door rood licht?

Auteur Topic: door rood licht?  (gelezen 14358 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #30 Gepost op: 24 augustus 2011, 16:30:34
Hmm je zou even kunnen uitzoeken wie er verantwoordelijk is voor die verkeerslichten en of en wanneer het lampje vervangen is van de installatie. Dat kan jullie verhaal toch ondersteunen.

Heb je toevallig een foto van de kruising? (desnoods via streetview)

Politiefoto heb ik nu even niet digitaal maar betreft :Haarlem, Leidsevaart / Westelijke Randweg, in westelijke richting.

http://maps.google.nl/maps?q=Haarlem,+leidsevaart&hl=nl&ll=52.36331,4.611833&spn=0.000007,0.013894&sll=52.380786,4.624987&sspn=0.035993,0.111151&vpsrc=6&z=17&layer=c&cbll=52.363321,4.611629&panoid=Q_tbBWQhoEehq3sjfmeeUQ&cbp=12,305.32,,0,0
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #31 Gepost op: 24 augustus 2011, 17:36:45
En dan kunnen er nog zoveel HC's, DC's en WTC's, ABC, ABCDE's het hun personeel verplichten om bonnen te schrijven voor hun beoordeling,
als dus een agent te weinig bonnen heeft geschreven richting de datum van de daadwerkelijke beoordeling dan pakt dus zo'n agent een aantal bonnen erbij op deze manier om aan te kunnen tonen dat er goed werk is geleverd.. ?
Puur en alleen om een goed beoordeling te kunnen krijgen ?

Hou toch op met dit kansloze geblaat. Ten eerste bestaat het bonnenquota niet meer. Maar zelfs toen deze nog bestond telden de bekeuringen op kenteken NIET mee.

Met andere woorden. De agent wint er niets extra's mee door bekeuringen op kenteken te schrijven.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 24 augustus 2011, 19:02:36
De agent wint er niets extra's mee door bekeuringen op kenteken te schrijven.

Inderdaad, parkeerbonnen deden ook niet mee ... Men houdt overigens nog steeds bij hoeveel bekeuringen er in een wijkteam geschreven worden, maar er zitten dus geen (rechtspositionele) gevolgen meer aan voor de diender. Ik heb het inmiddels al een keer of 10 aangegeven, maar ik heb nog nooit iets gehoord over een quota ... In de tijd dat men nog met een sabel en/of een FN liep wel, maar dat is al een tijdje geleden  :-*
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #33 Gepost op: 24 augustus 2011, 20:24:38
In de tijd dat men nog met een sabel en/of een FN liep wel,

Een FN ... grijns ... we worden oud merk ik.  ^-^
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #34 Gepost op: 24 augustus 2011, 21:39:40
Een FN ... grijns ... we worden oud merk ik.  ^-^
The good old Browing.

Back on topic


Toch pas op het matje geroepen door de WTC samen met mijn PL Verkeer. De tekst luid: Heren Verkeer we lopen achter met bonnen op andere wkts. Ga er wat aan doen.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #35 Gepost op: 26 augustus 2011, 14:21:57
Het rode licht negeren is daadwerkelijk onder/voorbij het rode licht door rijden. Roodlicht camera's maken daarom altijd twee foto's, een van het passeren van de stopstreep én een (net) voorbij het verkeerslicht.
Ok ander stoplicht als ik in gedachten had...
Ik heb mijn foto's gekregen, maar geen van allen laat zien dat ik over de streep rijdt, beiden zijn van achter de streep, de 1e +- 1 à 2 meter, de andere een tiental meter na de stopstreep. Daarbij wel het bovenste licht dat brandt, maar dus geen bewijs dat ik door rood over de streep reed.
Het ik kans een beroep te winnen?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #36 Gepost op: 26 augustus 2011, 14:30:30
Betaal gewoon, je lette niet op en reed door rood...


