diverse bergers IM(incident management) raken gebied kwijt

Auteur Topic: diverse bergers IM(incident management) raken gebied kwijt  (gelezen 4484 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

qwartje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
  • berger tegen wil en dank
Gepost op: 18 augustus 2011, 16:17:44
Naar aanleiding van de aanrijdtijden en voorschriften zijn diverse bergers hun (Incident management(IM)) gebied kwijtgeraakt. :-X
weet je hier meer van, meldt dit a.u.b.
gr. an3s


doe wat je wilt, ouwehoeren doen ze toch :D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2011, 16:32:34
IM is opgezet om wegen weer snel vrij te krijgen. De snelheid is dus de kracht. Op een moment dat de berger meerdere keren te laat is vind ik het niet raar dat hij zijn gebied kwijt raakt. Ik weet uit mijn tijd bij de verkeerspolitie Amsterdam dat er ook een berger was op de A10(noem geen namen) die stelselmatig te laat kwam. Op een gegeven moment kwam er dus een ander die wel op tijd kwam. Niks mis mee vind ik persoonlijk.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2011, 17:11:55
Ik weet dat per 1 oktober wij weer IM gebied terugkrijgen op de A6 en A27.

Op de A10 zijn wij aardig op tijd. Dus dan werd je van een ander niet Vrolijk :-X


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2011, 17:13:02
Ik weet dat per 1 oktober wij weer IM gebied terugkrijgen op de A6 en A27.

Op de A10 zijn wij aardig op tijd. Dus dan werd je van een ander niet Vrolijk :-X

Haha, ik bedoelde een ander...


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2011, 17:44:41
Dit is weer positief nieuws voor sommige Bergers,
Citaat
Stewards van de weg

Vrijdag 12 augustus 2011
De 93 IM-bergers vormen een betrouwbaar netwerk dat 24 uur per dag beschikbaar is om op 4.500 kilometer hoofdwegen bij incidenten onmiddellijk op te treden. Zij zijn de stewards van de Nederlandse hoofdwegen. In het tweede kwartaal van van 2011 verwerkten de IM-bergers gezamenlijk 18.991 meldingen van ongevallen, pechvoertuigen op gevaarlijke locaties of auto's die door hun bestuurder langs de kant van de weg waren achtergelaten. De gemiddelde aanrijdtijd voor alle bergingen bedroeg 13:44 minuten. Na correctie voor vertraging als gevolg van files kwam een netto gemiddelde uit de bus van 11:41 minuten, een nieuw record.

Elk kwartaal publiceert de Stichting IMN een lijst van de rayons waarin de berger er in tenminste 95% van de opdrachten in slaagde om binnen twintig minuten na ontvangst van de melding op de plaats van het incident te arriveren. Deze lijst is in het tweede kwartaal van 2011 met 45 werkgebieden langer dan ooit. In vijftien rayons, ook meer dan ooit, kwam de berger bij alle incidenten binnen twintig minuten ter plaatse. Deze rayons zijn in de tabel gemarkeerd met een perfecte prestatie.

Naast de bekende uitblinkers staan in de tabel ook enkele nieuwe gezichten. Ze komen uit alle windstreken: Wolves in Overijssel, Kuzee in Zeeland, Hoogwout in Noord-Holland en de Gebroeders Van Dongen in Noord-Brabant. Allemaal behaalden ze een score van 100% in rayons die nog niet eerder in de tabel te zien waren. De Stichting IMN bedankt deze bergers en al hun collega's voor de prestaties die zij ook in het afgelopen kwartaal weer hebben geleverd.

http://www.stichtingimn.nl/110812-stewards-van-de-weg.php

Gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2011, 12:07:49
Niet zo verkeerd, als IM gebieden daadwerkelijk worden weg gehaald bij bergers die de aanrijtijden niet halen.
Wel zo eerlijk naar de collega's die hun zaakjes wel voor elkaar hebben, en geen auto's van andere klussen moeten halen om een IM melding te rijden.


bulletje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2011, 13:51:01
Ben het met sommige hier op het forum niet eens!!!

