Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 136068 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 28 december 2011, 16:45:39
Caprice, hopelijk ben je alweer bijgekomen van de schrik.  ;D
Video kan voor de liefhebber via PM, daarop zie je dat het Paarsig is.


Gast

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 19 maart 2012, 01:12:25
Vandaag hebben member Neetje en zijn maat Mitchell me geholpen om mijn schuurtje met balken, onderdelen en andere zooi uit te ruimen. Mooie gelegenheid om eens te kijken wat ik er ook alweer allemaal had staan.
Een kleine teaser alvast: alles naar buiten toe gesleept


4 Mooie Nederlandse politie Aerodynics, die nog wat reparaties nodig hebben.


En alles weer teruggezet in mijn hokje.


De verrassing van de stapel, een hele bijzondere politie Twinsonic....


More pics to follow! Thanks to Neetje and Mitchell!


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #22 Gepost op: 19 maart 2012, 08:49:58
Graag gedaan ;) Er zat veel mooi spul tussen! Die Twinsonic met Stopborden was wel het toppunt van de dag! O0


Gast

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2012, 11:36:21
Ik ben zelf nog nooit een foto tegengekomen van zo'n Twinsonic 12SX model (S voor Short, X voor X-spiegels) met een STOP-bordje aan de voorkant !! Ik wist dat ik hem had maar dat hij nog werkte ook, dat was wel een leuk extraatje! Stukje Nederlandse politie-geschiedenis zou je kunnen zeggen, van vóór het Aerodynic met stopborden erin tijdperk.
Mocht iemand ergens foto's kunnen vinden van een voertuig met zo'n Twinsonic met stopbord in zijn archieven, ik ontvang ze graag.

Zij-aanzicht van deze bijzondere TwinSonic


http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/inventory/?action=view&current=CIMG2959.mp4

En nu de balken beter bereikbaar zijn kan ik ook eindelijk eens de maten opnemen van zo'n Twinsonic ;) ;) Dus Tower-Ladder, het komt alsnog goed!


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2012, 12:55:28
Wow :o Thats alot!
Mooie balken wel hoor, ik vind vooral die oudere lichtbalken van de NL politie erg mooi!

En je vrouw/vriendin is die er blij mee :P


Gast

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2012, 14:06:50
Wow :o Thats alot!
Mooie balken wel hoor, ik vind vooral die oudere lichtbalken van de NL politie erg mooi!

En je vrouw/vriendin is die er blij mee :P

Dit is maar een klein deel nog ;) met de 20 in mijn hok, iets van 70 boven in de kamer en 35 in mijn opslag zit ik toch al ruim rond de 120 stuks hoor!!  ;D

En mijn vriendin heeft er geen last van, we LAT-ten  0098


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2012, 14:22:06
Citaat
Dus Tower-Ladder, het komt alsnog goed!
Ik heb er alle vertrouwen in en dat stopbordje komt ook goed van pas als voorbeeld.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Gast

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 20 maart 2012, 15:55:35
Een overzichtje van alle spullen die uit het hok gehaald zijn tijdens de uitruim-actie

Hier temidden van alle balken, met 1 van de 4 Aerodynic 24-SH-SP-17 modellen in mijn handen.

Uiteraard moest er even eentje aan de stroom, en het draaide nog gewoon als vanouds, rammelend en met lawaai  ;D

Een Twinsonic 12X met Visibeam I zoeklicht. Deze balk kwam naar verluidt vanaf een Rijkspolitie Transporter maar ik heb nog niet een foto van een RP VW T3 gezien met een zoeklicht op de Twin.

Meestal werd de Visibeam ook verder ingebouwd en stak alleen de plastic lens boven de grille uit.

Een volle lengte MX7000 ambulance uitvoering met 2 draaiers, spiegels en strobes. Onderin de verlichte AMBULANCE bordjes. Deze is afkomstig van de ambulance die ik in 2006 gekocht heb.

1 van de 3 Dallas County Sheriff MX7000 balken die ik vorige maand gekocht heb. Dit wordt nog heel wat poetsen.

