Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 265643 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Wel, wij hadden bij de KMar ook nog meer inzetbaar personeel. Totdat er landmachtbreed 1500 o.o. uit moesten :'(...... toen waren er te weinig. 0098 Alleen al op de post Havelte heeft dat toen 15 man gekost. :-\

Enneh, wij begrijpen elkaar weer helemaal. Ik had het ook over de boodschapjes voor de week. Je innerlijke versterken zie ik niet als boodschap, je krijgt honger/dorst of drang om naar de wc te gaan in de baas zijn tijd dus..... e050  :D

Ik bedoelde ook de hele tijd de boodschappen voor de verzorging van de innerlijke mens tijdens de dienst. Dus even naar de Turk voor een Kapsalon of de Surinamer voor een Roti en zo kan ik nog wel even doorgaan.  098uo
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin

Wat betrefd die VKR, ja daar is al een heel topic over. Maar ik zal nooit die achterlichten van die Mercedes vergeten die ik ineens omhoog zag schijnen. Omdat een agent met blauw mijn aanwijzing negeerde en plaats nam in een opgebroken weg van 2m diep. Zijn collega die erachter aan reed stopte wel en wilde mij een uitbrander geven en werd al heel snel heel stil toen ik harder schreeuwde waarom ik hem een stopteken gaf. De laatste kon ook gelijk hulp verlenen aan de eerste.

Waardoor ze dus TE LAAT komen naar waar ze eigenlijk naar onderweg waren... En dan moeten de mensen die inderdaad op dat moment waarschijnlijk pauze hebben opgetrommeld worden om het over te nemen... En ja.. Frietzak op schoot en rijden maar...

Dus als je politiemensen met een frietzak de friettent ziet uitrennen houd het eigenlijk in dat een collega van de desbetreffende een foutje heeft gemaakt...

agent: "foutje moet kunnen baas..."   98uiye
chef: "Trommels Trommels Trommels..."  ;)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Waardoor ze dus TE LAAT komen naar waar ze eigenlijk naar onderweg waren... En dan moeten de mensen die inderdaad op dat moment waarschijnlijk pauze hebben opgetrommeld worden om het over te nemen... En ja.. Frietzak op schoot en rijden maar...

Dus als je politiemensen met een frietzak de friettent ziet uitrennen houd het eigenlijk in dat een collega van de desbetreffende een foutje heeft gemaakt...

agent: "foutje moet kunnen baas..."   98uiye
chef: "Trommels Trommels Trommels..."  ;)
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan gewoon niets.

In de meeste regio's ben je ook tijdens je pauze in een noodhulpdienst gewoon oproepbaar. Je bent en blijft dus gewoon op luisteren en inzetbaar, ook als je in de kantine je prakkie zit op te eten of als je bij friet van Piet net je patatjes in ontvangst neemt...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Waardoor ze dus TE LAAT komen naar waar ze eigenlijk naar onderweg waren... En dan moeten de mensen die inderdaad op dat moment waarschijnlijk pauze hebben opgetrommeld worden om het over te nemen... En ja.. Frietzak op schoot en rijden maar...

Dus als je politiemensen met een frietzak de friettent ziet uitrennen houd het eigenlijk in dat een collega van de desbetreffende een foutje heeft gemaakt...

agent: "foutje moet kunnen baas..."   98uiye
chef: "Trommels Trommels Trommels..."  ;)

Nee, want feitelijk hebben de mensen binnen de BPZ diensten geen pauze. Het moet er maar even tussendoor.

Dus meestal haal ik in mijn vrije tijd boodschappen en kook een potje en neem daar wat van mee, of haal een salade die ik meeneem.

Het gebeurd echter ook wel eens dat ik niets mee heb. Daarbij vinden de winkeliers het enorm prettig als ze af en toe worden aangelopen en kontakt wordt gemaakt. Dat er daarnaast inwendige versterkingen worden gehaald wordt niet als bezwaarlijk ervaren.

