Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 136084 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Gepost op: 19 augustus 2011, 16:09:37
Als stok achter de deur om mijn zwaailicht-kamer nu eens begaanbaar te maken en omdat het wellicht leuk is te laten zien wat ik zo door de jaren heen verzameld heb start ik hier, indien geen bezwaar van de mods, het topic "Wat voor mafkees verzamelt er nu zwaailichten en lichtbalken"  0098  0098 Ik ben begonnen met verzamelen in 1994 toen ik mijn allereerste Dietz Omnichief lichtbalk kocht, mijn eerste losse lamp had ik al in 1986, een Bosch RKLE110  8) Sindsdien heb ik vele contacten opgebouwd en andere verzamelaars leren kennen. Zo vind je ook balken die je anders niet zo makkelijk kunt verkrijgen. Ten overvloede, alle lichtbalken zijn eerlijk gekocht, geruild of gekregen, geen enkele is onrechtmatig verkregen.

Ik zal proberen het totaal-overzicht binnen enkele jaren.... misschien wat eerder, hier gepost te hebben ;)
Om alvast met een paar te beginnen:

Chinese kopie van de Code3 LEDX2100 lichtbalk. Gekocht in de USA, met alleen blauwe LEDs erin, in de UK dezelfde stijl rode LEDs kunnen vinden. Ongebruikte balk, spliksplinternieuw verder.
0.5Watt LED units, wat duidelijk te merken is, maar een mooi ding in de colletie
  Alle foto's en videos kun je HIER vinden CLICK

Star Interceptor, from Star Headlight&Lantern Co , net over de grens in Duitsland gekocht bij een Nederlander, die een security bedrijf heeft. Alle auto's rijden nu met mini-Edges dus deze was beschikbaar. Balk komt oorsponkelijk uit Florida.
        Alle foto's en video's kun je HIER vinden CLICK

Code3 XS8000 Intensity, kort model, 4 intersection sweeps, zou gebruikt zijn op een rapid responder/huisarts voertuig in de vroege dagen van het HAP-gebeuren.
               Alle foto's en video's kun je HIER vinden CLICK

Mijn meest favoriete model lichtbalk, de Aerodynic, is ook in mini-uitvoering gemaakt, deze Mini-Aerodynic, model 22H-012A met zgn. "candycane" lensen
                Alle foto's en video's kun je HIER vinden CLICK

Dan eentje die ik al in 1984 op Rijkswaterstaat Transporters zag zitten als ze bij Heerenveen op de rotonde (toen nog) bezig waren, de Aerodynic24X, een echte klassieker met de X-stijl spiegels erin. Deze vond ik met nog zo goed als nieuwe lenzen erop.
           Alle foto's en video's kun je HIER vinden CLICK

Dan, deze custom-made Aerodynic model 25 "alll-light". Dit model was origineel blauw-blauw met 4 draaiers en 2 "Meteor" oscilazers erin. Afkomstig van EOD auto's van heel heel lang geleden, twee van deze balken heb ik in 1997 bij RETAF in Groningen op de kop getikt. Eé'n dubbele kon ik dus ombouwen, met een setje candycane lensen en extra draaiers erin.
     Alle foto's en video's  kun je HIER vinden CLICK CLICK
Inmiddels heb ik 4 van de 6 draaiers eruit gehaald en R-type spiegels (naar 1 kant toe spiegelen) erin gezet.

Deze vond ik op ebay UK, een Aerodynic model 25RWL-S, het allereerste "bergers"-model Aerodynic, met PAR36 lampen en werklichten erin. Dit model is later met independant rotators and lamp/spiegeltje werklichten en knipperaars op de markt gekomen. Deze heeft nog veel werk nodig, het motortje loopt aan en de lenzen zijn erg slecht.
    Alle foto's en video's kun je HIER vinden CLICK

Deze Code3 LP6000 in red/blue setup is één van de beste resultaten van het poetsen met Commandant4 tot op dit moment. Waarschijnlijk ex-brandweer, gezien de configuratie en lengte.Een rode lens gevonden op ebay, paar uur poetswerk en voila!
    Alle foto's en video's kun je HIER vinden CLICK

Tot zover, ik zal per balk die ik repareer en oppoets een foto-update maken, zien of alle 115 of zoiets vast te leggen zijn ;)




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2011, 16:22:57
Erg leuk idee om deze topic te maken en ook interessant wat het verhaal achter zo'n balk is.
Prima idee René O0
Ik ben benieuwd wat we allemaal tegen gaan komen. 098uo


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2011, 17:35:04
Kijk, hier keek ik altijd al naar uit ;D, mogen hier ook verzamelingen van andere forumleden worden geplaatst (in de terend van signalering) ?


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 1 september 2011, 01:34:19
Ondanks overbelaste rugspieren waardoor het aan de werkbank staan geminimaliseerd is tot 15 minuten per keer.... heb ik toch staan te klussen de afgelopen dagen.
Van losse onderdelen die ik al een tijdje had liggen heb ik een Whlelen LFL Liberty samen kunnen stellen die de nodige lichtvlekken in mijn ogen heeft veroorzaakt ;)

Een los LFL Frame, 4 corner LED's op een Honac flasher, 4 LIN8 Ballast LED's op een LFL ballast flasher, 2 LIN6 passive LED's op 1 uitgang van een Whelen 9M flasher en 4 oranje LIN6 passive LED's op de 2e uitgang van die 9M flasher. Dit is een flasherprintje met 4 uitgangen totaal en diverse patronen, komt uit de Whelen 9M series, waar halogeen lampjes op zaten maar perfect voor LED's  O0

Wat knutselwerk met bedrading, en alles werkt naar behoren, zelfs de flitspatronen zou ik nog kunnen wijzigen.
Direct maar een videootje ipv fotootje;) Alleen nog een setje doorzichtige lenzen en endcaps uit de US over laten komen!

Whelen LFL Liberty LED lightbar custom setup


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #4 Gepost op: 1 september 2011, 08:41:45
O0 O0 Netjes man!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 september 2011, 10:47:53
Ziet er oogverblindend uit O0


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #6 Gepost op: 1 september 2011, 13:02:22
Wie heeft er een originele Twin Sonic lichbalk in zijn verzameling? Kleur etc maakt niet uit. Ik ben op zoek naar de exacte afmetingen, ivm schaalmodelbouw.
Hier een voorbeeld:http://www.youtube.com/watch?v=686At9ZbkHU] [url]http://www.youtube.com/watch?v=686At9ZbkHU[/url]
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Gast

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 1 september 2011, 13:28:30
Ik natuurlijk ;D Zodra mijn rugpijn wat minder is zal ik er eentje pakken en de meetlat erlangs leggen.


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #8 Gepost op: 1 september 2011, 19:57:51
Van losse onderdelen die ik al een tijdje had liggen heb ik een Whlelen LFL Liberty samen kunnen stellen die de nodige lichtvlekken in mijn ogen heeft veroorzaakt ;)

Wauwie... maar die is mooi geworden! Zo'n LFL moet bij mij toch ook nog eens in de verzameling, vind het toch erg fraaie balken moet ik zeggen. Dus René, job well done  :D


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #9 Gepost op: 4 september 2011, 11:09:59
Ja mooie bakken de LFL's. Waarom heb je gekozen voor losse flashers en niet voor een controle unit uit een SL balk ofzo? Daarmee kun je gemakkelijk alle led units afzonderlijk aansturen, met override functie...