt daarmee ook God. Daarnaast zijn er diverse voorbeelden van mensen die dat hadden gevloekt die dood neervielen. Gebedsverhoring...
We gaan hier geen vloeken ontleden, maar het is belangrijk genoeg om even aan te kaarten!

Christian


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #28 Gepost op: 7 december 2004, 09:35:40
Jacques,wij hebben hier op het forum duidelijke regels.Op het moment dat die worden geschonden door het plaatsen van vloeken of het benoemen van een zeer ernstige ziekte is het mijn taak om daarop in te grijpen.
Het zijn en blijven verwensingen waar een ander op het forum zich gekwets bij kunnen voelen.
Dus ik ga dan mijn boekje als moderator niet te buiten.

Voor de rest bevalt jouw stijl van mij terecht zetten totaal niet,zeker niet met de vergelijking die jij trekt.En ik zal dit zeer zeker in ons forumhok aan de kaart stellen


Peter, (en ander moderatoren) graag wil ik even kwijt dat ik jouw stijl van censureren en terechtwijzen ook niet een van de dilpomatiekste en fijnzinnigste vind, je blaast mijns inziens al (te) snel van de welbekende hoge toren, ook wanneer dat (nog) niet nodig is en je lijkt/bent m.i ook iets te snel aangebrand. Misschien dat deze kwalificaties ook niet bevallen maar ik wilde het toch even kwijt. robeer eens tot 10 te tellen en de boel wat te relativeren, het helpt, heus.  ;)

Bij de weg, de agent in kwestie had natuurlijk door zijn colleaga's gecorrigeerd moeten worden cq. op rapport bij de chef, in deze tijd van kwetsend eopmerkingen en normen & waarden is dat mijns inziens geheel terecht!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #29 Gepost op: 7 december 2004, 12:08:01
De discussie gaat over de voorbeeldfunctie van de politie. Hierin is een ding duidelijk, de politie heeft die rol en moet hem ook vervullen. Als een agent hieraan niet voldoet moet je hem hierop persoonlijk aanspreken of anders een klacht neerleggen bij de betreffende korpsleiding. Vergeet niet dat de politie ook mensen zijn die weleens reageren zoals dit niet hoort. Nog sterker bij alle hulpdiensten zijn er wel mensen die er eigenlijk niet thuishoren of dingen doen en zeggen die niet geplaatst zijn. Voor de rest van de discussie over vloeken en censureren kunnen jullie beter een nieuwe rubriek openen. Dit hoort absoluut niet in dit onderwerp thuis. Op deze wijze vervaagd alleen de discussie over het originele onderwerp. Als antwoord hierop is voor mij een ding duidelijk, in mijn optiek heeft de politie een voorbeeldfunctie en moet hierna handelen.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.