Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 266644 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Misschien ook onbegrip. Veel mensen hebben geen flauw idee wat de politie allemaal doet. Op zich best begrijpelijk, het is alleen jammer dat ze vaak niet voor rede vatbaar zijn. Ze hebben zulke oogkleppen op dat ze niet luisteren naar een uitleg of mogelijke reden.

Maar wat nou als het een keer gefilmd wordt dat de politie verkeerd geparkeerd staat en ze komen inderdaad de friettent uit met een zak friet in de hand?
Mag er dan wel geklaagd worden?

Want men ziet het wel en geeft het hier op het forum aan maar zonder bewijs... Dus niemand weet daadwerkelijk of het echt gebeurd is...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dan mag er absoluut geklaagd worden, niet alleen hier maar ook bij de politie zelf!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Tsja, je moet je er maar druk om kunnen maken...

Ik parkeer met ons dienstvoertuig ook regelmatig waar het niet mag. En ja, daar hebben we ook netjes van de gemeente een ontheffing voor. "Voor zover voor de dienst noodzakelijk". En is het voor de deur van de supermarkt (of de snackbar) ook noodzakelijk? Ja. Want ik kan rustig bij de kassa/op m'n patat staan te wachten en ik hoop dat ik dan met de verse friet/de boodschappen rustig weer terug naar de post kan om te eten. Dan was het achteraf misschien niet zozeer "voor de dienst noodzakelijk". Maar als ik daar sta, en wordt gebeld voor een spoedgeval, dan kan het zomaar opeens wél "voor de dienst noodzakelijk" zijn dat ik meteen op pad kan en niet eerst weer op zoek moet naar de parkeerplaats waar ik dat hok neergezet heb.  ::)

En zo geldt het voor die agenten ook. Voor hetzelfde geld moeten ze rennen naar hun voertuig om de inbreker in jouw huis op heterdaad te betrappen... 98uiye

Kortom, maak je niet zo druk om een ander... Misschien doen ze inderdaad wel eens een keertje iets dat niet mag. Ben jij roomser dan de paus? Iets met een balk, splinter en een oog...  998765
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Genoeg collega's die al met de frietjes op de schoot met tatu vertrokken naar een spoedmelding. Dat zal voor omstanders er ongetwijfeld vreemd uitgezien hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Klagen kan je altijd over iets, het ligt er alleen maar net aan waar je je druk om wilt maken.
Persoonlijk zal het mij een rotzorg zijn waarom een politie-, brandweer- of ziekenauto ergens geparkeerd staat.
Ze doen het niet omdat de kerstman het zo leuk vind denk ik dan altijd maar. Vindt het ook de moeite niet om daar over na te denken.

Ik sta als ik aan het werk ben ook niet altijd in een parkeervak geparkeerd simpelweg omdat dat niet altijd mogelijk is en wat een ander daar van vindt boeit me ook niet zolang de algehele verkeersveiligheid maar niet in het geding is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Klagen kan je altijd over iets, het ligt er alleen maar net aan waar je je druk om wilt maken.
Persoonlijk zal het mij een rotzorg zijn waarom een politie-, brandweer- of ziekenauto ergens geparkeerd staat.
Ze doen het niet omdat de kerstman het zo leuk vind denk ik dan altijd maar. Vindt het ook de moeite niet om daar over na te denken.

Ik sta als ik aan het werk ben ook niet altijd in een parkeervak geparkeerd simpelweg omdat dat niet altijd mogelijk is en wat een ander daar van vindt boeit me ook niet zolang de algehele verkeersveiligheid maar niet in het geding is.

Klopt, klagen kan altijd... Maar als je dan bij wegmisbruikers/bodw kijkt en je ziet dat een of andere mafketel met een zeer opvallende auto... (oke ze vroegen er om als je met een wietblad op de wagen gaat rijden) ergens de auto de stoep op bonjourd en daar dan commentaar over krijgt (aflevering van een ver verleden). Waarom parkeren ze dan zelf wel verkeerd?

Maar dat is het makkelijke van een "hulpverlener" zijn... (in de breedste zin van het woord)
Ieder zijn beroep werd al eerder in het topic aangegeven... we zullen het nooit begrijpen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Klopt, klagen kan altijd... Maar als je dan bij wegmisbruikers/bodw kijkt en je ziet dat een of andere mafketel met een zeer opvallende auto... (oke ze vroegen er om als je met een wietblad op de wagen gaat rijden) ergens de auto de stoep op bonjourd en daar dan commentaar over krijgt (aflevering van een ver verleden). Waarom parkeren ze dan zelf wel verkeerd?

Maar dat is het makkelijke van een "hulpverlener" zijn... (in de breedste zin van het woord)
Ieder zijn beroep werd al eerder in het topic aangegeven... we zullen het nooit begrijpen...

Je bedoelt eerder willen begrijpen.

Als ik een melding krijg van een reanimatie, schietpartij, steekpartij, ongeval met letsel. Dan wil ik niet eerst 3 straten moeten rennen voor ik bij mijn auto ben. Dan telt elke seconde. En ja, die meldingen komen zeer regelmatig voor in mijn werkgebied!

Als jij daar ligt, wil je toch ook dat wij er zsm zijn, of niet? Als ik dan eerst 3 straten moet rennen, dan ben ik alweer 3 minuten later ter plaatse. En zoek maar op wat dat doet met de overlevingskansen bij een reanimatie!! Dat is ontoelaatbaar!! Daarom parkeer ik mijn auto ook op de stoep als ik noodhulpdienst heb. Ik kan het wel verkopen, daarnaast ben ik de burger geen verantwoording schuldig. Ben je het er niet mee eens, dan dien je toch lekker een klacht in.