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #37 Gepost op: 26 augustus 2011, 15:18:32
Luister, als ik iets gedaan heb ben ik niet beroerd om te betalen, maar ik ben gewoon een voorzichtige chauffeuse, en ik kan me echt niet voorstellen dat ik daar door rood ben gereden, laat staan dat ik het expres zou doen.
 Dus wil ik graag horen of er een andere verklaring voor is, en wat de regels voor dit soort boetes zijn.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #38 Gepost op: 26 augustus 2011, 18:28:43
Wet Mulder, omgekeerde bewijslast, ambsteed geloofwaardigheid.....

Een dashboard vol ontheffingen, een voorruit vol met kaartjes omdat je zonder je werk niet kan/mag doen en dan een boete krijgen omdat er zoveel achter je voorruit zit......
Ja ook weer een briefje van mijn fanclub dat ze weer eens van een ijverige verbalisant een klacht hebben gehad over mijn voertuig. (Ik krijg er meerdere per jaar en betaal er geen 1 of ze worden vooraf al te niet gedaan of geseponeerd). Toch probeerd de OvJ het altijd met in zijn eerste reactie af te doen met "In eerste instantie wordt de verbalisant zijn verklaring voor juist geacht, derhalve blijft het schikkingsbedrag bestaan". Als je dan een tweede brief schrijft met duidelijkere bewoordingen dat bijv. de verbalisant een bril nodig heeft om een ontheffing te lezen, of een trapje om het straatnaambordje goed te lezen, dan pas krijg je de brief dat de boete komt te vervallen. Maar ook dan wil de OvJ het wel eens doorzetten.
Ik heb totzelfs al van een rechter hier in Lelystad de vraag gekregen "ben je hier alweer?".  Overigens wanneer het komt tot een rechtzaak dan vraag ik ook een schadevergoeding voor het verlies van werktijd, deze word ook altijd gehonoreerd echter het bedrag valt lager uit dan ik altijd zelf kan verdienen.

Ik ga echt niet voor elke boete aanvechten, maar ik wil wel zeggen dat als je met een goed verhaal komt en zelfs met getuigen de OvJ's in Nederland in mijn ogen niet eens de eerste brief lezen maar die gelijk afdoen met "de verbalisant is bewijsvoerend".
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #39 Gepost op: 21 november 2011, 00:49:02
Even een reactie op de voorgaande discussie tussen RED en MarcoIF: Ik kreeg een bon voor rijden door roodlicht in Rotterdam. Bij mij was het de ogen wijd open, verbazing alom: ik in Rotterdam? Uiteraard heb ik de foto en gegevens opgevraagd en zelf ook enig initiatief getoond door op zoek te gaan naar wat ik die dag gedaan heb. Ik kon aantonen dat ik om uur x in Sneek met de pin betaald had. Ook kon ik aantonen dat ik op uur Y diesel getankt had in mijn eigen woonplaats. Op uur Z was ik geflitst in Rotterdam, wat absoluut mogelijk geweest zou zijn volgens de route planners. Maar het was midden in de spits en de officier begreep dat er een verschil zat tussen theorie (de route planner) en praktijk (in de file staan) en heeft de bon dus geseponeerd.

Let wel: ik ben van de blauwe kant! Ik heb dagelijks te maken met gevoels- en randvoorwaarden. En weet je wat daarin het meest opvalt als een volwassene aangesproken wordt op zijn eigen gedrag?  Wij als volwassene hebben nogal de neiging ons eigen gedrag goed praten. Het bekende "ik was niet aan het bellen, ik werd gebeld". Daar heb ik tijdens de opleiding een mooi woord voor geleerd: cognitieve dissonantie.
Eigenlijk zou ik elke x weer als ik iemand een bekeuring geef, dat moeten doen alsof ik mijn kleine jongen van 3 jaar iets duidelijk probeer te maken (dat wil niet zeggen dat ik elke volwassene behandel als een 3-jarige!) maar als ik mijn 3-jarige iets leer doe ik dat op een hele simpele manier en probeer ik eenvoudig uit te leggen waarom iets wel of juist niet mag. Kennelijk hebben volwassen mensen daar nog steeds behoefte aan. (ff een standpunt neer zetten!)

 Ik zeg gewoon: bezint eer ge begint!  Wees volwassen, gedraag je volwassen en doe volwassen!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens