Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 265621 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Waar het mij omgaat is dat hier alle agenten elkaar de hand boven het hoofd houden.
En nooit is toegeven dat ze mensen zijn en dat ze ook fouten maken.
Nee alle collega's houden bij elkaar de hand boven het hoofd.

en als er dan een burger daar iets over zegt weten we niet waar we over praten en moeten wij gewoon onze mond houden.

Maar voordat alle agenten er over gaan vallen, ben ik erg nieuwsgierig hoe de andere beroepsgroepen er over denken.
Zijn er nog verpleegkundigen of verkeersregelaars of RWS mensen die de gedachten er is over willen laten gaan.

Het is een forum dus er mag best gediscuseerd worden hier over. En als ik een keer sorry moet zeggen vind ik dat ook niet erg sta ik daar voor open. Er valt mij iets op en ik leg het hier neer op het forum om er eens over te "praten"

En om terug te komen HAVP dat er andere zaken belangrijk zijn natuurlijk heb je groot gelijk in en als die mensen ook zeggen dat ze fout zitten als ze een foutje maken dan is dat ook netjes...
Maar daar zijn sommige mensen zo moeilijk over, zeggen dat ze fout zitten... en dan is het wel eens mooi dat er eens iemand er eens een punt van maakt en het eens er boven op gooit op een nette sociale wijze. En de beestjes een naam durf te geven.

We zijn er hier toch voor om te discussiëren over de vele hulpverlenende zaken... dan mag dit ook wel...

Discussieren doe je met argumenten, maar die zie ik in jouw verhaal niet terug. Ik kan me goed voorstellen dat agenten moe worden van het eindeloze, ongefundeerde gezeur door mensen die klaarblijkelijk geen verstand van zaken hebben. Helaas wordt dat al snel gezien als iemand de hand boven het hoofd houden.  ::)
Senior GGP / Oost-Brabant


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Waar het mij omgaat is dat hier alle agenten elkaar de hand boven het hoofd houden.
En nooit is toegeven dat ze mensen zijn en dat ze ook fouten maken.
Nee alle collega's houden bij elkaar de hand boven het hoofd.

en als er dan een burger daar iets over zegt weten we niet waar we over praten en moeten wij gewoon onze mond houden.

Maar voordat alle agenten er over gaan vallen, ben ik erg nieuwsgierig hoe de andere beroepsgroepen er over denken.
Zijn er nog verpleegkundigen of verkeersregelaars of RWS mensen die de gedachten er is over willen laten gaan.

Het is een forum dus er mag best gediscuseerd worden hier over. En als ik een keer sorry moet zeggen vind ik dat ook niet erg sta ik daar voor open. Er valt mij iets op en ik leg het hier neer op het forum om er eens over te "praten"

En om terug te komen HAVP dat er andere zaken belangrijk zijn natuurlijk heb je groot gelijk in en als die mensen ook zeggen dat ze fout zitten als ze een foutje maken dan is dat ook netjes...
Maar daar zijn sommige mensen zo moeilijk over, zeggen dat ze fout zitten... en dan is het wel eens mooi dat er eens iemand er eens een punt van maakt en het eens er boven op gooit op een nette sociale wijze. En de beestjes een naam durf te geven.

We zijn er hier toch voor om te discussiëren over de vele hulpverlenende zaken... dan mag dit ook wel...
Waarom maak je er zo,n probleem van, dat die politieauto door rood rijdt en vervolgens bij een politiebureau het parkeerterrein op rijdt? Wat is het probleem?
Als dat gebeurt zal daar een gegronde reden voor zijn, een reden die niet altijd aan de grote klok hoeft te worden gehangen.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Deze discussie is al meerdere malen gevoerd, ik adviseer je om eens in de archieven van het forum te kijken...  Het gaat niet om de hand boven het hoofd houden, waar gewerkt wordt vallen spaanders en rotte appels zijn overal te vinden.... Deze discussie gaan we in dit topic niet opnieuw voeren. Jou mening is duidelijk en het zegt in ieder geval genoeg over hoe jij over de blauwe tak denkt.

how how how...

