Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 265563 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Maar nu een kleine nuance op dat parkeren, een agent zet zijn auto op een hoek neer want hij heeft noodhulpdienst. Er breekt een grote brand uit maar hij wordt niet ingezet. Op de route naar de brand moeten de brandweerauto's langs jouw geparkeerde voertuig alleen dat kan niet..... Duurt weer een paar minuten voor jij de winkel uit bent om je auto te verplaatsen waardoor de brandweer later is en er dus iemand kan zijn omgekomen omdat de brandweer te laat was. Ook een voorbeeld waarom je beter normaal zou kunnen parkeren.

Een nog mooier voorbeeld: diezelfde agent parkeert 'normaal', 2 straten verderop, want heel veel mensen moeten boodschappen doen.
Diezelfde agent krijgt nu weer een melding van een brand, maar nu wordt hij wel ingezet, want het is 3 straten verderop. Echter wel de ándere kant op. Oftewel, de agent met noodhulpdienst moet eerst kostbare tijd verspillen door 2 straten door te rennen, vervolgens met prio naar het adres te rijden, waar hij al veel eerder had kunnen zijn. Het begon met een kleine brand, maar als de agent aankomt slaan de vlammen er al uit. En nu overlijdt er ook iemand, wellicht had die agent, toen de brand nog klein was, de bewusteloze man uit het huis kunnen halen.

Zo kunnen we nog uren doorgaan met voorbeelden over en weer..
If you can dream it, you can do it.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Een nog mooier voorbeeld: diezelfde agent parkeert 'normaal', 2 straten verderop, want heel veel mensen moeten boodschappen doen.
Diezelfde agent krijgt nu weer een melding van een brand, maar nu wordt hij wel ingezet, want het is 3 straten verderop. Echter wel de ándere kant op. Oftewel, de agent met noodhulpdienst moet eerst kostbare tijd verspillen door 2 straten door te rennen, vervolgens met prio naar het adres te rijden, waar hij al veel eerder had kunnen zijn. Het begon met een kleine brand, maar als de agent aankomt slaan de vlammen er al uit. En nu overlijdt er ook iemand, wellicht had die agent, toen de brand nog klein was, de bewusteloze man uit het huis kunnen halen.

Zo kunnen we nog uren doorgaan met voorbeelden over en weer..

Voorbeelden te over.. Dat een agent zijn wagen parkeert op een invalide plek omdat deze vaak dichtbij de desbetreffende winkel is... zal dat niet gewaardeerd worden door de invaliden mensen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Voorbeelden te over.. Dat een agent zijn wagen parkeert op een invalide plek omdat deze vaak dichtbij de desbetreffende winkel is... zal dat niet gewaardeerd worden door de invaliden mensen...
Over invalidenplekken hoor je mij niet... Die moeten vrijgehouden worden voor maar 1 doelgroep ;)
If you can dream it, you can do it.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Overal heb je excessen, ook bij de politie. Nou en?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Maar wat nou als het een keer gefilmd wordt dat de politie verkeerd geparkeerd staat en ze komen inderdaad de friettent uit met een zak friet in de hand?
Mag er dan wel geklaagd worden?

Want men ziet het wel en geeft het hier op het forum aan maar zonder bewijs... Dus niemand weet daadwerkelijk of het echt gebeurd is...

Er zijn óók zat voorbeelden dat dit wél de krant heeft gehaald en dat de betreffende collega('s) een tik op de vingers hebben gehad.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Misschien wil je wel eens iets horen waarvan jij, of welke hulpinstantie dan ook van wat de burger ervan denkt....

Jullie zijn het die denken dat jullie de enigen zijn die hulp kunnen verlenen. Tot zelfs in de gevallen waar een semihulpverlener met meer diploma's en ervaring aanwezig zijn. Dit maakt het dat de burger ook ziek worden van de bemoeizucht.
En jij wordt er zo moe van dat burgers kortzichtig zijn want jij bent hen geen verantwoording schuldig. Zoals ik het zie ben jij kortzichtig omdat jij denkt dat door jouw snelheid jij een leven kan redden, ook al overtreed jij daarmee zelf de regels. En geloof het of niet, het gebeurt nog niet in Nederland, maar als de burger een persoonlijke aanklacht tegen jouw gedrag in dient ga je merken of jij verantwoording schuldig bent of niet.

