Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 267096 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Citaat van: DeMassel link=msg=1233496 date=1388654421
Misschien zelfs helemaal niet stoppen.

Dan denk ik dat deze bestuurder was blijven meerijden tot aan het incident, met alle mogelijke gevaren erbij. Maar zolang bepaalde mensen (IWAB) een plank/beton voor hun hoofd blijven houden, blijf je dit in de praktijk tegenkomen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Sommige mensen  >:(
Het lijkt wel alsof we verantwoording schuldig zijn waarom wij iets doen, als je het er niet mee eens bent dien je maar een klacht in. Gevalletje artikel 30.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1233562 date=1388668154
Dan denk ik dat deze bestuurder was blijven meerijden tot aan het incident, met alle mogelijke gevaren erbij. Maar zolang bepaalde mensen (IWAB) een plank/beton voor hun hoofd blijven houden, blijf je dit in de praktijk tegenkomen.

Het is naar mijn mening dat het niet voor de hedendaagse Nederlander die zich alles behalve interesse in de hulpdiensten heeft het onnodig om te weten wat de politie wel en niet mag... En als de politie dan iets doet zonder OGS ( met of zonder G) dan weten ze niet dat ze het mogen. Maar dan is het natuurlijk meer dan interessant om te klagen over de politie... Ze bekeuren namelijk wel iedereen maar doen zelf alles wat maar ook in de wvw staat verkeerd... (niet wetende dat ze het mogen)

Mensen die zich er een beetje in willen interesseren die weten het onderhand wel... En als ze het niet weten dan weten ze het "nog" niet want dan komen ze er wel achter via o.a. dit forum.

Zullen we het daar maar op houden?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Citaat van: Sylvester link=msg=1233052 date=1388525690
Wat een jankerd, maar zelf ook overtredingen maken :-X
(1:12) Bij een doorgetrokken streep inhalen en zelf ook snel gaan rijden.
Vervolgens krijgt meneer een volgteken en gaat vervolgens in discussie met 1 van de agenten.
Om het verhaaltje compleet te maken gaat hij op Youtube dan ook nog zielig doen, kortom: Jankerd 1e klasse.
http://www.youtube.com/watch?v=N_CobOXnTUg
Lucas van der Geest


Mocht iemand hem op kenteken willen bekeuren: tijd, datum en locatie zijn te vinden in het filmpje. Het kenteken van zijn Duitse zwarte BMW 1 serie heb ik (X)WUG WK 110(XXX)  ;D :D
Freude am Fahren


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: Sylvester link=msg=1233052 date=1388525690
Wat een jankerd, maar zelf ook overtredingen maken :-X
(1:12) Bij een doorgetrokken streep inhalen en zelf ook snel gaan rijden.
Vervolgens krijgt meneer een volgteken en gaat vervolgens in discussie met 1 van de agenten.
Om het verhaaltje compleet te maken gaat hij op Youtube dan ook nog zielig doen, kortom: Jankerd 1e klasse.
http://www.youtube.com/watch?v=N_CobOXnTUg
Lucas van der Geest

Twee opmerkingen:

1: ik had excact hetzelfde gedaan als de collega, auto effies aan de kant zetten vanwege het gedrag, effies aanspreken maar....ook effies een rijbewijsje vragen en ter plekke invorderen. Kerel rijdt 130 (zegt ie zelf en je hebt een meting want hij volgt) waar 80 mag en haalt in over een dubbele door-getroken streep. Dat is een 130 WVW en omdat ik geen tijd heb vorder ik het RB-tje in. 'S kijken of ie dan nog zoveel te zeggen heeft als ie hoort dat hij een kleine 1200 euro kwijt is >:D
2: die van-zwijne-stein snapt werkelijk geen  :-X van de regels in Nederland en/òf hij heeft er schijt aan. En dat bevestigd het door mij geschrevenne onder 1 waarbij dus eigenlijk aangetoond wordt dat van-zwijne-stein mazzel heeft gehad en hij dus niet moet zeuren want zijn RB had gewoon ingevorderd moeten worden.

p.s. de collega gaf wel keurig uitleg! Wij hebben vrijstelling voor de verkeersgregels in Nederland  O0. OGS is geen noodzaak (en als je slim bent gebruik je het ook niet) voor het maken van verkeersovertredingen.