Een brandweer uitvoering MX7000. Rode filtertjes rondom onderin, 2 draaiers met spiegels bovenin. Afkomstig als het goed is van een OVD voertuig in Brabant, gekocht bij een afbouwer.

Een Vista in opbouw, ik ben er nog niet over uit of ik hem met clear lenzen en kleurenfilters op de strobes maak, of de strobes onder gekleurde lenzen. Moet nog geheel bedraad worden van binnen.

Een Vista in de uitvoering zoals METr ze gebruikt, draaiers in het blauwe gedeelte en een oranje middenlens (waar nog een draaier in moet).

Taxameter/Vama Vama7000 model met draaiers en spiegels. Waar hij opgezeten heeft weet ik niet meer maar de mix donkere en lichtere lenzen is waarschijnlijk een reparatie geweest.

Een rode Vama7000 met draaiers en spiegels, die ik gekocht heb van iemand die hem op een Amerikaanse pickup had gezet.

Stukje Amsterdamse historie, een Vama7000 van het voormalig Stadstoezicht, de welbekende parkeerklem-autootjes die met deze balken reden. Het enige wat mist is het melkwit plexiglas met sticker in het midden.

Het model balk waarmee mijn tik voor zwaaibalken toch wel begonnen is, een Aerodynic 24EH in de "Rosco P. Coltrane (Dukes of Hazard voor de jongelui)" uitvoering.
 
6 gesynchroniseerde rotators met voor en achter 2 knipperende PAR36 lampen. De meest bekende uitvoering van de US Aerodynic in Rood/Blauw met oranje wig-wag achterin.
Mijn accubooster was op dus pakte Mitchell zijn accu erbij ;) Er zijn 2 H1 lampjes stuk onder de rode lens..
http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/inventory/?action=view&current=CIMG2950.mp4

en dan
 een redelijk gehavende Aerodynic maar "the mother of all Aerodynics" , met dit model is het begonnen. Aan elke kant 4 gesynchroniseerde rotators met 21watt lampjes erin, zo is de Aerodynic begonnen, als model 24. Hierna zijn de varianten, met PAR36's en het AeroTwinsonic model ontworpen.

Een stukje VZA historie, deze Twinsonic 12SX heb ik ergens in 2000 of 2001 gekocht bij de VZA, tezamen met nog een paar Twinsonics die in een klein hokje al tientallen jaren stof lagen te vangen. Tegen een kleine betaling en wat lekkere taarten mocht ik toen (ik dacht) iets van 5 Twinsonics veilligstellen!

De eerder getoonde Twinsonic 12SX in politie-uitvoering met STOP-bord aan de voorzijde in spiegelschrift.

Een stukje Landmacht, deze MX7000 in 24 volts uitvoering komt van een KL Mercedes Gelände af, die actieve oorlogsdienst gezien heeft. Het Iraakse zand zit er nog in, en ik denk dat ik dat maar laat zitten ook. Een mooi stukje historie.

Een Edge9004, zonder bijbehorende WS350/RP440 bediening maar dat komt nog wel ;) De speaker moet terug erop en een endcap dan is hij weer klaar.

   Een Pintsch-Bamag TOP4 van de Duitse politie, gruwelijk zwaar, wat een gewicht! Met STOP POLIZEI borden erin.

Deze ingekorte Code3 XL5000 heb ik ooit eens geruild met iemand, leuk voor de heb. 2 verschillende kleuren blauwe lens erop.

En toen stond alles weer netjes in het schuurtje aan het einde van de dag!


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #28 Gepost op: 20 maart 2012, 17:47:26
@caprice

Deze balk :

Heeft ooit op een rijkspolitie wagen gezeten en op een gempo van Rotterdam
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Gast

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 20 maart 2012, 20:30:53
Vama7000 op een RijksPol wagen? Zeker weten? Hij is namelijk langer dan de standaard-lengte voor daksets op NL auto's.
Als je foto's kan vinden om je idee te ondersteunen, graag. De configuratie is niet standaard voor NL politie in ieder geval, met een diamand spiegel in het midden. Ik dacht zelf meer aan een voormalige brandweer-balk