Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 136059 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 september 2011, 11:54:49
Omdat het een mix is van passive en ballast LED units. Een contoller heb ik nog wel liggen maar die bewaar ik voor een eventuele volgende LFL in wording.
De ballast LIN8 LED's had ik compleet met LFL model ballast flasher, de passive corner-LED's had ik compleet met een Action pattern flasher en voor de oranje en middelste LIN6's was één 9M flasher ruim voldoende. Toch allemaal Whelen erin en zelf wat knutselen en creatief prutsen is ook leuk werk  ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 26 december 2011, 12:29:33
Kijk, hier keek ik altijd al naar uit ;D, mogen hier ook verzamelingen van andere forumleden worden geplaatst (in de trend van signalering) ?
Dat lijkt mij ook wel leuk om te zien.
Heb je ondertussen al weer nieuwe updates/lichtbalken om te showen René? 098uo


Gast

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 26 december 2011, 12:56:58
De laatste weken beetje druk geweest met wat persoonlijke zaken af te wikkelen, het enige wat ik gedaan heb is een aantal zwaailichtbalken verplaatsen naar mijn tijdelijke opslag omdat het hier gewoon uit de klauwen ging lopen, van dat verplaatsen van enkele balken heb ik wel enkele foto's van gemaakt nog. Hier moet nog wel het nodige aan gebeuren qua poetsen etc. maar dit is voor nu verplaatst naar de opslag.

Een groene MAXIM90, de balk zelf is een voormalige brandweer OVD balk, de lenzen komen uit Engeland en in het groen werden deze balken daar o.a. gebruikt voor Paramedics en Doctor's voertuigen, soort HAP's zeg maar




Een USA stijl MX7000 van Code3, met doorzichtige lenzen en gekleurde filters op de rotators kunnen meerdere kleuren onder één lens gemaakt worden.
Bij "slow rotators" mocht de lens op de rotator bevestigd worden, bij de "fast rotator" werden kleurenfilters om de rotator heen gemonteerd.




Dan nog 2 meer bijzondere balken, de XL5000 (ook bekend als Force4 XL) van Code3, de eerste is een voormalige VZA balk, met 2 independant draaiers erin en 2 PAR46 strobes. Voor de US look heb ik op rechts een California spec rode lens (met oranje vakje achterin) gezet

Hier goed te zien zijn de draaier en de strobe


Dan een originele Force4 XL uit Florida, in 2001 al in mijn bezit geweest en via diverse omzwervingen bij andere verzamelaars nu weer terug in mijn bezig  ;D
Independant draaiers, Stingray modules, kleurenfilters en diverse zoeklampjes, een mooi collectie-stuk!

De Stingray, in het midden, kan zowel draaien, naar achteren oscileren én naar voren oscileren


En als laatste, niet helemaal origineel maar ik kom een aardig end in de buurt, origineel zijn ze nauwelijks te vinden en dan nog stervensduur, een Aerodynic volgens LAPD specificaties:
de basis is een Aerodynic 24EH, met steadyburn rood en blauw naar voren, knipperende oranje lampen achter op de hoeken en in het midden voor 2 PAR36's als takedown. Inmiddels heb ik wel originele LAPD lenzen gevonden en zijn onderweg hierheen, alleen nog de correcte V-spiegel zien te vinden voor in het midden achter de zoeklampen:

De echte LAPD Aerodynics hadden een Code3 model 700 flasher op de takedowns zitten zodat ze én konden knipperen (wigwag) en als TD konden fungeren, de gesynchroniseerde draaiers stonden in het welbekende S.A.F.E. of "handclap" patroon


Tot zover maar even ;)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #13 Gepost op: 26 december 2011, 12:59:19
Blijft mooi spul hé!
Wanneer komt de aflevering van "Help, mijn man heeft een hobby"?  98uiye
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Gast

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 26 december 2011, 13:00:19
Zolang ik nog LAT heeft mijn vriendin geen last van mijn hobby "zegt ze" O0


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #15 Gepost op: 26 december 2011, 13:01:28
Zolang ik nog LAT heeft mijn vriendin geen last van mijn hobby "zegt ze" O0
Was met een knipoog hé O0
Maar dit is nog maar het topje van de ijsberg dus? Als je thuis nog meer hebt staan?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 26 december 2011, 13:05:55
Mooi spul René O0
Afgelopen week zag ik dat ze bij ons op de basis een donker Blauwe Code 3 XL (4 draaiers) op een sloopwagen hadden gemonteerd, toen dacht ik nog wel: "Is dit een nachtmerrie van een lichtbalkenverzamelaar?"
Toen heel even aangesloten tijdens het ZHKH/EHBO gebeuren en wat mij opviel was dat het meer Paars leek dan Blauw


Gast

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 26 december 2011, 13:16:41
Was met een knipoog hé O0
Maar dit is nog maar het topje van de ijsberg dus? Als je thuis nog meer hebt staan?

Jaaaaa, er staan er thuis nog veel meer ;) in deze opslag heb ik nu al iets van 30 balken staan denk ik en 9 kratten onderdelen ;)

Mooi spul René O0
Afgelopen week zag ik dat ze bij ons op de basis een donker Blauwe Code 3 XL (4 draaiers) op een sloopwagen hadden gemonteerd, toen dacht ik nog wel: "Is dit een nachtmerrie van een lichtbalkenverzamelaar?"
Toen heel even aangesloten tijdens het ZHKH/EHBO gebeuren en wat mij opviel was dat het meer Paars leek dan Blauw

Ja, de oude balken zoals de XL5000 worden ECHT ECHT zeldzaam op het verzamelaarsfront wat dat betreft, dus ja, een "nachtmerrie" zou je het kunnen noemen als het op een sloper staat ja  :o ;)
Meer paars dan blauw? was het met independant draaiers of PAR36's, want je moet wel een dik genoeg stroomkabeltje hebben gemonteerd, zeker als het een PAR36 variant is


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 26 december 2011, 13:24:41
Ik zag 2 draadjes uitsteken die naar een accu toe gingen en toen aangesloten.
Het effect wat ik gauw zag was meer het Rechts naar Links effect.
Als het deze week lukt, dan zal ik een foto maken, misschien dat je dan ook de sloopwagen ziet...hou je hart vast  ;D ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 28 december 2011, 16:36:37
Betreffende balk.