Maar nu een kleine nuance op dat parkeren, een agent zet zijn auto op een hoek neer want hij heeft noodhulpdienst. Er breekt een grote brand uit maar hij wordt niet ingezet. Op de route naar de brand moeten de brandweerauto's langs jouw geparkeerde voertuig alleen dat kan niet..... Duurt weer een paar minuten voor jij de winkel uit bent om je auto te verplaatsen waardoor de brandweer later is en er dus iemand kan zijn omgekomen omdat de brandweer te laat was. Ook een voorbeeld waarom je beter normaal zou kunnen parkeren.

Er was ooit iemand op tv die het volgende zei: Hulpverlening is niet voorbehouden aan een groep mensen. Hulpverlening doen we samen.

Ik ben niet kortzichtig en in deze slaat jou citaat kant nog wal.

Daarbij heb ik tbv de dienst vrijstellingen. Je ziet echter dat de gehele maatschappij zich steeds meer tegen de hulpverlening keert. En dan tegen een ieder in de hulpverlening. Dat gevoel krijg ik hier ook steeds meer. Toen ik lid werd van dit forum werd er inhoudelijk gesproken over zaken. Nu krijg ik steeds meer de indruk dat er mensen lid worden die even hun gal willen spuwen over de hulpverlening.

Hit Hier bedoel ik jou trouwens niet mee, want wij hebben ook goede inhoudelijke discussie's gevoerd. Of we het nu wel of niet eens zijn geworden maakt niet uit.

Maar om nog een mooi voorbeeld te geven zijn de schoolshootings etc. Of voor intimi beter bekend als Amok situatie's. Dan is het wel degelijk van levensbelang om er snel te zijn.

Om zaken mbt verkeersregelaars hierin te betrekken, vind ik persoonlijk helemaal onzin. Daar is al een topic voor en bespreek het daar.
Daar wil ik wel bij zeggen, dat in de regio Amsterdam het overgrote gedeelte van de VKRs meedenken met de hulpverlening en zich er keihard voor inzetten om de HV een vrije doorgang te verlenen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Een nog mooier voorbeeld: diezelfde agent parkeert 'normaal', 2 straten verderop, want heel veel mensen moeten boodschappen doen.
Diezelfde agent krijgt nu weer een melding van een brand, maar nu wordt hij wel ingezet, want het is 3 straten verderop. Echter wel de ándere kant op. Oftewel, de agent met noodhulpdienst moet eerst kostbare tijd verspillen door 2 straten door te rennen, vervolgens met prio naar het adres te rijden, waar hij al veel eerder had kunnen zijn. Het begon met een kleine brand, maar als de agent aankomt slaan de vlammen er al uit. En nu overlijdt er ook iemand, wellicht had die agent, toen de brand nog klein was, de bewusteloze man uit het huis kunnen halen.
Jims, ik weet niet hoe het tegenwoordig is. Maar vroeger moesten wij melden als wij het voertuig verlieten. In geval van oproep was er dan al een unit onderweg gestuurd omdat de meldkamer wist dat wij niet in het voertuig aanwezig waren. Maar waar je vanuit gaat is dat jij als agent als eerste ter plaatse bent, wat in 91% van de gevallen niet zo is. Er is altijd al publiek, waaronder ook van die heldhaftige idioten die een brandend gebouw in lopen.
Overigens mochten wij bij de KMar nooit boodschappen doen onder Noodhulpdienst en werd ook het eten zo geregeld dat er altijd een unit op de weg was.

Ik ben niet kortzichtig en in deze slaat jou citaat kant nog wal.

Mijn citaat slaat op het feit dat teveel groepen denken dat zonder hen geen hulpverlening is. En dat alles is geoorloofd om maar hulp te verlenen, ook het negeren van de veiligheid van derden want wij hebben spoed.

Daarbij heb ik tbv de dienst vrijstellingen. Je ziet echter dat de gehele maatschappij zich steeds meer tegen de hulpverlening keert. En dan tegen een ieder in de hulpverlening. Dat gevoel krijg ik hier ook steeds meer. Toen ik lid werd van dit forum werd er inhoudelijk gesproken over zaken. Nu krijg ik steeds meer de indruk dat er mensen lid worden die even hun gal willen spuwen over de hulpverlening.

