Doden en gewonden door instorten tenten Pukkelpop - Kiewit(Hasselt) Belgie 18-08-2011

Auteur Topic: Doden en gewonden door instorten tenten Pukkelpop - Kiewit(Hasselt) Belgie 18-08-2011  (gelezen 98468 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
De standaard probeerd met een life dossier de info te updaten
http://standaard.be/kanaal/index.aspx?kanaalid=2014
zelf kon ik de site nog niet bereiken

Meer media die overbelast raken. Twitter ontploft zo wat over Pukkelpop. Voor heel veel mensen misschien ook nog de enige mogelijkheid tot communicatie omdat het GSM netwerk zwaar overbelast is.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Vraag me af of dit nou door een downburst of tornado is veroorzaakt. De MCS die plots opdook is binnen 1 uur ontstaan. Ik zag het op de satelliet gebeuren. Ongekend!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Vraag me af of dit nou door een downburst of tornado is veroorzaakt. De MCS die plots opdook is binnen 1 uur ontstaan. Ik zag het op de satelliet gebeuren. Ongekend!

Weerman Reinier van den Berg(RTL nieuws) meld op zijn twitter dat er een Supercel actief was boven het gebied.


sylvester1986

  • Gast
Eén dode en zeven gewonden op Pukkelpop

Er zijn één dode en zeven zwaargewonden gevallen op het muziekfestival Pukkelpop door het noodweer. Dat heeft de brandweer van Hasselt bevestigd.

Een kort maar hevig onweer heeft ernstige schade aangericht op het festivalterrein van Pukkelpop. Het onweer was kort en hevig, met veel regen, hagelbollen en hevige wind. Mensen waren in paniek en gingen een schuilplek zoeken. De Chateautent (kleine foto), waar veel mensen verzameld waren, stortte in. Er viel ook een boom om en er is een toren ingestort. Ook de stand van Humo is deels ingestort.

Het medisch interventieplan is afgekondigd. De organisatoren hebben het festival stilgelegd en zijn nu de schade aan het opmeten. Alle tenten zijn leeggemaakt en veel mensen hebben het festivalterrein ondertussen verlaten. Communicatie via gsm verloopt moeilijk.

De weide is herschapen tot een modderpoel en er liggen overal takken. Het is onduidelijk of het festival nog hervat zal worden. Er zijn zo'n 60.000 mensen aanwezig op het festival.

Bron: dereactie


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
fotoblog met heel duidelijke (sfeer) beelden van wat er voor een gedeelte is gebeurd:





http://jangeloen.blogspot.com/2011/08/pukkelpop-2011.html

Ik bedoel daarmee de omstandigheden ( schuilen, modder, boom op een tent, geordende rij mensen om publiek te begeleiden etc.)
Ook de grootte van het terrein en de hoeveelheid mensen.
Uit een eerder verslag en foto's kun je afleiden dat dit niet de plek was met de ingezakte ( gescheurde ) tent, waarbij ook paniek was uitgebroken.
De puzzelstukjes en verslaggeving van een totaalplaatje zal nog wel een tijdje nodig hebben, maar het is duidelijk dat er heel veel verschillende ( al dan niet levensgevaarlijke ) situaties zijn beleefd.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Beelden van de regen en storm over het festival terein.

Pukkelpop 2011 storm disaster
User: pconlineshop


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Collega Kim van NEPpersbureau.nl is er ook, gelukkig net bericht dat ze in orde is. Wordt dus van de week een fraaie reportage voor FOK.nl dunkt mij...

1 dode, 7 zwaargewonden bevestigd. Aldus brandweer Hasselt.