voertuigen recht zetten of de weg zo snel mogelijk vrijmaken

Auteur Topic: voertuigen recht zetten of de weg zo snel mogelijk vrijmaken  (gelezen 5452 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Magirus

  • Ex berger die Autobergers Alarmcentrales runt.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
  • De Blikvangers van de weg!
    • AA-team,AutoAssistentie-team
Reactie #20 Gepost op: 30 augustus 2011, 17:13:20
@Magirus,  snelheid is belangrijk, maar mag niet ten koste gaan van de kwaliteit van werken, wat mij aangaat.
Ik ben geen voorstander van het zomaar sleuren en trekken zonder nadenken, en ook niet van het veroorzaken van meer schade dan er al is aan het te bergen voertuig.
Soms is snelheid niet zaligmakend, soms wel.
Ik ben het roerend met je eens en heb zelf ook altijd zo gewerkt.
Inzake IM gaat het er echter niet om wat jij en ik zouden willen, maar hoe de beleidsmakers en de politiek het willen.
Voldoe je niet aan de eisen dan heb je kans dat je het werk kwijt raakt.
Wat het niet vergt als je auto's bergt!


Magirus

  • Ex berger die Autobergers Alarmcentrales runt.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
  • De Blikvangers van de weg!
    • AA-team,AutoAssistentie-team
Reactie #21 Gepost op: 31 augustus 2011, 13:05:05
In België wilden ze nog een stapje verder gaan ???

Kritiek op wegtakelen auto's met inzittenden  
woensdag 31 augustus 2011 | 12:25 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 31 augustus 2011 | 12:28

ANP BRUSSEL –
In België is kritisch gereageerd op het voorstel van de Belgische organisatie Touring om auto's met overleden of lichtgewonde inzittenden na een ongeval meteen weg te takelen. De zusterclub van de ANWB wil daarmee het fileleed beperken.

Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits verwees het plan meteen naar de prullenbak. Zij vindt de zorg voor de slachtoffers en de veiligheid van de weggebruikers belangrijker.

De politie noemde het voorstel onaanvaardbaar, ook in verband met onderzoek naar de oorzaak van een ongeval. Eerder stelde een noodarts op de radio al dat medische verzorging voorrang moet krijgen boven tijdwinst.

Na de ophef preciseerde Touring het voorstel, waarover Vlaamse kranten eerder woensdag hadden geschreven. Hulpdiensten ter plekke zouden in bepaalde gevallen en onder bepaalde omstandigheden tot wegtakelen kunnen besluiten, net als bijvoorbeeld in Duitsland.

Link naar originele bronvermelding:
http://www.destentor.nl/regio/9386283/Kritiek-op-wegtakelen-auto%27s-met-inzittenden.ece
Wat het niet vergt als je auto's bergt!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #22 Gepost op: 2 september 2011, 09:21:27
Berichten over dit onderwerp verplaatst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=54787.0