Gelukkig neem ik het ook niet persoonlijk, want ook ik merk het. Het is jammer want we kunnen zoveel van elkaar leren.
Maar je zegt iets waardoor jij eigenlijk gelijk aangeeft dat jij dus niet mag wat je doet. "tbv de dienst" en tenzij jij wel tijdens noodhulpdienst boodschappen mag doen(wat ik heel kwalijk zou vinden) valt dit niet onder dienst.
Ik mag ook gebruik maken van diverse vrijstellingen, maar ik mag er ook geen gebruik van maken omdat ik boodschappen ga doen. Terwijl ik ook zo'n mooie kaart heb dat ik schijt mag hebben aan al die borden en een hele zooi aan regels.

Maar om nog een mooi voorbeeld te geven zijn de schoolshootings etc. Of voor intimi beter bekend als Amok situatie's. Dan is het wel degelijk van levensbelang om er snel te zijn.
Ben ik helemaal met je eens, maar een oude Luitenant van mij zei het eens heel goed: Het maakt niet uit met hoeveel haast en spoed je ter plaatse komt, je bent altijd te laat. En de veiligheid onderweg is belangrijker als sneller ter plaatse komen. En in mijn ogen begint onderweg bij waar je in je auto stapt en eindigt het waar je uitstapt.

Wat betrefd die VKR, ja daar is al een heel topic over. Maar ik zal nooit die achterlichten van die Mercedes vergeten die ik ineens omhoog zag schijnen. Omdat een agent met blauw mijn aanwijzing negeerde en plaats nam in een opgebroken weg van 2m diep. Zijn collega die erachter aan reed stopte wel en wilde mij een uitbrander geven en werd al heel snel heel stil toen ik harder schreeuwde waarom ik hem een stopteken gaf. De laatste kon ook gelijk hulp verlenen aan de eerste.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Het is jammer want we kunnen zoveel van elkaar leren.
Maar je zegt iets waardoor jij eigenlijk gelijk aangeeft dat jij dus niet mag wat je doet. "tbv de dienst" en tenzij jij wel tijdens noodhulpdienst boodschappen mag doen(wat ik heel kwalijk zou vinden) valt dit niet onder dienst.

Je had wel meer zinnige dingen geschreven maar wil dit er even uitlichten. We kunnen zeker veel van elkaar leren. Maar het is ook de toon die de muziek maakt. Ik weet dat de maatschappij harder wordt. En dat zie je helaas hier ook terug. Mensen die zich voor doen als deskundige en dat niet zijn of mensen die geen ervaring hebben met bepaalde diensten en hun ervaringen baseren op wat er op verjaardagen wordt gezegd. Bij jou is dat niet zo. Maar kan je wel vertellen, dat er een hoop veranderd is.

Toen ik bij de KMar werkte was het al zo dat wij als noodhulpeenheid, de enige eenheid waren. Hierdoor deden wij ook weleens boodschappen.

Maar wat ziet men hier als boodschappen? Ik haal weleens eten tijdens mijn noodhulpdienst. Maar ik ga niet uitgebreid boodschappen doen voor de hele week en het hele bureau. Dat kan, mag en is algemeen geaccepteerd.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Toen ik bij de KMar werkte was het al zo dat wij als noodhulpeenheid, de enige eenheid waren. Hierdoor deden wij ook weleens boodschappen.

Maar wat ziet men hier als boodschappen? Ik haal weleens eten tijdens mijn noodhulpdienst. Maar ik ga niet uitgebreid boodschappen doen voor de hele week en het hele bureau. Dat kan, mag en is algemeen geaccepteerd.
Wel, wij hadden bij de KMar ook nog meer inzetbaar personeel. Totdat er landmachtbreed 1500 o.o. uit moesten :'(...... toen waren er te weinig. 0098 Alleen al op de post Havelte heeft dat toen 15 man gekost. :-\

Enneh, wij begrijpen elkaar weer helemaal. Ik had het ook over de boodschapjes voor de week. Je innerlijke versterken zie ik niet als boodschap, je krijgt honger/dorst of drang om naar de wc te gaan in de baas zijn tijd dus..... e050  :D
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Toch is het een beetje afhankelijk welke leidinggevende je hebt op dat moment. Wij mogen in de baas zn tijd niet om eten gaan (uitzonderingen daargelaten).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.