Over bepaalde dingen van de blauwe tak..
Er zijn vele dingen waarbij ik denk van dat zijn echt goede en zeer perfecte dingen van de blauwe tak
Zo als jij het nu brengt is of ik de blauwe tak compleet in zwart daglicht zet....

Je moet alleen zeer oppassen met wat je hier schrijft want anders heb je de hele blauwe tak over je heen...
Dat is zo spijtig hier.. heb wel andere topics gehad waar je steeds moet inhouden met wat je schrijft...
Dacht bij mijzelf van laat ik me eens niet inhouden en eens zeggen wat ik denk dat er gebeurd.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Gast

  • Gast
Het loopt nu alweer uit de hand, en dat is nergens voor nodig.
Thetwin84, check mijn bijdrage nog eens.
Voor ALLES wat een noodzakelijke uitvoering van de taak betreft, in de breedste zin van het woord, is de ontheffing valide. Dus, als er om wat voor reden dan ook op het bureau een taak uitgevoerd moet worden dan is het pakken van rood gewoon toegestaan.
Bijt je niet blind op die kleur waarvoor we zelf altijd moeten wachten, het werkt als een lap op een stier. Niet doen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Dacht bij mijzelf van laat ik me eens niet inhouden en eens zeggen wat ik denk dat er gebeurd.
Juist, je zegt wat je denkt dat er gebeurd.... Je mening is gebaseerd op vermoedens en niet op feitelijkheden en dus is het voor ons onmogelijk om het tegendeel te bewijzen. Er zijn nou eenmaal geen cijfertjes van. We gaan dus geen topic maken over vermoedens en opmerkingen als: "Ik zag pas ook een politieauto door rood rijden zonder toeters en bellen...." Ja, ik denk dat er vast wel eens door rood wordt gereden terwijl daar geen reden voor is. Net zo goed dat andere mensen eerst nog even een klus afmaken voordat ze naar een AED alert uitrukken. Allebei een kwalijke zaak.

Terug naar het oorspronkelijke onderwerp dan maar.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Waar het mij omgaat is dat hier alle agenten elkaar de hand boven het hoofd houden.
En nooit is toegeven dat ze mensen zijn en dat ze ook fouten maken.
Nee alle collega's houden bij elkaar de hand boven het hoofd.

en als er dan een burger daar iets over zegt weten we niet waar we over praten en moeten wij gewoon onze mond houden.

Maar voordat alle agenten er over gaan vallen, ben ik erg nieuwsgierig hoe de andere beroepsgroepen er over denken.
Zijn er nog verpleegkundigen of verkeersregelaars of RWS mensen die de gedachten er is over willen laten gaan.

Het is een forum dus er mag best gediscuseerd worden hier over. En als ik een keer sorry moet zeggen vind ik dat ook niet erg sta ik daar voor open. Er valt mij iets op en ik leg het hier neer op het forum om er eens over te "praten"

En om terug te komen HAVP dat er andere zaken belangrijk zijn natuurlijk heb je groot gelijk in en als die mensen ook zeggen dat ze fout zitten als ze een foutje maken dan is dat ook netjes...
Maar daar zijn sommige mensen zo moeilijk over, zeggen dat ze fout zitten... en dan is het wel eens mooi dat er eens iemand er eens een punt van maakt en het eens er boven op gooit op een nette sociale wijze. En de beestjes een naam durf te geven.

We zijn er hier toch voor om te discussiëren over de vele hulpverlenende zaken... dan mag dit ook wel...

Wel eens van generaliseren gehoord?? Dat ben je hier aan het doen.

