Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 136053 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 21 juni 2012, 18:53:27
Die heb ik weldegelijk O0
Hij hangt geheel compleet boven aan de muur, in vier versies zelfs inclusief die jij bedoelt:

1- allereerste Edge voor de Nederlandse Polite met "V-tube" strobes op de hoeken, zonder speaker erop, typische WIEEE-WIEEE 2-flits strobe-generator
2 - tweede model Edge met "J-tube" strobes erin, ook zonder speaker erop, met de daaropvolgende 2-flits strobe-generator
3 - de mooiste, het derde model Edge, met de "Turbo-tubes" inclusief sirene-generator en aansturing, bekend als WS350 / RP-440, inclusief de Speaker scheef erboven op!
4- de Edge met de "Low down alley" zij-kapjes, waar de zijlichten onderin zaten, met een WS2000 besturings-kast eraan.

Daarnaast heb ik nog een politie Edge in de Edge 9M uitvoering, nog niet compleet opgebouwd (maar dat gaat nog gebeuren)
In mijn voorraad-schuurtje staat één zo'n Edge WS350 / RP440, zonder speaker erop, maar die is zo teruggeplaatst!

http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/inventory/?action=view&current=CIMG2971.jpg


Gast

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 21 juni 2012, 19:05:48
Met dank aan Mitchell hebben we een paar weken geleden alle kratjes met onderdelen uit mijn zwaailichtenkamer naar buiten toe getild en de kratjes opnieuw ingedeeld, half-volle bijgevuld, op merk en type gesorteerd en daarna weer alles gestapeld buiten.
Betekent dat ik boven nu eindelijk weer loopruimte heb!

Kleine impressie van de zwaaikamer boven nu ik er rond kan lopen zonder al die kratten onderdelen....
Omdat het MP4 bestand niet direct afgespeeld kan worden, klik
HIER  om het filmpje te zien


Toegegeven, het is nog verre van ideaal. Ik ben allang blij dat ik even kan rondlopen en kijken wat er nu eigenlijk achter al die kratjes staat/stond.
Met verhuisplannen verderop dit jaar komt er zékerrrr een soort van Eerste Nederlands Zwaailichten Museum op de nieuwe locatie  0098  0098 zónder kratjes, zonder onderdelen, alléén balken en lampen!


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #42 Gepost op: 21 juni 2012, 19:16:27
Kleine update in een razend drukke periode voor mij momenteel;

Gisteren naar België gereden om nummer 132 op te halen, niet vanwege het model balk zelf maar de volle lengte LED SmartMessenger tekstbord wat erin zit  098uo
Je moet wat voor je collectie overhebben  ;D

Filmpje met de teksten hieronder!
Whelen Edge with Smart Messenger from Belgian Police
Zitten een aantal aparte teksten op; Kernramp, boot gezonken 0098


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #43 Gepost op: 21 juni 2012, 19:17:19
Jij bedoelt een Whelen Edge met SA40 speaker?
Die heb ik weldegelijk O0
Hij hangt geheel compleet boven aan de muur, in vier versies zelfs inclusief die jij bedoelt:

1- allereerste Edge voor de Nederlandse Polite met "V-tube" strobes op de hoeken, zonder speaker erop, typische WIEEE-WIEEE 2-flits strobe-generator
2 - tweede model Edge met "J-tube" strobes erin, ook zonder speaker erop, met de daaropvolgende 2-flits strobe-generator
3 - de mooiste, het derde model Edge, met de "Turbo-tubes" inclusief sirene-generator en aansturing, bekend als WS350 / RP-440, inclusief de Speaker scheef erboven op!
4- de Edge met de "Low down alley" zij-kapjes, waar de zijlichten onderin zaten, met een WS2000 besturings-kast eraan.

Daarnaast heb ik nog een politie Edge in de Edge 9M uitvoering, nog niet compleet opgebouwd (maar dat gaat nog gebeuren)
In mijn voorraad-schuurtje staat één zo'n Edge WS350 / RP440, zonder speaker erop, maar die is zo teruggeplaatst!

http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/inventory/?action=view&current=CIMG2971.jpg


Heren, jullie zijn geweldig ! Foto van Roy Visser die Sylvester heeft gepost en die van jou Caprice, is precies het model waar ik het over had !  0098 Ik ga even in een hoekje huilen en aan die oude voertuigen van vroeger denken  998765 Thanks!


Gast

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 21 juni 2012, 19:23:40
@ Vroemvroem; ja, ik verbaasde me ook over een aantal teksten (o.a. kermis en optocht/stoet)  maar bij de SmartMessenger wordt de bedienkast niet geprogrammeerd (zoals bij de Maxim90) maar een print achterop de SmartMessenger waarin de teksten dus geplaatst worden. De bedienkast leest die teksten uit en daarna kun je ze activeren. Op een later moment zal ik in die print de standaard set US police teksten laten zetten, en dan ook de Edge zelf rood/blauw maken.

@ Christian337, de Edge die jij bedoelt zie je heel even kort in het filmpje wat ik geplaatst heb, en daar ben ik heel heel blij mee, een complete WS350 / RP440 Edge 9004AK uitvoering.
Deze zal ik nog een keer voor je van de muur halen en een filmpje ervan maken voor je. De opvolger, de WS2000 Edge met low-down alley-lights (zonder SA40 speaker) daarvan heb ik al wel een uitgebreide film gemaakt.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #45 Gepost op: 22 juni 2012, 00:07:09
Kleine impressie van de zwaaikamer boven nu ik er rond kan lopen zonder al die kratten onderdelen....
Omdat het MP4 bestand niet direct afgespeeld kan worden, klik
HIER  om het filmpje te zien
TUURLIJK werkt .MP4 op dit forum!


Gast

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 22 juni 2012, 00:14:55
TUURLIJK werkt .MP4 op dit forum!

Met alle mogelijke opties ( de URL, de EMBED, een directe link) die ik had geprobeerd gebeurde er niks, dank je wel voor de hulp  O0


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #47 Gepost op: 22 juni 2012, 00:20:22
René, is het geen leuk idee om al die balken eens tegelijk aan te sluiten en aan te zetten? Kan je een leuk filmpje maken. (of je zekeringen vervangen)  098uo
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Gast

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 22 juni 2012, 00:42:18
René, is het geen leuk idee om al die balken eens tegelijk aan te sluiten en aan te zetten? Kan je een leuk filmpje maken. (of je zekeringen vervangen)  098uo

Dat zou een heleboel kabel, een heleboel relais en een heleboel accu's kosten om dat ALLEMAAL aangesloten te krijgen  ;) en accu-laders om die 12volt accu's op peil te houden ;D
MAAR, dat plan is er wel voor als ik verhuisd ben en elke balk netjes zijn eigen plus en min kabeltje krijgt naar een centrale stroom-voorziening, aan de hand van hoe een andere (inmiddels gestopte) verzamelaar dat in zijn collectie-ruimte had aangesloten  0098  Véél knopjes, veel kabels, maar het kán wel!


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #49 Gepost op: 22 juni 2012, 02:27:10
Volgensmij heb je een grotere kamer nodig om het allemaal op te slaan :o

Moest trouwens ook wel erg lachen om die balk uit België: mistlicht aansteken ;D