En nog een klein ps-je: een mutatie maken en een briefje naar de Belastingdienst had ik ook nog gedaan (duitse auto en BS zegt: "ik ben Nederlander")

Maar ja, dat ben ik dan weer: europa kent geen grenzen en ik in die gevallen ook niet  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Citaat van: moppersmurf link=msg=1234132 date=1388863024
En nog een klein ps-je: een mutatie maken en een briefje naar de Belastingdienst had ik ook nog gedaan (duitse auto en BS zegt: "ik ben Nederlander")
Dat kan natuurlijk, iemand kan een dubbele nationaliteit hebben. Het is, als je in Duitsland woont (bijv. net over de grens) verplicht om een Duitse auto te rijden.  98uiye
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298

En nog een klein ps-je: een mutatie maken en een briefje naar de Belastingdienst had ik ook nog gedaan (duitse auto en BS zegt: "ik ben Nederlander")

Maar ja, dat ben ik dan weer: europa kent geen grenzen en ik in die gevallen ook niet  ;D

Tja moppersmurf, in veel gevallen mag ik het met je eens zijn, in dit geval niet. Het toeval wil dat ik ook al bijna een kwart eeuw volledig legaal in D woon, dus een Duits gekentekende wagen moet rijden, en toch nog steeds Nederlander ben en af en toe in NL familie opzoek, mét Duitse auto. Denk niet dat de Belastingdienst bezwaar maakt.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1234155 date=1388871466
Tja moppersmurf, in veel gevallen mag ik het met je eens zijn, in dit geval niet. Het toeval wil dat ik ook al bijna een kwart eeuw volledig legaal in D woon, dus een Duits gekentekende wagen moet rijden, en toch nog steeds Nederlander ben en af en toe in NL familie opzoek, mét Duitse auto. Denk niet dat de Belastingdienst bezwaar maakt.
Zoals als jij het neerzet doen ze/we niet moeilijk nee. Maar er zijn ook mensen die wel heeeeeeeel lang op familie bezoek zijn  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Nog een variant:
Als u in Nederland met een auto rijdt, moet u voor die auto bpm en motorrijtuigenbelasting betalen. Het maakt niet uit of de auto een Nederlands of een buitenlands kenteken heeft.

Hierop is een uitzondering. Het gaat dan om kort tijdelijk gebruik, bijvoorbeeld als u in het buitenland een auto hebt gehuurd om naar huis te rijden, omdat u bent gestrand op een buitenlands vliegveld. Voor dit tijdelijk gebruik is er de zogenoemde veertiendagenvrijstelling. Dit betekent dat u 1 keer per jaar voor hetzelfde kenteken een vrijstelling kunt krijgen. U kunt deze vrijstelling digitaal aanvragen. Buitenlandse verhuurbedrijven doen dat vaak al voor u.

Vergunning

Woont u in Nederland, maar hebt u een buitenlandse werkgever die u een auto met een buitenlands kenteken ter beschikking stelt? Dan kunt u een vergunning krijgen om met die auto in Nederland te rijden, zonder belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm) te hoeven betalen vanwege de invoer van die auto. U kunt ook bellen met de BelastingTelefoon Auto.

bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/auto_en_vervoer/auto_van_de_onderneming/autokosten/auto_met_buitenlands_kenteken
CN NRK


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Marnix link=msg=1234164 date=1388874240
Nog een variant:
Als u in Nederland met een auto rijdt, moet u voor die auto bpm en motorrijtuigenbelasting betalen. Het maakt niet uit of de auto een Nederlands of een buitenlands kenteken heeft.

Hierop is een uitzondering. Het gaat dan om kort tijdelijk gebruik, bijvoorbeeld als u in het buitenland een auto hebt gehuurd om naar huis te rijden, omdat u bent gestrand op een buitenlands vliegveld. Voor dit tijdelijk gebruik is er de zogenoemde veertiendagenvrijstelling. Dit betekent dat u 1 keer per jaar voor hetzelfde kenteken een vrijstelling kunt krijgen. U kunt deze vrijstelling digitaal aanvragen. Buitenlandse verhuurbedrijven doen dat vaak al voor u.

Vergunning

Woont u in Nederland, maar hebt u een buitenlandse werkgever die u een auto met een buitenlands kenteken ter beschikking stelt? Dan kunt u een vergunning krijgen om met die auto in Nederland te rijden, zonder belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm) te hoeven betalen vanwege de invoer van die auto. U kunt ook bellen met de BelastingTelefoon Auto.

bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/auto_en_vervoer/auto_van_de_onderneming/autokosten/auto_met_buitenlands_kenteken
Inderdaad, al is dit wel heeeeeel simplistisch neer gezet. Er zitten voor beide voorbeelden wel iets meer haken en ogen aan. En dat buitenlandse verhuurbedrijven voor jou de vrijstelling aanvragen is nieuw voor mij. Heb er toch al diverse gezien en dit nog nooit meegemaakt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v