auto niet verzekerd

Auteur Topic: auto niet verzekerd  (gelezen 4325 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Gepost op: 6 augustus 2011, 14:53:11
Hallo het is nu dance valley en het is dus echt druk in mn straat met auto's

Nu staat er naast mijn auto een Fiat en die is niet verzekerd (via RDW.nl) nagekeken.

Kan ik nu de politie bellen en zullen hun wat doen?

Ik ben ook bang dat de auto tegen die van mij aan rijdt als hij weg gaan want er staat een groot busje voor dus kan hij de draai moelijk maken.



WAM verzekerd geregistreerd  : Nee




Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2011, 15:02:42
Ik geloof dat zulke zaken sinds kort automatisch gaan, dus dat er automatisch na verloop van tijd een bekeuring in bus valt van de eigenaar als een voertuig met geldig (niet geschorst) kenteken na zoveel tijd nóg niet verzekerd is. Je kan er een belletje aan wagen natuurlijk om te horen of ze er wat mee kunnen überhaupt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2011, 15:03:25
Nee de politie komt daar niet voor. (zeker niet als het al zo druk is met bijvoorbeeld dance valley) Bovendien zijn de gegevens van het RDW regelmatig niet up to date.
Het kan dus heel goed zo zijn dat de auto wel degelijk verzekerd is.

De enige tips die ik je kan geven:

Kijk regelmatig naar je auto, noteer desnoods voor de zekerheid het kenteken van de fiat mocht er straks toch schade zijn heb je in ieder geval het kenteken voor de aangifte, of parkeer je eigen auto ergens anders als je de boel niet vertrouwd.

@ Frank, inderdaad deze bekeuringen gaan tegenwoordig automatisch.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2011, 15:10:43
was net toezicht en handhaving in mn straat die hadden navraag gedaan,

voertuig was niet verzekerd helaas kunnen ze nu niet doen omdat we maar 1 auto hebben in deze regio.

Maar er is vanvond controle zeiden ze en dan pikken ze die auto er tussen uit

Auto ergens anders pakeren gaat niet echt alles hier staat vol..


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2011, 15:29:10
Toezicht en handhaving van de gemeente of van de politie?

Overigens wordt er met een stilstaand onverzekerd voertuig weinig tot niets gedaan vanwege het feit dat het RDW registercontroles doet en dan een paar keer per jaar boetes de deur uit doet.

Wanneer wij iemand rijdend aantreffen die onverzekerd is en die persoon geeft toe niet verzekerd te zijn volgt er een bekeuring. Wanneer iemand volhoudt wel verzekerd te zijn krijgt hij een zogenaamde artikel 34 WAM-vordering. De persoon heeft dan 14 dagen de tijd om een artikel 34 verklaring te komen tonen op het politiebureau dat het voertuig op datum staandehouding verzekerd was. Wanneer de persoon niet komt opdagen of de verklaring voldoet niet aan de eisen dan volgt er alsnog een bekeuring.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2011, 15:39:22
uhhm het logo was van een hand/vuist ik geloof dat het de gemeente is omdat het er groot op stond zonder iets van een politie logo.

En ook waren ze niet op een poltie maar op een handhaving fiets.

Ik vind het wel jammer dat er niks mee kan worden gedaan stel hij rijdt tegen een auto van een miljoen aan kan hij het zelf betalen.

En dan hebben we het nog niet eens over personen/kinderen die aangereden worden.

Ik walg van mensen die hun voertuig niet (WA) laten verzekeren


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2011, 16:59:25
Bekeuren op kenteken kan overigens ook niet, de eigenaar/houder moet worden gehoord
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !