Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 136055 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #390 Gepost op: 17 augustus 2016, 21:54:43
Vandaag de verzameling weer een stukje uitgebreid. Een Honac HB2100 unit in combinatie met een Whelen SA-315P speaker, en 2x Whelen TIR 6.
Binnenkort komt er nog een Whelen L31 bij op magneetvoet, en eventueel stopborden.
Ook zal er nog een versneller opkomen, en worden alle draden nog even netjes gebundeld.

Met dank aan Blauwblauw, die de connectors heeft geregeld!  O0

Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #391 Gepost op: 17 augustus 2016, 22:05:52
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1443108 date=1471463683
Vandaag de verzameling weer een stukje uitgebreid. Een Honac HB2100 unit in combinatie met een Whelen SA-315P speaker, en 2x Whelen TIR 6.
Binnenkort komt er nog een Whelen L31 bij op magneetvoet, en eventueel stopborden.
Ook zal er nog een versneller opkomen, en worden alle draden nog even netjes gebundeld.

Met dank aan Blauwblauw, die de connectors heeft geregeld!  O0



Netjes!
Goed begin van de verzameling.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #392 Gepost op: 18 augustus 2016, 20:02:42
Citaat van: cavia link=msg=1443112 date=1471464352
Netjes!
Goed begin van de verzameling.
Thanks zeker. Gisteren toen ik de tweetoon aanhad, en ik drukte de D Toets in, werd ie minder hard. Is dit een dag/nachtstand? En net toen ik de handspeaker had getest, en de unit uit drukte dmv de D toets. begonnen alle knopjes te knipperen. Iemand die weet wat dit betekent ?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #393 Gepost op: 18 augustus 2016, 22:51:55
Thanks zeker. Gisteren toen ik de tweetoon aanhad, en ik drukte de D Toets in, werd ie minder hard. Is dit een dag/nachtstand? En net toen ik de handspeaker had getest, en de unit uit drukte dmv de D toets. begonnen alle knopjes te knipperen. Iemand die weet wat dit betekent ?
Blauwblauw kan je dit precies vertellen.

Wij hadden vroeger een dimfunctie voor de blauwe lampen (nacht).
Ook weet ik dat er voertuigen reden met inderdaad een zachtere sirene. Dag nacht.
Alleen weet ik niet met welk systeem.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #394 Gepost op: 22 augustus 2016, 20:36:28
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1443253 date=1471543362
Thanks zeker. Gisteren toen ik de tweetoon aanhad, en ik drukte de D Toets in, werd ie minder hard. Is dit een dag/nachtstand? En net toen ik de handspeaker had getest, en de unit uit drukte dmv de D toets. begonnen alle knopjes te knipperen. Iemand die weet wat dit betekent ?

Is inderdaad de "nachtstand", bij 2-toon aan en een korte druk op de "D" toets zakt de sirene naar 88db, gebruik je nu de claxon dan gaat niet de versneller aan maar gaat hij weer naar 110db. De nachtstand werd alleen bij de eerste serie's van de HC2100 toegepast, later wilde de Politie dit niet meer, blijft immers mensen werk want overdag 2-toon aan, per ongeluk, in nachtstand = geen voorrangsvoertuig meer bovendien werd het toch bijna nooit gebruikt.

Als alles toesten gaan knipperen dat duidt dit op miscommunicatie tussen de bedienkast en versterker.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #395 Gepost op: 27 augustus 2016, 16:04:34
Hier even een filmpje van het geheel. Filmpje met geluid volgt nog.

http://www.youtube.com/watch?v=6WBU2fsE9cA

2 Vraagjes. Hoe kan het dat er miscommunicatie is? Voorheen had ik het nooit, nu bijna elke keer.
En weet iemand hoe ik het patroon van de Whelen L31 kan veranderen ?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.