'The day the world changed' - New York 11-09-2001

Auteur Topic: 'The day the world changed' - New York 11-09-2001  (gelezen 96709 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Gepost op: 24 augustus 2011, 00:11:14
Het is al weer bijna tien jaar geleden dat de wereld even stilstond na verschrikkelijek aanslag op het WTC in New York. Persoonlijk doet het me nog steeds pijn om de beelden te zien van de brandende torens, en het plotselingen instorten. Vooral omdat op dat moment voor mij direkt duidelijk was dat er veel collega's niet op tijd buiten zouden staan. Komende weken weer veel aandacht op TV, Nat Geo heeft een hele week met video materiaal.
Ik zal hier wat links plaatsen met interressante video's:
Zesdelige documentaire over Rescue Co 1, die 11 leden verloren op 11 sept. 2001
http://www.youtube.com/watch?v=BjdSQtbVf4o

PS de omschrijving "Company of Heroes" is volgens mij geleend van Maj. Dick Winters van de E-Company, Band of Brothers, "Grandpa were you a hero in the war, no I said, but I served in a company of heroes"


Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2011, 00:26:54
National Geographic Channel(NGC) opened the 9/11 week with an interview with George W Bush.

Dit interview is te zien op zondag 04/09 vanaf 2100 uur uiteraard op NGC.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2011, 16:00:18
Artikel in het Duitse Feuerwehr Magazin (FDNY helden, of roekeloos).  over de FDNY tien jaar na 9-11. Enkele opvallende kantekeningen:
Van de 343 omgekomen collega´s hadden er 60 geen dienst op dat moment. Zij zijn op eigen gelegenheid naar het WTC gegaan en in het WTC gaan helpen. Stonden niet onder olv de bevelvoerenden ter plaatse, waren ook nergens geregistreerd.
Communictatie, de portofoonverbindingen lieten het al snel afweten. Een speciale versterker geplaatst na de bomaanslag jaren eerder zou volgens de FDNY niet gewerkt hebben. De fabrikant houdt het op een bedieningsfout. Waarheid zal nooit meer bekend worden, apparatuur compleet vernietigd, en verantwoordelijke leverancier hoeft niet bang te zijn voor schadeclaims van de familie van de overledenen.
De FDNY heeft nog steeds geen eigen helicopter, maar moet ook nu nog gebruik maken van die van de NYPD.(politie) De samenwerking tussen politie en brandweer gaat ook nu nog steeds niet vlekkeloos, beiden doen ze reddingswerk, en beconcurreren elkaar.(NYPD emergency Services) Toen de NYPD helikopeter meldde dat de eerste toren scheef stond werd dit wel aan alle politie medewerkers doorgeven door de politiemeldkamer maar men vergat dit aan de meldkamer brandweer door te geven. Als politie agenten naar beneden gaan omdat ze opdracht hebben gekregeen het gebouwte verlaten, gaan 50 min. later nog brandweerploegen het op instorten staande gebouw in.

Als je alle "feiten" leest wordt het nog triester als je weet dat er meer levens gespaard hadden kunnen worden.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3 Gepost op: 2 september 2011, 11:27:18
National Geographic Channel(NGC) opened the 9/11 week with an interview with George W Bush.

Dit interview is te zien op zondag 04/09 vanaf 2100 uur uiteraard op NGC.
Vanaf zondag 4 sep is er elke avond min 2 items over 9/11. Uitzendingen 21.00 en 22.00 uur,
Herhalingen in dezelfde nacht en de ochtend erop. voor 11 september heb ik nog niet kunnen
kijken maar ik ga ervanuit dat er dan wel aardig uitgepakt gaat worden. Om nog maar niet te
spreken over de nederlandse zenders. Ik gok dat de franse docu over de brandweer, fahrenheit 9/11
en de docu over de complot theorie ook nog op stapel staan.

En ik denk dat er deze week ook aardig zal gedacht en gevraagd worden waar we toen waren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4 Gepost op: 4 september 2011, 18:23:06
National Geographic Channel(NGC) opened the 9/11 week with an interview with George W Bush.