De 20 min regeling bij im snap ik best, Maar voor bergers die op gebiede zitten waar het hele kwartaal maar goede 50 meldingen zijn of zelfs minder. Hoe moeten die optijd kunnen komen. Als de prijs er dan naar is zeg ik oke. Helaas waren er vorige inschrijving erbij die een prijs hadden uitgetelt. Maar die werden aangeschreven om te zakken in prijs anders werd het werk een ander gegunt die dan maar niet de 20 min kon halen. Want de prijzen waren niet acceptabel!

Dus als je honderd dagen klaar moet staan voor 50 meldingen, En de prijs is niet wat het moet zijn. Dan gaat elk bedrijf daar aankapot en zal je het im moet combineren met je overige werk!

Persoonlijk denk ik dat je in de nachtelijke uren de im tijd ook makkelijk kunt verruimen naar 30 of zelfs tot 40 min!

groete  98uiye


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2011, 19:19:09
Dit is een reactie die eigenlijk ook mag samen vallen met het topic over OGS voor berging.

Ik denk dat we hier aan moeten wennen, wij hebben geen Blauw. Dus hebben wij meer tijd nodig om door het verkeer te komen.
Waar wij nog meer last van hebben is concurentie, dat hebben de andere HV'rs ook niet. Dat betekend ook gelijk dat wij worden afgerekend op onze aanrijdtijden. Of dit wenselijk is... nee. De goedkoopste is niet altijd de beste maar daar word niet meer naar gekeken. Ook in het IM wordt tegenwoordig meer gekeken naar de kwantiteit ipv kwaliteit.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #8 Gepost op: 20 augustus 2011, 23:02:04
Niet zo verkeerd, als IM gebieden daadwerkelijk worden weg gehaald bij bergers die de aanrijtijden niet halen.
Wel zo eerlijk naar de collega's die hun zaakjes wel voor elkaar hebben, en geen auto's van andere klussen moeten halen om een IM melding te rijden.

Waarom zou je een leeg voertuig op weg naar een lek bandje of transportje niet naar een IM sturen en dan die andere klus aan een ander geven. De snelweg en onderliggende ongevallen ook,hebben voorang op pech.
Je hoeft echt niet elke dag een mannetje op de zaak te laten zitten wachten op een IM.Wij doen het al jaren op op deze manier en we hebben onze zaakjes aardig voor elkaar.Daarom krijgen wij er nu per 1 oktober weer twee rayons bij(shit,nog drukker) ;D 98uiye


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2011, 11:35:51

De 20 min regeling bij im snap ik best, Maar voor bergers die op gebiede zitten waar het hele kwartaal maar goede 50 meldingen zijn of zelfs minder. Hoe moeten die optijd kunnen komen. Als de prijs er dan naar is zeg ik oke.

Dus als je honderd dagen klaar moet staan voor 50 meldingen, En de prijs is niet wat het moet zijn. Dan gaat elk bedrijf daar aankapot en zal je het im moet combineren met je overige werk!

Persoonlijk denk ik dat je in de nachtelijke uren de im tijd ook makkelijk kunt verruimen naar 30 of zelfs tot 40 min!


Het probleem is, dat door de nieuwe aanbesteding en richtlijnen er diverse kleine bergingsbedrijven kapot zijn gegaan. Vroeger hadden wij hier een plaatselijke berger. De beste man had 2 kleine slepers en een grote. Hij reed altijd zelf, of liet een familielid komen. Door de nieuwe regeltjes heeft de plaatselijke berger zijn zaak kunnen sluiten en moet de berger van veel verder komen.

Behalve dat de IM-tijden zijn voor het snel vrij krijgen van de weg houdt je ook andere diensten (politie, wegbeheerder) korter van het werk af ... Heb recentelijk 75 minuten op een berger staan wachten  ::) :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !