Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 265593 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Strak gereden! Keurig richting aangegeven, mooie snelheid aangehouden en gewacht tot het licht groen was. Ik heb het wel eens anders gedaan  >:D

Maar wat nou als deze collega's een opdracht hadden en geen toestemming voor het gebruik van OGS? Moeten zij zich dan aan alle regels houden, lekker chil onderweg naar de melding? Of toch wat haast maken want men verwacht dat je binnen een bepaalde tijd ter plaatse bent (nog sterker daar zijn afspraken over gemaakt maar goed dat vergeten we voor het gemak want anders hebben we niks te zeuren).

(en zeker die gruwelijke T**** muziek is niet om aan te horen)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Wat mij betreft bij een melding zo snel mogelijk, veilig ter plaatse. Dat veilig een zeer ruim begrip is moge duidelijk zijn, maar laat ik als burger er maar van uit gaan dat oom agent dat meestal vrij goed in kan schatten. Gaat het dan wel een enkele keer mis... tja... waar gewerkt wordt...

Terug naar bureau na de melding, boodschapje doen, auto naar de garage brengen etc.... Aan de verkeersregels houden zoals die voor een ieder geld. Laat dat nou ook zijn wat er voorgeschreven staat. Dat er altijd wel mensen tussen zitten die de regels naar hun hand zetten en/of daar misbruik van maken, tja komt in ieder vak voor.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Pas ook een discussie met een collega, die 120 achter een politieauto aan reed op een 100km-weg, onder het mom van: "als hij het mag dan ik ook". Ik heb m geprobeerd uit te leggen hoe het werkt, maar helaas, het kwam niet binnen. Toen het "boeven vangen"-argument kwam heb ik het opgegeven... 98uiye


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Hier ook gisteren in de auto de opmerking: "Hey, die politieauto rijdt veel harder dan 50!".
Na een korte uitleg vond iedereen het gelukkig wel logisch :).
Senior GGP / Oost-Brabant


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Als je zonder vrijstellingen ergens 120 rijdt waar je maar 100 mag ... dan ben je toch ook een boefje? 998765

Ik had het eind vorig jaar ook toen ik het mooie Grun uit ging de N7 op (70kmph) Ik had geen haast en tufte (met de family in de limo) rustig 70/75 met zo'n wit/oranje/blauwe auto achter me waarachter een beroepschauffeur met zijn truck zijn best deed om de politieauto niet op te duwen. We werden ingehaald door een ''echte'' BMW rijder welke in eerste instantie even op de rem ging toen hij mijn achterbuurman voorbij reed. Vervolgens ging het gas er weer op in de trand van ... Hij rijdt toch rustig.
Blauw ging niet aan maar er bleek toch behoorlijk geaccelereerd te kunnen worden met zo'n touran.
Boven bij de eerstvolgende oprit stonden ze beiden stil. ^-^

<< waakzaam en lang niet gek >> O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Onbekend maakt onbemind heet dat geloof ik als ik het goed zeg, en heel veel mensen hebben waarschijnlijk ook nog nooit van inhalende surveillance gehoord vrees ik.
Commentaar leveren is natuurlijk ook veel makkelijker dan je in de materie verdiepen en er wat bij leren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Blauw ging niet aan maar er bleek toch behoorlijk geaccelereerd te kunnen worden met zo'n touran.
Boven bij de eerstvolgende oprit stonden ze beiden stil. ^-^

<< waakzaam en lang niet gek >> O0
Zo'n soort gelijke actie kwam ik ook vorig jaar tegen. Daar ging blauw wel even aan maar ik verbaasde mij toen wel over het vermogen van de touran, had de hardrijder niet verwacht gok ik  998765
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Zo'n soort gelijke actie kwam ik ook vorig jaar tegen. Daar ging blauw wel even aan maar ik verbaasde mij toen wel over het vermogen van de touran, had de hardrijder niet verwacht gok ik  998765
[offtopic]Vandaar dat er gekozen is voor de Touran, men verwacht een familieauto maar ondertussen... schijn bedriegt  >:D[/offtopic]


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
[offtopic]Vandaar dat er gekozen is voor de Touran, men verwacht een familieauto maar ondertussen... schijn bedriegt  >:D[/offtopic]

HAHAHAHAHAHAHA Leuk gevonden  O0

(maar helaas de schijn bedriegt niet)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Ben jij dan RVLP (Rotterdamse Verkeersafdeling van de landelijke politiedienst) ;D 098uo of toch maar Regio RR
Nee ff zonder dollen ik dacht te gelezen te hebben dat de Moppersmurf in dienst was van Regio AA ?

Als burger draag ik jullie een warm hart toe heb vaak gezien dat jullie goede dingen op de snelweg hebben gedaan.
Blijf zo doorgaan  O0

Ja deze bromsnor zonder snor is van de mooi VP eenheid Rotterdam ( eigenlijk heten we nu infra ).