Dit interview is te zien op zondag 04/09 vanaf 2100 uur uiteraard op NGC.

Dit internieuw wordt maandag 5 september om 17:00 uur herhaald op NGC.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #5 Gepost op: 4 september 2011, 18:27:41
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10484144/__Terugblik__op_9_11__.html?sn=binnenland,buitenland

In dit artikel word aangehaald wat voor programma's er allemaal zijn deze week ivm 11 September
2001. Even een lijstje:

National Geografic:
9/11 week met onder meer interviews van G.W. Bush en Rudy Giuliani.

SBS6:
Dagelijks docu's over 9/11 met op woensdag Gevangen in de Toren.

RTL4:
Op 11 september, 9/11 The firemen's story.

Publieke zenders:
Drieluik 9/11: De dag dat de wereld veranderde (op maandag, donderdag en zondag)
Lachen na de Twin Towers op vrijdag over welke grappen er nog gemaakt kunenn worden
na de beruchte datum.
Op de radio blik op 11 sep Wim Kok in een twee urige uitzending terug op die dag.

CNN:
De hele week 4 special reports en op zondag live uitzendingen vanaf Pennsylvania, Pentagon
en Ground Zero.

Dit internieuw wordt maandag 5 september om 17:00 uur herhaald op NGC.

Ook in de nacht zondag op maandag (ik dacht 2 uur) en op maandag ochtend word dit
interview herhaald.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6 Gepost op: 4 september 2011, 18:39:34
Tevens de volgende programma's op NGC gevonden in de TVkrant.

Maandag 5 September om 02:00 uur en 10:00 uur George W Bush: The 9/11 Intervieuw herhaling van Zondagavond 21:00 uur.

Maandag 5 September om 21:00 uur Giuliani: Commanding 9/11 Herhaling Dinsdag 6 September 17:00 uur.
Maandag 5 September om 22:00 uur Inside 9/11- Osama Rising Herhaling Dinsdag 6 September 18:00 uur.
Maandag 5 September om 00:00 uur Inside 9/11 Herhaling Dinsdag 6 September 21:00 uur en 00:00 uur.

Woensdag 7 September 11:00 uur Inside 9/11 - Countdown te terror en Herhaling om 18:00 uur
Woendag 7 September 17:00 uur Classified - The hunt for Bin Laden

Donderdag 8 September 10:00 uur Seconds from Disaster: 9/11 Herhaling om 17:00 uur
Donderdag 8 September 11:00 uur Inside 9/11 - Zero hour Herhaling om 18:00 uur
Donderdag 8 September 21:00 uur My 9/11 Herhaling 00:00 uur en 03:00 uur
Donderdag 8 September 22:00 uur Inside 9/11 - End Game Herhaling 00:00 uur en 04:00 uur Vrijdag 9 September 18:00 uur

Vrijdag 9 September 22:00 uur Inside 9/11 - The war continues Herhaling 00:00 uur
Vrijdag 9 September 23:00 uur Bin Laden's spy in America
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #7 Gepost op: 5 september 2011, 02:47:40
De dag van de crash waren we onze corso wagens aan het afbreken. Dit jaar trekt toevallig de stoet op deze datum rond, ik ga er zeker wel bij stilstaan en met mij vele corsobouwers :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #8 Gepost op: 5 september 2011, 21:55:36
Maandag 5 September om 02:00 uur en 10:00 uur George W Bush: The 9/11 Intervieuw herhaling van Zondagavond 21:00 uur.

Weet iemand of dit interview ergens online te bekijken is? Wilde het graag zien, maar moest helaas weg gisteravond. Tijdens de herhalingen lag ik te slapen/was ik aan het werk ;).
Helaas heeft Ziggo NatGeo uit het analoge pakket gegooid, dus kon ik het niet opnemen.  >:(
Senior GGP / Oost-Brabant


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 5 september 2011, 22:03:06
De uitzending wordt herhaald.

10-09 om 14.00
11-09 om 22.00
12-09 om 02.00 en 11.00