dragen van de autogordel bij zwangerschap

Auteur Topic: dragen van de autogordel bij zwangerschap  (gelezen 6536 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sigmario

  • Gast
Gepost op: 5 december 2004, 12:07:40
Even een vraagje over het dragen van de autogordel bij zwangerschap.

Mijn vriendin is zwanger  8) en heeft van een vriendin te horen gekregen dat als de gordel niet meer omgedaan kan worden dat het dan is toegestaan om de gordel te dragen op een andere wijze. Wat ik vreemd vond  :'( is dat zij zei dat de schoudergordel (zonder heupband) alleen dan ook mag, lijkt mij persoonlijk niet echt veilig meer omdat je er onder vandaan kan schuiven.

En dan komt nu de vraag ;D: is het wel toegestaan om de gordel als heupgordel te dragen bij zwangerschap? of is dit een misverstand?

Groet,
Mario.




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 5 december 2004, 14:03:18
als eerst natuurlijk gefeliciteerd,en dat jullie een wolk van een kind mogen gaan krijgen.

Mijn vrouw droeg altijd volledig de gordel,de buikband deed ze onder de buik door zodat deze niet op de buik drukte.Maar de schouder gordel ging gewoon om,het zat niet prettig volgens haar maar veiligheid voorop!.
Het vruchtwater zorgt voor genoeg demping van de gordel bij remmen enz,ze zal alleen meer en meer ruimte nodig hebben achter het stuur ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 5 december 2004, 15:43:39
de wet schrijft voor hoe de autogordel gedragen moet worden, eventueel kan met een verklaring van de arts een ontheffing worden aangevraagd bij het RDW.

mvg
Mike


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 december 2004, 19:53:35
de wet schrijft voor hoe de autogordel gedragen moet worden, eventueel kan met een verklaring van de arts een ontheffing worden aangevraagd bij het RDW.

mvg
Mike
Heb je daar nog een verklaring van nodig dan???? Je ziet toch of iemand zwanger is???


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #4 Gepost op: 5 december 2004, 23:04:10
Ik geef je alleen de wetelijke basis. Maar zoals gezegd het vruchtwater beschermd de baby de de gordel kan het best gewoon gedragen worden is ook mog steeds het veiligst.

mvg
Mike


Gast48368

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 5 december 2004, 23:07:58
Als ik bij zwangerschap de autogordel niet meer op een juiste manier zou kunnen dragen, zou ik niet meer in een auto stappen.

De gordel heeft mij ooit het leven gered, dus die gaat bij mij altijd om ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 6 december 2004, 04:14:06
Ik geef je alleen de wetelijke basis. Maar zoals gezegd het vruchtwater beschermd de baby de de gordel kan het best gewoon gedragen worden is ook mog steeds het veiligst.

mvg
Mike
Dat begrijp ik, Mike, de smiley is niet 1 van de vrolijkste, met een vraagtekentje.... :-\

 ;)


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #7 Gepost op: 6 december 2004, 08:03:21
Komt nog bij: probeer de gordel in geval van nood maar eens snel af te krijgen als je op het onderste deel bent gaan zitten, omdat je dit onder je door hebt gehaald ---> onmogelijk! Dus inderdaad: veiligheid boven alles!


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 6 december 2004, 22:40:38
Ik heb toevallig (zonder reden) in het instructieboekje van de auto het gordelverhaal zitten lezen,en daar stond met plaatjes bij dat de gordel bij een zwangere vrouw gewoon op de normale 3 punts wijze omgedaan moet worden.
  Ta


Target77

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 7 december 2004, 18:42:54
Je moet er toch niet aan denken dat een zwangere vrouw zonder gordel glanceerd wordt en met haar buik ergens hard tegenaan komt....  :-X :-X :-X