AVLS v.s. UVI

Auteur Topic: AVLS v.s. UVI  (gelezen 3424 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Gepost op: 12 augustus 2011, 11:04:36
Ik weet even geen betere plaats voor deze topic:

Vrijwel elk voertuig heeft een GPS volgsysteem via het GSM netwerk... In elk korps heet het anders:

Amsterdam: wagenparknr.
Utrecht en vele andere regio's: AVLS
Gelderland-Zuid: UVI

Alle systemen zijn volgens mij het zelfde, want de UVI's vul ik in GMS in in het veld waar "AVLS" staat.. Weet iemand of er verschillen in de systemen zijn, en waar de benamingen voor staan?




YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2011, 12:46:25
Ja, er zijn meerdere systemen op de markt. De twee belangrijksten zijn:

Sherpa en AVLS

Sherpa is ontwikkeld door vtsPN en wordt onder andere gebruikt door politie Amsterdam Amstelland en Kennemerland. Sherpa zal in alle voertuigen van de nieuwe aanbesteding worden ingevoerd.

AVLS is in eerste instantie ontwikkeld voor de ambulance (zie AVLS/GIS) en is inmiddels landelijk uitgerold. Meldkamer Amsterdam kan dus ook ambulances van een andere regio zien die door het Amsterdamse gebied rijden. Veel politieregio's gebruiken inmiddels ook AVLS.

Qua inplotten gaat dit volgens mij in veel regio's verschillend. Als ik eerst de mobi inplot met slechts m'n roepnummer en daarna de porto's dan wordt het 'sherpa-nummer' van ons voertuig automatisch meegezonden. In andere regio's moet je het voertuignummer invoeren bij het inplotten, in weer andere regio's moet je het portofonisch doorgeven.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2011, 13:47:47
Ok misschien geen politie maar toch een reactie van mijn kant.
Bij ons maken ze gebruik van het systeem AVL COMPASS. Deze houd
echter niet de bewegingen van de auto bij, maar van de portofoon.
Bij het inmelden geven wij dan onze pers. code door en eventueel met
wie we dienst draaien en welke telefoon we meenemen.

Omdat er in de auto een verminderde verbinding is zal er dan ook geen (accurate)
GPS locatie door worden gegeven. Dit gebeurd wel als er een porto in de carkit word
geplaatst. Nu werk ik niet op de meldkamer, maar heb nog tot nu toe geen slechte
verhalen gehoord over dit systeem.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v