Ik wordt er soms zo moe van dat er burgers zijn die zo kortzichtig zijn.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Je bedoelt eerder willen begrijpen.

Als ik een melding krijg van een reanimatie, schietpartij, steekpartij, ongeval met letsel. Dan wil ik niet eerst 3 straten moeten rennen voor ik bij mijn auto ben. Dan telt elke seconde. En ja, die meldingen komen zeer regelmatig voor in mijn werkgebied!

Als jij daar ligt, wil je toch ook dat wij er zsm zijn, of niet? Als ik dan eerst 3 straten moet rennen, dan ben ik alweer 3 minuten later ter plaatse. En zoek maar op wat dat doet met de overlevingskansen bij een reanimatie!! Dat is ontoelaatbaar!! Daarom parkeer ik mijn auto ook op de stoep als ik noodhulpdienst heb. Ik kan het wel verkopen, daarnaast ben ik de burger geen verantwoording schuldig. Ben je het er niet mee eens, dan dien je toch lekker een klacht in.

Ik wordt er soms zo moe van dat er burgers zijn die zo kortzichtig zijn.

Misschien wil je wel eens iets horen waarvan jij, of welke hulpinstantie dan ook van wat de burger ervan denkt....

Jullie zijn het die denken dat jullie de enigen zijn die hulp kunnen verlenen. Tot zelfs in de gevallen waar een semihulpverlener met meer diploma's en ervaring aanwezig zijn. Dit maakt het dat de burger ook ziek worden van de bemoeizucht.
En jij wordt er zo moe van dat burgers kortzichtig zijn want jij bent hen geen verantwoording schuldig. Zoals ik het zie ben jij kortzichtig omdat jij denkt dat door jouw snelheid jij een leven kan redden, ook al overtreed jij daarmee zelf de regels. En geloof het of niet, het gebeurt nog niet in Nederland, maar als de burger een persoonlijke aanklacht tegen jouw gedrag in dient ga je merken of jij verantwoording schuldig bent of niet.

Maar nu een kleine nuance op dat parkeren, een agent zet zijn auto op een hoek neer want hij heeft noodhulpdienst. Er breekt een grote brand uit maar hij wordt niet ingezet. Op de route naar de brand moeten de brandweerauto's langs jouw geparkeerde voertuig alleen dat kan niet..... Duurt weer een paar minuten voor jij de winkel uit bent om je auto te verplaatsen waardoor de brandweer later is en er dus iemand kan zijn omgekomen omdat de brandweer te laat was. Ook een voorbeeld waarom je beter normaal zou kunnen parkeren.

Er was ooit iemand op tv die het volgende zei: Hulpverlening is niet voorbehouden aan een groep mensen. Hulpverlening doen we samen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Hety zal mij een worst wezen hoe oom agent, of ieder ander, parkeert. Als ik er langs kan is het prima. En anders zal ik moeten wachten..


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Er was ooit iemand op tv die het volgende zei: Hulpverlening is niet voorbehouden aan een groep mensen. Hulpverlening doen we samen.

Dit mag wel eens meer naar voren gebracht worden...
Er zijn namelijk nog wel eens agenten die hier anders over denken...

In een ander topic over verkeersregelaars wordt er gesproken over dat als oom agent er met loeiende sirenes aan komt dat ze dan de aanwijzingen van de verkeersregelaar niet hoeven op te volgen... omdat ze boven de wet staan... En als zij vinden dat ze die route die niet aangewezen word moeten rijden doen ze dat toch gewoon...

Terwijl er ook agenten zijn die even de toeters en bellen uitzetten en even met de verkeersregelaar in gesprek gaan... 5 sec.
Oké bij een reanimatie telt iedere seconde... maar als de agent niet tp kan door dat hij door zijn eigen stomme schuld de aanwijzingen niet heeft opgevolgd komen ze ook TELAAT... terwijl opheldering door de verkeersregelaar op dat moment jouw leven wel eens kan redden.

En dan zijn er gelukkig nog de mensen van AED alert die in de omgeving alvast een AED hebben opgehaald en die zijn TP gegaan waardoor de agenten dan na die 6 minuten pas tp komen...  En kunnen ze hun job doen terwijl de ambulancecollega's dan alvast de  reanimatie dan gestart zijn...

Hulpverlenen doen we met zijn allen... en niet de politie alleen... En als oom agent te laat komt... zijn er waarschijnlijk al andere die bijvoorbeeld bij een reanimatie al begonnen zijn...

om even een tekstje uit de nieuwsbrief van HartslagNu te citeren:

2000ste oproep
Zoals jullie hebben kunnen lezen op facebook en twitter is de 2000ste melding alweer geweest. In totaal zijn hiervoor 30.375 hulpverleners opgeroepen wat een gemiddelde van 15,2 per oproep geeft. Hiervan werden er 17.329 rechtstreeks naar het slachtoffer gestuurd en 13.046 via een AED. Deze laatste groep hulpverleners werden naar een totaal van 3.612 AED’s gestuurd.
 
Wij vinden dit een mooi moment om even stil te staan bij alle inspanningen die worden geleverd en daarvoor willen wij jullie, de hulpverleners, bedanken! Zonder de hulpverleners zou dit niet mogelijk zijn.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=