Het maken en publiceren van foto's van incidenten door hulpverleners

Auteur Topic: Het maken en publiceren van foto's van incidenten door hulpverleners  (gelezen 65885 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Prima. Zo mag jij dat zien.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Valt wel mee hoor. Je trekt slechts 1 van de mijn genoemde suggesties uit het verhaal. Daardoor is het inderdaad mogelijk dat we een enkelvoud krijgen. Beetje dom om aan te nemen dat er achter een individueel voorbeeld meerdere verhalen zitten.  ::)

Gezien je dus niet weet wat er schuil gaat achter de andere suggesties kun je dus ook geen uitspraak doen of het spannender gemaakt word dan het daadwerkelijk is. Maar is dat nodig? Het doet niet echt terzake. Het argument is duidelijk.
Laat ik duidelijk zijn dat jij zelf met deze opsomming komt. Ik vraag naar voorbeelden of in ieder geval naar de reden van jouw beweringen, er komt vervolgens een reden en een afzwakking van jouw eerdere gedane uitspraak. Ik heb je de kans gegeven om je bericht nader uit te leggen, die kans heb je niet of onvoldoende genomen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Hier spreekt "de pers" zichzelf toch een beetje tegen. In jou optreden zie ik geen levensreddend handelen, zoals je eerder wél suggereerde...
Ben ik niet de enige die het zo leest. ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Laat ik duidelijk zijn dat jij zelf met deze opsomming komt. Ik vraag naar voorbeelden of in ieder geval naar de reden van jouw beweringen, er komt vervolgens een reden en een afzwakking van jouw eerdere gedane uitspraak. Ik heb je de kans gegeven om je bericht nader uit te leggen, die kans heb je niet of onvoldoende genomen.

Jij vroeg zelf om het individuele voorbeeld getuige het door jou gebruikte citaat. Ik ga geen zaken toelichten waarom niet gevraagd word. Dat word dus wel door jou verwacht.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Prima. Zo mag jij dat zien.  :)
Mooi ontwijkend antwoord..  ;)

Maar om weer ontopic te komen; wie moet je nou vertrouwen vwb. informatievoorziening; en twitterende agent of een liegende/feitenverdraaiende "pers" fotograaf..?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Jij vroeg zelf om het individuele voorbeeld getuige het door jou gebruikte citaat. Ik ga geen zaken toelichten waarom niet gevraagd word. Dat word dus wel door jou verwacht.
Luke,

blader eens terug. In mijn eerste citaat aan jou vraag ik een nadere verklaring aan jou over jouw gehele bericht. Daar antwoordt jij zo op terug

Wat valt er te verklaren? Ik denk dat mijn reactie duidelijk genoeg was.  :)

Dus ik heb weldegelijk in beginsel gevraagt aan jou of je jouw gehele bericht kunt uitleggen. Je doet vervolgens een summiere uitleg over een brand, en je zwakt vervolgens je uitspraak af over het redden van mensenlevens. Terwijl jij zelf stellig hebt beweert dat je denkt daarmee mensenlevens denkt te hebben gered. Wat moet ik nu nog geloven van jouw verhaal?


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Misschien een idee om die discussie voort te zetten op de mail, heeft vrij weinig meer te maken met dit topic.

Ben benieuwd of een Twittercop zijn menig laat weten via dit topic.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Wel handig in deze discussie is het verschil tussen houders van politieperskaarten en de jochies die met een net bij de mediamarkt gekocht toestel in de weg komen lopen.
De laatse categorie verdwijnt dan ook direct achter het lintje. Met de beroepsmensen maak ik altijd even snel wat afspraken indien mogelijk/nodig. Ook bij ons lopen genoeg twitterende collega's en heb de beroepsfotograven hier nog nooit over gehoord. Ze zijn drukker met het afkraken van de meldkamer als er weer geen pers is gealarmeerd na een ongeval  ;D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Luke,

blader eens terug. In mijn eerste citaat aan jou vraag ik een nadere verklaring aan jou over jouw gehele bericht. Daar antwoordt jij zo op terug

Dus ik heb weldegelijk in beginsel gevraagt aan jou of je jouw gehele bericht kunt uitleggen. Je doet vervolgens een summiere uitleg over een brand, en je zwakt vervolgens je uitspraak af over het redden van mensenlevens. Terwijl jij zelf stellig hebt beweert dat je denkt daarmee mensenlevens denkt te hebben gered. Wat moet ik nu nog geloven van jouw verhaal?

Ik reageer op jou eerste bericht wat je precies bedoeld. Daarna kom je met een klein citaatje van een half zinnetje. Dus dan reageer ik daarop. Prima dat jij vind dat ik afzwak. Gezien de omstandigheden op dat moment weet ik zeker dat deze meneer niet veel langer binnen had moeten blijven. In ieder geval niet de 5 minuten die het duurde voordat de eerste auto terplaatse was. Ik heb mijn uitspraken nooit afgezwakt. Ik heb slechts verteld dat ik niet hetgene heb gedaan zoals het misschien overkomt. Iets wat ik al meteen heb geprobeerd de grond in te drukken door de '/laten komen' erachter te typen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Wel handig in deze discussie is het verschil tussen houders van politieperskaarten en de jochies die met een net bij de mediamarkt gekocht toestel in de weg komen lopen.
De laatse categorie verdwijnt dan ook direct achter het lintje. Met de beroepsmensen maak ik altijd even snel wat afspraken indien mogelijk/nodig. Ook bij ons lopen genoeg twitterende collega's en heb de beroepsfotograven hier nog nooit over gehoord. Ze zijn drukker met het afkraken van de meldkamer als er weer geen pers is gealarmeerd na een ongeval  ;D

Op de Veluwe valt het gelukkig er mee met deze 'mediamarkt' jochies. De politie kent de pers en de pers kent de politie, wat zorgt voor een goede samenwerking en nauwelijks problemen. Je moet het vooral hebben van contacten met de hulpverleners dan van een PKK.