Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 267460 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: moppersmurf link=msg=1345939 date=1429828551
Dubbel parkeren voor patat  :o
Je moet ook naar een plek met een drive thru... en dan net een melding krijgen bij het eerste raampje. Zie dan maar eens weg te komen met een rij voor je, en hoge stoepranden aan beide zijdes. Dat zijn pas uitdagingen!  >:D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: Red link=msg=1345947 date=1429830171
Je moet ook naar een plek met een drive thru... en dan net een melding krijgen bij het eerste raampje. Zie dan maar eens weg te komen met een rij voor je, en hoge stoepranden aan beide zijdes. Dat zijn pas uitdagingen!  >:D
;D ;D ;D ;D ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Red link=msg=1345947 date=1429830171
Je moet ook naar een plek met een drive thru... en dan net een melding krijgen bij het eerste raampje. Zie dan maar eens weg te komen met een rij voor je, en hoge stoepranden aan beide zijdes. Dat zijn pas uitdagingen!  >:D
Ja en dus? Sorry, maar dat is hetzelfde als de redenatie het is maar voor patat.
Maar ik begrijp hieruit dat het commentaar vanuit de blauwe tak wel toe is gestaan en het commentaar van de burger gelul is.... maar je verwacht wel van die burger dat hij je  helpt als je het niet meer af kunt met of zonder collega's.
Slap gelul, net als die agent die zijn motor neerzet bij een stort punt voor een tankwagen omdat hij koffie nodig heeft..... nee is geen popu uitspraak van de week op de A16 bij de Esso voor de A17 gewoon horen zeggen "wacht maar ff tot ik ben uitgedronken".
Ik geloof niet dat elke agent maar wat doet, maar ik geloof wel dat er ook makkelijk met die ontheffing wordt om gesprongen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


...nee is geen popu uitspraak van de week op de A16 bij de Esso voor de A17 gewoon horen zeggen "wacht maar ff tot ik ben uitgedronken".

Met alle respect...
Ben benieuwd wat voor opmerking er hiervoor naar motoragent is geplaatst. En door wie. In welke hoedanigheid. En hoe. En met welke bewoording...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: CopVR3 link=msg=1345970 date=1429854941

Met alle respect...
Ben benieuwd wat voor opmerking er hiervoor naar motoragent is geplaatst. En door wie. In welke hoedanigheid. En hoe. En met welke bewoording...
Ik zou het niet hebben geschreven als de pompbeheerder, de pompbediende en de chauffeur tankauto zelf ook onredelijk waren.
De chauffeur vroeg het vriendelijk toen hij de motor neer zette, ik stond ernaast te tanken.
De pompbediende vroeg het twee minuten later nog een keer vriendelijke en de pompbeheerder heeft gewoon gebeld met de politie en de telefoon overhandigd aan de agent die vervolgens wel weg ging.
En ja ik weet we blijven mensen en ook een agent kan een keer zijn dag niet hebben.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: HIT link=msg=1345955 date=1429831913
Ja en dus? Sorry, maar dat is hetzelfde als de redenatie het is maar voor patat.
Dit was natuurlijk gewoon een geintje, dat snap je toch ook wel. Mopper in ieder geval wel. ;)
Citaat van: HIT link=msg=1345955 date=1429831913
.
Maar ik begrijp hieruit dat het commentaar vanuit de blauwe tak wel toe is gestaan en het commentaar van de burger gelul is.... maar je verwacht wel van die burger dat hij je  helpt als je het niet meer af kunt met of zonder collega's.
Nou nou, niet zo overdrijven hoor. In een ander topic werd al gevraagd met welk been je uit bed bent gestapt, maar je slaat een beetje door. Ik ga hier in ieder geval niet meer op in.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Red link=msg=1346001 date=1429867315
Dit was natuurlijk gewoon een geintje, dat snap je toch ook wel. Mopper in ieder geval wel. ;) Nou nou, niet zo overdrijven hoor. In een ander topic werd al gevraagd met welk been je uit bed bent gestapt, maar je slaat een beetje door. Ik ga hier in ieder geval niet meer op in.
Ik heb het geheel nu in de morgen nogmaals gelezen, en ja ik las het vannacht anders als nu dus mijn excuses voor mijn harde bewoording.  :-X e050

Maar als ik over het algemeen het forum tegenwoordig lees, ook in dit topic klopt mijn laatste opmerking wel. Dat zou je zelf ook toegeven als je eens kijkt vanuit een niet blauw oogpunt. Commentaar wordt veel al afgedaan met "ik ben politie, ik mag dat en jij hebt er niets van te vinden", dat een forum is om te discuteren is leuk en goed maar met dat soort one liners is het geen discussie meer tussen agenten en geïnteresseerden.
De meesten hier zijn hier toch ook om van elkaar te leren en ideeën te spuien en op te doen?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ik heb het eerder al vaker geroepen. Het mes snijd aan twee kanten. Het staat iedereen vrij om commentaar te geven op optreden, maar sta dan ook open voor een uitleg van betrokkenen uit die wereld. En commentaar gebaseerd op een gebrek aan kennis van zaken komt ook net zo vaak voor.

Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Als je iets van de politie of andere hulpverleners opvalt wat volgens jou echt niet door de beugel kan moet je er gewoon werk van maken.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: Red link=msg=1341626 date=1428220661
En dat vind ik dus juist een van de vagere punten uit de uitspraak. Want het blijft nu nog steeds in het ongewisse, wat dan wel die bijzondere omstandigheid is.

Het mag wel, in bijzondere omstandigheden. Dan moet je eerst zelf invullen wat een bijzondere omstandigheid is, (is dus altijd een eigen interpretatie) maar de rechter kan je daar later weer op terug fluiten.

Heel vreemd. Ik zou graag een hoger beroep zien in deze zaak. Maar ik verbaas me al veel langer over de rechtspraak in dit segment. De uitspraken bevatten eigenlijk altijd wel elementen die de wenkbrauwen doen fronsen omdat er elementen in terug komen die nergens in de regels vast gelegd zijn.

En als een AOT zich al niet kan beroepen op een inzet onder bijzondere omstandigheden... wie kan dat dan nog wel?

Ik verbaas me er nog steeds over hoe wij in Nederland alles tot 10 cijfers achter de komma gedefinieerd willen hebben. Ik ga dan graag terug naar de basis. De basis is: er is een voertuig wat overduidelijk voorrangsvoertuig is, gebruikt OGS, dan is het zonder 10 cijfers achter de komma duidelijk: de weggebruiker is fout.

Kijk bijvoorbeeld naar de brandweer Roermond, in de * kuch * vroegere jaren hadden zij witte brandweervoertuigen met bijbehorende striping. Tot de dag dat men vanuit Den Haag bedacht dat alle brandweerwagens in Nederland hetzelfde eruit moeten zien. En zo geschiede. De brandweer Roermond was zijn eigen identiteit kwijt, want stel je voor, er komt iemand uit de Randstad naar Roermond en die snapt niet dat een brandweerwagen ook wit kan zijn, desondanks dat deze is uitgerust met OGS.