Dat gezegd hebbende, als mijn noodhulpvoertuig dan niet in de buurt kan staan, komt ie te staan waar ie niet teveel in de weg staat. Daarbij staat ie inderdaad wel eens zo, zoals een burger niet mag staan.

Klopt.

Zoals collega's hier ook aanhalen, er is gewoon een algemene ontheffing. Daar maak je dan gebruik van. Dat burgers dat niet eerlijk vinden... tja. Ik probeer er rekening mee te houden maar als het niet gaat, lig ik er echt geen minuut minder wakker van...

Ja de politie mag voor haar uitvoering van haar bediening regeltjes overtreden die de burger niet mag overtreden. Heel vervelend voor de burger, maar noodzakelijk voor de normale uitvoering van het werk. Niets meer, niets minder. Dat daar mensen over vallen... ach... nogmaals ik probeer een goed voorbeeld te zijn, maar als het moet, dan maar even niet.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Nee, want feitelijk hebben de mensen binnen de BPZ diensten geen pauze. Het moet er maar even tussendoor.

Dus meestal haal ik in mijn vrije tijd boodschappen en kook een potje en neem daar wat van mee, of haal een salade die ik meeneem.

Het gebeurd echter ook wel eens dat ik niets mee heb. Daarbij vinden de winkeliers het enorm prettig als ze af en toe worden aangelopen en kontakt wordt gemaakt. Dat er daarnaast inwendige versterkingen worden gehaald wordt niet als bezwaarlijk ervaren.

Dat gezegd hebbende, als mijn noodhulpvoertuig dan niet in de buurt kan staan, komt ie te staan waar ie niet teveel in de weg staat. Daarbij staat ie inderdaad wel eens zo, zoals een burger niet mag staan.

Klopt.

Zoals collega's hier ook aanhalen, er is gewoon een algemene ontheffing. Daar maak je dan gebruik van. Dat burgers dat niet eerlijk vinden... tja. Ik probeer er rekening mee te houden maar als het niet gaat, lig ik er echt geen minuut minder wakker van...

Ja de politie mag voor haar uitvoering van haar bediening regeltjes overtreden die de burger niet mag overtreden. Heel vervelend voor de burger, maar noodzakelijk voor de normale uitvoering van het werk. Niets meer, niets minder. Dat daar mensen over vallen... ach... nogmaals ik probeer een goed voorbeeld te zijn, maar als het moet, dan maar even niet.

 O0 O0 O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Nee, want feitelijk hebben de mensen binnen de BPZ diensten geen pauze. Het moet er maar even tussendoor.

Dus meestal haal ik in mijn vrije tijd boodschappen en kook een potje en neem daar wat van mee, of haal een salade die ik meeneem.

Het gebeurd echter ook wel eens dat ik niets mee heb. Daarbij vinden de winkeliers het enorm prettig als ze af en toe worden aangelopen en kontakt wordt gemaakt. Dat er daarnaast inwendige versterkingen worden gehaald wordt niet als bezwaarlijk ervaren.

Dat gezegd hebbende, als mijn noodhulpvoertuig dan niet in de buurt kan staan, komt ie te staan waar ie niet teveel in de weg staat. Daarbij staat ie inderdaad wel eens zo, zoals een burger niet mag staan.

Klopt.

Zoals collega's hier ook aanhalen, er is gewoon een algemene ontheffing. Daar maak je dan gebruik van. Dat burgers dat niet eerlijk vinden... tja. Ik probeer er rekening mee te houden maar als het niet gaat, lig ik er echt geen minuut minder wakker van...

Ja de politie mag voor haar uitvoering van haar bediening regeltjes overtreden die de burger niet mag overtreden. Heel vervelend voor de burger, maar noodzakelijk voor de normale uitvoering van het werk. Niets meer, niets minder. Dat daar mensen over vallen... ach... nogmaals ik probeer een goed voorbeeld te zijn, maar als het moet, dan maar even niet.

Heldere boodschap!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan gewoon niets.

