Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 265645 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Citaat van: moppersmurf link=msg=1352226 date=1432508904
JA. Mag ik eens een keer geweldig alles in een keer door de mangel halen? laten we alle verkeersregels afschaffen behalve artikel 5 WVW. De OVJ bepaald in dat geval wel wat de gevolgen zullen zijn. Dat levert een betere registratie op van de verkeersmisdragingen en een beter beoordeling van  de gevaarssetting. In mijn ogen ben je dan klaar. Roodlicht, niet-mobiel bellen, VOP overslaan wat dan ook alles is artikel 5. Aan de diender om te omschrijven wat het gevaar is geweest en aan de OVJ om daar dan wat van te vinden. Ik denk dat je zomaar van heel veel gelul af ben.

Soms is eenvoud de oplossing

Als ik een bon krijg voor NIET mobiel bellen, laat ik die toch echt voorkomen moppersmurf! Niet handsfree is een ander verhaal.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Als ik een bon krijg voor NIET mobiel bellen, laat ik die toch echt voorkomen moppersmurf! Niet handsfree is een ander verhaal.
Hahaha ik ook. ::)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Ach mag ik ook een foutje maken?!  98uiye  ;D

Beetje ouderdom???  :o
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: moppersmurf link=msg=1352382 date=1432589471
Ach mag ik ook een foutje maken?!  98uiye  ;D

Beetje ouderdom???  :o

Nee dat mag je niet...

Politiemensen zijn onfeilbaar... dat weet je toch !    ;)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: grizz link=msg=1352402 date=1432623808
Nee dat mag je niet...

Politiemensen zijn onfeilbaar... dat weet je toch !    ;)

in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: moppersmurf link=msg=1353744 date=1433277694


ik ook van jou !  098uo
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Sepp

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Citaat van: Dion link=msg=1347052 date=1430402361
In de meeste gevallen hebben de gemeente BOA's een vrij brede ontheffing gekregen van niemand minder dan de gemeente zelf.  ::)
Ik kan me goed voorstellen dat het bord C1 daar ook onder valt. Het negeren van een aanwijzing lijkt me echter niet.

Ook toezichthouders kunnen ontheffing krijgen, met name voor zaken als parkeerverbod, inrijdverbod, stopverbod etc.
Ik kreeg laatst ook zo een kaart toegestuurd om achter de voorruit te leggen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

De Telegraaf

Citaat
Politiebus rijdt vol door rood - DAT MAG NIET!

We krijgen veel video’s doorgestuurd van politieagenten die verkeersregels overtreden. De vraag is: mag dat?
Samen sterk in de hulpverlening!


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995

De Telegraaf

Beetje sensatiemakerij van de Telegraaf, busje reed door oranje. Hoeveel weggebruikers doen dat zelf niet, nog even door oranje?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Mwah, hij was wel rood. Maar binnen de marge die zelfs de roodlicht flitspalen hanteren. Keurig is het niet, maar je weet nooit waar ze naar op weg zijn of wat ze achterin hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein