Het maken en publiceren van foto's van incidenten door hulpverleners

Auteur Topic: Het maken en publiceren van foto's van incidenten door hulpverleners  (gelezen 65906 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Omdat dat het verschil fotograaf-agent is? Een agent moet daar voor zijn werk zijn. Het is gewoon een feit dat hij op plekken kan komen waar jij niet mag komen, om wat voor reden dan door.
Gif, een bom of een kogel doet niet ineens iets anders als deze met een agent of (pers)fotograaf te maken heeft. Wanneer een lint wordt gezet ivm onderzoek/sporen, kan je als fotograaf op je hoofd gaan staan. Maar als een wijkagent een foto mag maken, en iemand anders niet want 'gevaarlijk', tsja. Da's kul 1e klas.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Geleuter allemaal.... Politie maakt van Twitter gebruik om o.a. hun werkzaamheden te laten zien én om een stukje voorlichting te geven.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Dat is allemaal wel prima, maar doe het dan zonder er een foto bij te plaatsen. De fotograaf er even bij laten om een foto te maken en dan ook een fototje Twitteren kan natuurlijk ook ;-)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
En als de politie dan persé voor hun werkzaamheden foto's moeten twitteren. Laat het ze dan doen met een groot copyright logo. Dat voorkomt dat ik en andere mijn inkomsten mis loop.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Dat is allemaal wel prima, maar doe het dan zonder er een foto bij te plaatsen. De fotograaf er even bij laten om een foto te maken en dan ook een fototje Twitteren kan natuurlijk ook ;-)

Politie moet juist moet foto's gaan posten. Zo krijgt een ieder een beter beeld waar zijn/haar wijkagent zich mee bezig houdt.

Vind het trouwens erg zorgwekkend dat jij de politie met een Blackberry gaat zien als concurrent. Daarnaast mag de media niet zomaar foto's overnemen van Twitter.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Vind het trouwens erg zorgwekkend dat jij de politie met een Blackberry gaat zien als concurrent. Daarnaast mag de media niet zomaar foto's overnemen van Twitter.

Dat doen ze wel. En daarnaast zijn voor vele internetsites een mobiele foto groot genoeg.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Dat doen ze wel. En daarnaast zijn voor vele internetsites een mobiele foto groot genoeg.

Alle foto's die vanuit de politie verzonden worden voorzien van een politiewatermerkje?  098uo


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
En als de politie dan persé voor hun werkzaamheden foto's moeten twitteren. Laat het ze dan doen met een groot copyright logo. Dat voorkomt dat ik en andere mijn inkomsten mis loop.

Yes, de reactie die was te verwachten ;D

Niet persoonlijk hoor, maar van mij mogen alle hulpdiensten zo scherp mogelijke foto's op internet zetten die vrij zijn voor gebruik! Zo zullen er minder mensen op af komen die op alle manieren proberen om bij een incident te komen O0
Ok, fotografen gaan minder verdienen. Maar als dit 1 leven red op het termijn van iemand die ergens niet hoeft te zijn vind ik het al winst O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Yes, de reactie die was te verwachten ;D

Niet persoonlijk hoor, maar van mij mogen alle hulpdiensten zo scherp mogelijke foto's op internet zetten die vrij zijn voor gebruik! Zo zullen er minder mensen op af komen die op alle manieren proberen om bij een incident te komen O0
Ok, fotografen gaan minder verdienen. Maar als dit 1 leven red op het termijn van iemand die ergens niet hoeft te zijn vind ik het al winst O0

Ja deze reactie was ook te verwachten natuurlijk. Je reactie is natuurlijk gewoon onzin. Ik hoop toch ook niet dat de politie zelf botsabsorders aan gaat schaffen zodat jij geen werk meer hebt? Sowieso heeft je theorie geen zin, want er zou geen fotograaf voor thuis blijven. Zeker niet gezien het voor vele gewoon het werk is. Niet gaan is dus gewoon geen boterham.

De politie is niet opgericht om foto's aan de media te leveren. Ze moeten er dan ook alles aan doen te voorkomen dat hun foto's door media gebruikt gaan worden.

Maar goed. In het andere topic heb je jou generaliserende 'haat' en ergenis tegenover de pers al luid en duidelijk verkondigd. Die discussie nog een keer voeren is niet logisch.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Niet persoonlijk hoor, maar van mij mogen alle hulpdiensten zo scherp mogelijke foto's op internet zetten die vrij zijn voor gebruik! Zo zullen er minder mensen op af komen die op alle manieren proberen om bij een incident te komen O0
Ok, fotografen gaan minder verdienen. Maar als dit 1 leven red op het termijn van iemand die ergens niet hoeft te zijn vind ik het al winst O0
Wanneer is er een fotograaf overleden toen hij een reportage aan het maken was over een incident? Volgens mij slaat dit nergens op...