Ik zie bij jou naam staan dat je evenementen verkeersregelaar bent. Nou werk ik al een redelijk tijdje bij de politie, en ben in die hoedanigheid al bij heel veel evenementen met verkeersregelaars in aanraking gekomen. En mijn ervaringen met deze groep zijn alles behalve positief. Heel veel gepruts. Weten niet hoe verkeerstekens gegeven moeten worden. Springen zomaar voor een rijdende auto. Hebben om de haverklap ruzie en ga zo maar door. Maar goed ik ken er wel een paar die wel weten hoe het moet, die nooit ruzie hebben en nadenken voordat ze wat doen.

Daarom zul je me nooit ergens op betrappen in een discussie dat ik alle verkeersregelaars slecht vind. Zolang er nog een goede is kan dat nl niet.

Bovenstaande is 15 jaar praktijk ervaring. Dingen die ik zelf heb meegemaakt en zelf heb gezien.

Kun jij mij vertellen hoe jij aan jou wijsheid komt?? Of komt het misschien een klein beetje uit je dikke duim. Of heb je het ook met eigen ogen gezien?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
(...)
Dacht bij mijzelf van laat ik me eens niet inhouden en eens zeggen wat ik denk dat er gebeurd.
Jij denkt dat dit altijd gebeurt, en in de praktijk blijkt dat niet zo te zijn. Kortom: jij hebt geen gelijk. En dan vind jij het raar dat de politiemensen over jou heen vallen?

Ik ben geen politieman, maar ik vind dat je hier behoorlijk ongefundeerd leugens staat te verkondigen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Jij denkt dat dit altijd gebeurt, en in de praktijk blijkt dat niet zo te zijn. Kortom: jij hebt geen gelijk. En dan vind jij het raar dat de politiemensen over jou heen vallen?

Ik ben geen politieman, maar ik vind dat je hier behoorlijk ongefundeerd leugens staat te verkondigen.

Amen, ik ben het 100% met je eens.

TheTwin84, je bent nu bijna 2 jaar lid van dit forum. Je hebt dus bijna 2 jaar de kans gehad om je in te lezen in wat politieagenten doen en wat ze mogen en moeten laten. Dat je met dit soort ideeën komt slaat nergens op.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Jij denkt dat dit altijd gebeurt, en in de praktijk blijkt dat niet zo te zijn. Kortom: jij hebt geen gelijk. En dan vind jij het raar dat de politiemensen over jou heen vallen?

Ik ben geen politieman, maar ik vind dat je hier behoorlijk ongefundeerd leugens staat te verkondigen.

Ook ik ben geen agent, maar ik ben het hier geheel mee eens.

Kijk nou eens naar jouw eigen post aan het begin van deze pagina twin84... die klopt al niet. Tuurlijk zal er vast wel een keer een agent onterecht door rood rijden, tuurlijk zal er vast wel een keer een agent onterecht ogs gebruiken, etc. Maar ik weet zeker dat dit een heel klein deel van de gevallen zo is. Wat is er gebeurt met van het goede uitgaan? Beetje vertrouwen in je medemens. Zeker wanneer die medemens bereid is zijn leven te wijden aan het beschermen van jouw en je medemensen.

Zie je 3 keer per week dezelfde agent uit de snackbar zien komen met een doos vol friet en snacks en vervolgens met ogs er vandoor vliegt, dan zou je wellicht eens een balletje op kunnen gooien bij het betreffende bureau. Maar laten we er verder alsjeblieft van uitgaan dat de heren in het blauw voor ons bezig zijn en daarbij zelf een inschatting kunnen maken van hoe dat zou moeten.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Ik probeerde een telefoon abbo te regelen, 3 weken verder......
terwijl de medewerker van T-Mobile dit voor zichzelf in een dag geregeld heeft.
Het leven is niet eerlijk.....


Elk beroep heeft z'n voordelen....en ook agenten zullen deze wel een keer gebruiken.
Maar er is volgens mij geen beroepsgroep waar men dat zo gedisciplineerd doet dan bij de Politie
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat