Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 265528 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
alles heeft een grens..

Politie heeft ook Regels.. de zin in het Onderwerp klopt daarom ook niet. Politie heeft vrijstelling voor regels, daarmee overtreedt de politie dus geen regels.

Nee, politie mag geen regels overtreden want regels waarvoor vrijstelling geldt is geen regel voor de Politie, dus als de Politie een regel overtreedt dan is het een regel van hun zelf.

Daarom is het simpel. Antwoord is dus Nee, mag niet.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
En als de journalist in kwestie zelf in de problemen zit in het centrum van Nijmegen zal hij waarschijnlijk zeuren dat de politie zo laat TP was...
Tja, dat krijg je als er niet geoefend kan/mag worden...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
alles heeft een grens..

Politie heeft ook Regels.. de zin in het Onderwerp klopt daarom ook niet. Politie heeft vrijstelling voor regels, daarmee overtreedt de politie dus geen regels.

Nee, politie mag geen regels overtreden want regels waarvoor vrijstelling geldt is geen regel voor de Politie, dus als de Politie een regel overtreedt dan is het een regel van hun zelf.

Daarom is het simpel. Antwoord is dus Nee, mag niet.

Bedankt voor de uitleg, nu snap ik het.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik blijf me verbazen over de leken die e.e.a. uitleggen en denken te begrijpen..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
En aanrijding zonder op snelweg, maar nog op de rijbaan is toch echt prio 1...

Helaas, bij een aantal regiokorpsen écht niet ! Zonder letsel is prio 2 en of ze nou in dorpsstraat staan of op de A9 links dat maakt niet uit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
>:D En daarom is het goed dat er snelwegpolities zijn  098uo


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Bikers hebben ook ontheffingen right?  O0

Standaard onderdeel bij de bike opleiding  O0


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Mensen hoe moeilijk is het om te begrijpen dat de politie vrijstelling heeft.
Ik vind het wel prettig om zonder OGS naar een overval melding te gaan of een melding van inbraak woning heterdaad.
Want als ik mijn OGS aan zet, dan weet ik tenminste zeker dat ik een stuk minder te tikken heb. De verdachte hoort mij dan al van kilometers afstand aan komen en heeft dan alle tijd om weg te komen. Ik hoor de burger dan alweer zeggen, zie je wel die politie kan geen boeven vangen. Klopt op die manier kan het niet, maar dat komt alleen omdat diezelfde burger per se wilt dat ik mijn OGS aan zet als ik gebruik maak van mijn vrijstellingen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Duidelijker als dit kan je het niet omschrijven. Echter ben ik bang dat tot ik met pensioen ga, ik de vraag nog ongeveer 100000 x krijg voor gelegd. Alleen op het forum iig niet meer. Direct door linken naar dit topic en slot erop.
Hangt er vanaf hoelang het nog gaat duren eer ge met pensioen gaat. Anders vraag je vervroegd pensioen  aan... 0098 ;D