Brandweerkazernes in TomTom / Google Maps

Auteur Topic: Brandweerkazernes in TomTom / Google Maps  (gelezen 26621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2011, 20:37:11
Dit zou de goede moeten wezen..:
5.985915 , 52.349192

Dank u, ga hem niet updaten voor 1 kazerne, maar binnenkort staat hij er weer bij ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2011, 23:39:42
KJS, ik ga even lastig doen, maar heb je de betreffende lokaties vastgesteld (bevestigd) mbv Streetview? Ik ben nu met de Achterhoek bezig, maar ik merk dat in sommige gevallen Google Maps toch weer een totaal andere lokatie weergeeft op basis van het adres. Groenlo bijvoorbeeld, die staat echt enkele honderden meters verderop, aan de andere kant van die provinciale weg. Met een beetje puzzelen en het vergelijken van foto's kom ik er wel, maar ik vraag me stiekum een beetje af of anderen (tot dusver alleen jij) net zo kritisch zijn...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2011, 00:07:04
Achterhoek toegevoegd. Vorden is ook weer een mooi voorbeeld. Tik het adres in Google Maps en je komt ongeveer een kilometer verderop terecht :)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #23 Gepost op: 14 augustus 2011, 03:13:46
KJS, ik ga even lastig doen, maar heb je de betreffende lokaties vastgesteld (bevestigd) mbv Streetview? Ik ben nu met de Achterhoek bezig, maar ik merk dat in sommige gevallen Google Maps toch weer een totaal andere lokatie weergeeft op basis van het adres. Groenlo bijvoorbeeld, die staat echt enkele honderden meters verderop, aan de andere kant van die provinciale weg. Met een beetje puzzelen en het vergelijken van foto's kom ik er wel, maar ik vraag me stiekum een beetje af of anderen (tot dusver alleen jij) net zo kritisch zijn...

Ja dit heb ik gedaan, voorzover Streetview beschikbaar was op betreffende locaties..
Over het algemeen klopte het wel en scheelde bij mij gelukkig maar enkele meters..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 14 augustus 2011, 09:37:42
Ok, dan is ook die regio nu dus compleet :)


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #25 Gepost op: 14 augustus 2011, 10:16:10
Hunter ik zou je best wel willen helpen alleen waar vindt ik die cordinaten?
Ik wil klein beginnen dus met Flevoland. Eerste kazerne die ik dan wil in voeren is van Biddinghuizen
gelegen op Ploegschaar 3. ik ga naar Googlemaps en voer het adres in moet een stukje zoeken naar de kazerne
en vindt hem.. sta voor de deur en dan? waar vindt ik de exacte cordinaten? En als ik ze opsla en hier post is dat dan voldoende voor je?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 14 augustus 2011, 10:29:36
Okee ik zal een korte handleiding geven.

- Ga naar Google Maps
- Tik het adres van de kazerne in
- Probeer mbv Streetview die lokatie te bekijken
- Stel de exacte lokatie van de kazerne vast
- Ga terug naar de normale weergave (kruisje rechtsboven)
- Rechtsklik op dat gebouw en kies voor "Kaart hier centreren"
- Klik op (rechtsboven)
- Coordinaten staan in de reeds geselecteerde (bovenste) link :

htp://maps.google.nl/?ll=52.36483,5.068903&spn=0.005641,0.010933&t=h&z=17 (htp ipv http anders verschijnt de map ipv de link)

Hoe het precies komt weet ik niet, volgens mij op basis van de zoekopdracht, maar soms zie je meerdere coordinaten staan. Je moet altijd de eerste hebben, dus achter LL= (die ik ook vet heb maakt).

Dit lijkt nogal een klus, maar op een gegeven moment krijg je er wel handigheid in :) En als je er eenmaal handigheid in hebt dan ben je waarschijnlijk al klaar met zo'n kleine regio als Flevoland ;)

Je mag ze inderdaad hier op het forum plaatsen, of via een persoonlijk bericht.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #27 Gepost op: 14 augustus 2011, 10:54:23
Ik heb alle kazernes van Fryslân een jaar geleden al eens Google Earth gezet. Die is dan weer te downloaden als een .kmz bestand. Als ik straks op de andere computer zit, zal ik het wel even omzetten voor TomTom.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #28 Gepost op: 14 augustus 2011, 11:00:12
Ah mooi :)


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #29 Gepost op: 14 augustus 2011, 12:51:11
Okee ik zal een korte handleiding geven.

- Ga naar Google Maps
- Tik het adres van de kazerne in
- Probeer mbv Streetview die lokatie te bekijken
- Stel de exacte lokatie van de kazerne vast
- Ga terug naar de normale weergave (kruisje rechtsboven)
- Rechtsklik op dat gebouw en kies voor "Kaart hier centreren"
- Klik op (rechtsboven)
- Coordinaten staan in de reeds geselecteerde (bovenste) link :

htp://maps.google.nl/?ll=52.36483,5.068903&spn=0.005641,0.010933&t=h&z=17 (htp ipv http anders verschijnt de map ipv de link)

Hoe het precies komt weet ik niet, volgens mij op basis van de zoekopdracht, maar soms zie je meerdere coordinaten staan. Je moet altijd de eerste hebben, dus achter LL= (die ik ook vet heb maakt).

Dit lijkt nogal een klus, maar op een gegeven moment krijg je er wel handigheid in :) En als je er eenmaal handigheid in hebt dan ben je waarschijnlijk al klaar met zo'n kleine regio als Flevoland ;)

Je mag ze inderdaad hier op het forum plaatsen, of via een persoonlijk bericht.
Sorry maar bij de stap stel de exacte locatie vast gaat het bij mij mis. 98uiye
De volgende stappen gaan allemaal prima. Maar dan heb je dus niet de exacte locatie maar 50 m te ver.