Voorbeeldfunctie van de politie.

Auteur Topic: Voorbeeldfunctie van de politie.  (gelezen 26549 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 9 december 2004, 18:16:58

Dit ben ik helemaal met je eens ...


HIer ben ik het volledig mee eens.....

Sterk punt, je zou je inderdaad moeten beheersen.....

Hier heb ik ook wat moeite mee.....

En deze reactie van JVO steun ik voor de volle 100%

Laten we vooral open (blijven) discussiëren met elkaar. De 'echte' grenzen worden bewaakt door de moderators, maar laat vooral een discussie zijn eigen weg vinden!!!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Target77

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 9 december 2004, 18:23:30
Het is vooral niet voor niks een forum. Discussies dienen daar plaats te vinden. Laten we de spontaniteit van deze discussies niet in de kiem smooren.  ;) ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #52 Gepost op: 9 december 2004, 19:13:13
GVD betekent toch GetVerderrie
                          of  Gatverdikkie

 ;)
  Ta


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #53 Gepost op: 9 december 2004, 22:19:50
GVD betekent toch GetVerderrie
                          of  Gatverdikkie

 ;)

Nee, dat mag van de bond tegen het vloeken dus ook niet, net zoals Jeetje me kreetje, snertverdikkie, potverdorie... dat zijn allemaal verwijzingen naar een echte vloek. En in intentie het zelfde. Zowiezo is het uiten van verwensingen een teken van onmacht, je hebt het gevoel de zaak niet meer onder controle te hebben en spreekt jezelf toe, scheldt jezelf zelf uit. Je hebt nl je zelf-ik en je doe-ik: "Henk doe dit nu is een keer goed!" Dat zegt dan de denk ik tegen de doe ik. Of : "Je kan het!!" of, nou Henk, daar heb je weer een mooie puinhoop van gemaakt (vooral die komt vaak voor!  ;D). Literatuur: "Innerlijk spel door Tennis" door Timothy Gallwey.  Met het (ver)vloeken probeert jezelf-ik de doe-ik tot betere prestatie te brengen, hetgeen nooit lukt. De grootste (top)prestaties worden juist geleverd als de doe-ik en zelf-ik in balans zijn (de zelf-ik de doe-ik zijn gang laat gaan, waar het in is getraind (op automaat)  zonder (over)bemoeienis) van de zelf ik, zoals bij de eerste keus van de multiple choice die je nooit had moeten verbeteren toen je met jezelf in gesprek raakte. (leuk hè?)  ;D

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 9 december 2004, 22:22:47


Nee, dat mag van de bond tegen het vloeken dus ook niet, net zoals Jeetje me kreetje, snertverdikkie, potverdorie... dat zijn allemaal verwijzingen naar een echte vloek. En in intentie het zelfde. Zowiezo is het uiten van verwensingen een teken van onmacht, je hebt het gevoel de zaak niet meer onder controle te hebben en spreekt jezelf toe, scheld jezelf zelf uit. Je hebt nl je zelf ik en je doe ik: "Henk doe dit nu is een keer goed!" Dat zegt dan de denk ik tegen de doe ik. Of : "Je kan het!!" of, nou Henk, daar heb je weer een mooie puinhoop van gemaakt (vooral die komt vaak voor!  ;D). Literatuur "Innerlijk spel door Tennis" door Timothy Gallwey.  Met het (ver)vloeken probeert jezelf-ik de doe-ik tot betere prestatie te brengen, hetgeen nooit lukt. De grootste (top)prestaties worden juist geleverd als de doe-ik en zelf-ik in balans zijn (de zelf-ik de doe-ik zijn gang laat gaan, waar het in getraind (op automaat)  zonder (over)bemoeienis) van de zelf ik, zoals bij de eerste keus van de multiple choice die je nooit had moeten verbeteren toen je met jezelf in gesprek raakte. (leuk hè?)  ;D

Henk
 
Ik vindt ut knap ingewikkeld, en als je op je vingers sla met een hamer, of je bolleboos eens goed stoot, kom ik toch niet verder dan....ehhhh gossiemikkie..... ;D 8) ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #55 Gepost op: 10 december 2004, 01:05:05

Ik vindt ut knap ingewikkeld, en als je op je vingers sla met een hamer, of je bolleboos eens goed stoot, kom ik toch niet verder dan....ehhhh gossiemikkie..... ;D 8) ;D

Zo ingewikkeld is het niet, de acceptatie dat als je tegen je zelf praat je kennelijk met z'n tweeën bent is lastig.

Ik vind OOOPS!! :o ook wel mooi... ( van Enemy territory)

Henk


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #56 Gepost op: 10 december 2004, 08:04:55
GVD betekent toch GetVerderrie
                          of  Gatverdikkie

 ;)

Sorry, kan hier niet om lachen...

Als je de reacties hier een beetje had bijgehouden had je beter kunnen weten en niet zo'n onzin posting hoeven achterlaten.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #57 Gepost op: 10 december 2004, 10:31:13
Sorry, kan hier niet om lachen...
Ronald, vele andere kunnen er wel omlachen en je maakt het dus nooit iedereen naar de zin. Humor wordt door verschillende mensen anders begrepen (soms niet begrepen) en anders opgevat.

Ik ben bijvoorbeeld geen fan van de humor van Theo van Gogh of Paul de Leeuw, ik kan er ook echt niet om lachen als die bepaalde mensen afzijken, maar ik zie dat eerder als een tekortkoming van mijn kant, vele anderen genieten er van en ik zal dus ook de laatste zijn die dit soort humor wil verbieden.

In dit geval is er van afzijken of van het bewust kwetsen van mensen geen sprake, iemand probeert slechts met een gezonde dosis humor de zware lading die anderen op een afkorting leggen een beetje te relativeren. Door dit als onzin te bestempelen en daarmee iemand persoonlijk aan te vallen toon je weinig begrip en respect voor de persoon en de mening van een ander, iets wat jij van die ander wel verwacht.

Nogmaals laten we er voor waken onze persoonlijke normen en waarden op te leggen aan anderen, kun je ergens niet om lachen (net als ik in bovengenoemd voorbeeld), zap dan gewoon verder ......
Probeer de inhoud en de bedoeling van de boodschap te begrijpen en staar je niet blind op de verpakking.

Laten we in een vrij land de vrijheid van meningsuiting als een groot goed koesteren. Doen we dat niet dan kun je ongeveer niets meer zeggen of schrijven want in een zo diverse samenleving als die in Nederland er is altijd wel iemand die zich ergens aan stoort.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #58 Gepost op: 10 december 2004, 17:24:25


Sorry, kan hier niet om lachen...

Als je de reacties hier een beetje had bijgehouden had je beter kunnen weten en niet zo'n onzin posting hoeven achterlaten.

Wie zegt dat GVD daarvoor staat waarvan iedereen denkt waar het voor staat??
Er bestaat nog zoiets als eigen interpretatie,je kan er dus van maken wat je zelf wil,en zolang het een afkorting is moet men dat ook doen vind ik.
Dus zo'n onzin posting vond ik het niet.  punt.
  Ta


Target77

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 10 december 2004, 18:00:49


Wie zegt dat GVD daarvoor staat waarvan iedereen denkt waar het voor staat??
Er bestaat nog zoiets als eigen interpretatie,je kan er dus van maken wat je zelf wil,en zolang het een afkorting is moet men dat ook doen vind ik.
Dus zo'n onzin posting vond ik het niet.  punt.



Gemeentelijke Vuilnis Dienst of zo  ;D ;D ;D