Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 265595 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
alles heeft een grens..

Politie heeft ook Regels.. de zin in het Onderwerp klopt daarom ook niet. Politie heeft vrijstelling voor regels, daarmee overtreedt de politie dus geen regels.

Nee, politie mag geen regels overtreden want regels waarvoor vrijstelling geldt is geen regel voor de Politie, dus als de Politie een regel overtreedt dan is het een regel van hun zelf.

Daarom is het simpel. Antwoord is dus Nee, mag niet.
je moet naar de 2e kamer zeg, wat een hoop onzin komt hier uit  ;)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
[half off-topic] ik had gister een gesprekje met een burger:( eerst de achtergrond dan het gesprek)

de bestuurder was betrapt op het rijden met 159km/u op de A2 waar 100 is toegestaan. De betrokken bestuurder vond het wel meevallen, was wat laat voor een afspraak en de weg was 6 banen breed, dus er was alle ruimte om wat harder te rijden.

Mijn antwoord op het verweer: "als ik u vertel dat wij als politie volgens de wet bij een maximum snelheid van 100 km/u niet harder mogen rijden dan 140km/u en we daar een rij-opleiding voor moeten hebben. Als ik u dan vertel dat ik als verkeersdiender een extra rijopleiding moet krijgen om harder dan die 40km/u te mogen rijden, Wie bent u dan om 59 kilometer per uur te hard te mogen rijden? Als ik niet van de verkeerspolitie was geweest had ik volgens de wet niet eens achter u aan mogen gaan! Dat betekend dat u als burger boven de wet staat!"

De arme burger was met stomheid geslagen en wist niks anders uit te brengen dan: "als u het zo brengt heeft u helemaal gelijk"

Ik heb voor het gemak in het gesprek maar even weg gelaten dat wij nadrukkelijk en expliciet mondeling en/of schriftelijk toestemming moeten hebben om de limiet te overschrijden.... want dat maakt de stupiditeit van de regels nog erger  e050

Krijg de ................. (veel meer stipjes dan het woord lang is)

expres is de hij/zij vorm weg gelaten door de schrijver van dit voorval om de anonimiteit van de betrokkene te kunnen garanderen.

Elk woord dat door de lezer verzonnen kan worden voor de door de schrijver aangebrachte puntjes (...) is toegelaten door de schrijver.

aldus moppersmurf in een hele grote mopperbui!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Vriend van de  AVLP (Amsterdamse Verkeersafdeling van de landelijke politiedienst), je hebt het weereens mooi verwoord.

Het is ook altijd het zelde mensen bemoei je toch een met je eigen werk. Ik ga een slager toch ook niet vertellen hoe hij het vlees moet snijden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
precies... controle op ons werk is best goed en feitelijk altijd achteraf... maar je wordt inderdaad wel eens verdrietig en moedeloos van elke burger die ook verstand denkt te hebben van ons vak...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Vriend van de  AVLP (Amsterdamse Verkeersafdeling van de landelijke politiedienst), je hebt het weereens mooi verwoord.

Het is ook altijd het zelde mensen bemoei je toch een met je eigen werk. Ik ga een slager toch ook niet vertellen hoe hij het vlees moet snijden.

Ben jij dan RVLP (Rotterdamse Verkeersafdeling van de landelijke politiedienst) ;D 098uo of toch maar Regio RR
Nee ff zonder dollen ik dacht te gelezen te hebben dat de Moppersmurf in dienst was van Regio AA ?

Als burger draag ik jullie een warm hart toe heb vaak gezien dat jullie goede dingen op de snelweg hebben gedaan.
Blijf zo doorgaan  O0
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen




sylvester1986

  • Gast
Citaat van:  Youtube gebruiker
De donuts kwamen zeker net uit de oven...
97-GVB-9, Politie begaat verkeersovertreding, Hogeweg Amersfoort | 20130117_083929_E.mp4
1999Lupo3LTDi


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Haha, aandoenlijk om er zo'n filmpje van te maken met titel en onderschrift :) Netjes gereden zeg ik!


sylvester1986

  • Gast
Netjes gereden zeg ik!
Inderdaad en ook leuk dat de 1e reactie het volgende is.
Citaat van: Youtube reactie
De politie mag de verkeersregels overtreden als dat noodzakelijk is voor de uitvoering van haar taken. De politie heeft namelijk vrijstelling van de regels van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). Agenten mogen onder andere: door rood rijden, de maximumsnelheid overschrijden,tegen het verkeer in rijden etc.
De vrijstelling is opgenomen in de regeling van de minister van Infrastructuur en Milieu.
Zwaailichten en sirenes zijn hierbij niet nodig.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Tja actie van de agent vind ik inderdaad netjes.... Erger me wel steen en been aan dat het filmpje ruim een minuut is, met .......... muziek op de voorgrond, en dat het 'feit' waar het om gaat in de laatste 5 seconden speelt.

Dat moeten ze nou echt gaan verbieden.... Net zoals van die filmpjes waar je amper kunt zien wat er gebeurt omdat ze druk met de camera/smartphone staan te zwaaien....  98uiye