Sorry, soms moet je even een reactie "uitlokken"

Om een mooi voorbeeld te nemen van uitzonderingen van de politie...

Afgelopen zaterdagavond stond ik stil bij de kruissing N325(pleyweg) en de A325(nijmeegseweg)...
Tegenover mij stond een politiewagen netjes te wachten met zijn knipperlicht op links...
Vervolgens ging het licht voor rechtdoor op groen en ging hij met piepende banden ook rechtdoor...

Mijn gedachte was die krijgt een melding! maar ja wel zonder OGS of alleen blauw blauw...
Echter de reden weet je niet maar denk wel dat de persoon naast hem wel even een schrikreactie had...
Pech voor die persoon in dit geval... aan de piepende bandjes te merken was er toch lichtelijk haast geboden...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Nee, want feitelijk hebben de mensen binnen de BPZ diensten geen pauze. Het moet er maar even tussendoor.

Dus meestal haal ik in mijn vrije tijd boodschappen en kook een potje en neem daar wat van mee, of haal een salade die ik meeneem.

Het gebeurd echter ook wel eens dat ik niets mee heb. Daarbij vinden de winkeliers het enorm prettig als ze af en toe worden aangelopen en kontakt wordt gemaakt. Dat er daarnaast inwendige versterkingen worden gehaald wordt niet als bezwaarlijk ervaren.

Dat gezegd hebbende, als mijn noodhulpvoertuig dan niet in de buurt kan staan, komt ie te staan waar ie niet teveel in de weg staat. Daarbij staat ie inderdaad wel eens zo, zoals een burger niet mag staan.

Klopt.

Zoals collega's hier ook aanhalen, er is gewoon een algemene ontheffing. Daar maak je dan gebruik van. Dat burgers dat niet eerlijk vinden... tja. Ik probeer er rekening mee te houden maar als het niet gaat, lig ik er echt geen minuut minder wakker van...

Ja de politie mag voor haar uitvoering van haar bediening regeltjes overtreden die de burger niet mag overtreden. Heel vervelend voor de burger, maar noodzakelijk voor de normale uitvoering van het werk. Niets meer, niets minder. Dat daar mensen over vallen... ach... nogmaals ik probeer een goed voorbeeld te zijn, maar als het moet, dan maar even niet.

Lijkt me ook zoals het hoort Grizz. Indien mogelijk in een normaal parkeervak zo dicht mogelijk voor de deur. Geen normaal vak vrij? dan 'illegaal', maar niet hinderlijk. Daar kunnen ook weinig mensen zich druk om maken. Alleen misschien een paar zuurpruimen die dezer dagen ook zullen klagen dat het zo warm is....

Wanneer ik het wel kwalijk vind is wanneer er onnodig gebruik wordt gemaakt van de vrijstellingen. Bij mn ouders in de buurt had een agent een poosje de gewoonte om zijn (dienst)auto op een invaliden plaats voor de winkel te gooien. Ongeacht de drukte op het parkeer terrein. Ok er waren 5 invalide plaatsen waar er zelden meer da 2 van werden gebruikt. Hier is meermaals over geklaagd bij de agent in kwestie en bij diens leidinggevende. Geloof dat het toen wel beter geworden is.

En zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen van hoe het niet moet. Maar gelukkig geven verreweg de meeste agenten een voorbeeld hoe het ook kan. Altijd jammer wanneer een paar slechten het verknallen voor vele goeden.... :-\


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Sorry, soms moet je even een reactie "uitlokken"
Prettige manier van discussiëren houd je er dan op na....  :-\
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Prettige manier van discussiëren houd je er dan op na....  :-\

Ach... ik kan die manier van denken soms wel waarderen. Zeg maar even de knuppel in het hoenderhok gooien... of advocaat van de duivel spelen. Zolang het niet op de man is en respectvol blijft wil ik best reageren. Op de man of respectloos is voor mij einde discussie.

Willens en wetens op een invalideplek... is voor mij gewoon een no go... ook niet bij spoed dan klap ik m wel ergens anders neer.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....