'The day the world changed' - New York 11-09-2001

Auteur Topic: 'The day the world changed' - New York 11-09-2001  (gelezen 96707 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #40 Gepost op: 11 september 2011, 14:16:19
Voor de mensen die liever naar RTL kijken is het via internet te volgen vanaf 14:40 uur.
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #41 Gepost op: 11 september 2011, 19:42:07
Mooi dat het HV-forum aandacht heeft gegeven aan de gebeurtenissen van 10 jaar geleden.
Via een aantal topics kan men fragmenten terugvinden, vertellen wat je deed op die dag en is er aandacht voor andere zaken.

Elk jaar probeer ik (als het werk het toelaat) zoveel mogelijk te kijken naar de herdenking in Amerika.
Zojuist is de herdenking van deze verschrikkelijke gebeurtenis voor vandaag beeindigd.
Een monument is op Ground Zero geopend, een groot gapend gat waar water in stroomt. Het doet een beetje denken aan al die tranen van verdriet die de vele familieleden en nabestaanden laten door het verlies van hun dierbaren. Door de soms persoonlijke toelichtingen van de mensen die alle namen opnoemden van de gevallenen kreeg ik een brok in mijn keel. Af en toe een traan als er weer een kind van ca. 10 jaar over zijn vader of moeder begon.

Alle namen van de slachtoffers staan rond het monument gegraveerd, enkelen maakten d.m.v. een potlood en papier een afdruk. Anderen stopten vlaggetjes of bloemen tussen de letters.

Elk jaar weer krijg ik een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Dat zal nog heel lang duren voordat dat over gaat.
Er komt een museum vlakbij het nieuwe WTC en ooit hoop ik daar nog eens heen te kunnen.

Allways remembering....
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #42 Gepost op: 11 september 2011, 19:45:43
En die vallende mensen vergeet je ook nooit meer van je leven. Wat een machteloosheid, het toppunt van.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #43 Gepost op: 11 september 2011, 19:52:16
En die vallende mensen vergeet je ook nooit meer van je leven. Wat een machteloosheid, het toppunt van.

Klopt, Dinges. Toen ik de eerste beelden zat te kijken dacht ik dat het dakbedekking/beplating of zoiets was. Toen ik later hoorde dat het mensen waren werd ik misselijk.

Ik heb even gewacht met posten hier in het topic, ik dacht dat het alleen een melding was maar toen zag ik dat het een open topic was. Vandaar mijn reactie.
Misschien nog een idee om een ander topic te maken? Hoe herdenk jij 9/11/01?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #44 Gepost op: 11 september 2011, 19:56:50
Er komt een museum vlakbij het nieuwe WTC en ooit hoop ik daar nog eens heen te kunnen.

Allways remembering....

Een paar jaar terug voor het eerst in NY geweest. Ik heb de torens dus ook nog nooit zien staan. Ik ben wel heel stil geworden toen ik de grote zag van Ground Zero. Het is indrukwekkend om te zien hoe groot en kolossaal het gebied is wat verloren is gegaan in de aanslagen. En hoeveel verdriet de plek, waar toen nog druk gebouwd werd, wel niet huisvest. Een schril contrast met de enorm drukke straten en volle warenhuizen er naast.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 11 september 2011, 22:04:22
Misschien nog een idee om een ander topic te maken? Hoe herdenk jij 9/11/01?

Dat kan in dit topic, of in Wat deed jij op 11 september 2001 - en wat is je het meest bijgebleven? O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #46 Gepost op: 11 september 2011, 22:06:50
Ik zie trouwens aardig wat beelden voorbij komen op SBS, had ik nog niet eerder gezien. Het blijft verschrikkelijk (indrukwekkend) wat daar is gebeurd.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #47 Gepost op: 11 september 2011, 22:13:54
Een monument is op Ground Zero geopend, een groot gapend gat waar water in stroomt.

En dat ga ik over anderhalve week, op 26-9, bezoeken tijdens mijn vakantie in New York. Heb er speciaal verlenging voor genomen. Het "E-ticket" heb ik klaar liggen. Vorig jaar al de plaats en de tijdelijke tentoonstelling bezocht, maar wil terugkomen om het monument te kunnen bezoeken.

NB: het is geen groot gapend gat, maar het zijn de plaatsen van de twee oude torens.
http://www.911memorial.org/


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #48 Gepost op: 11 september 2011, 22:16:38
Volgens vele twitter berichten word er op dit moment een toestel van American Airlines [Flight 34] door meerdere straaljagers geëscorteerd naar JFK airport, er zouden meerdere personen(3) op het toilet zitten en weigeren eraf te komen.

Beetje vervelende dag voor zo'n incident.
http://twitter.com/#!/search/flight%2034
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #49 Gepost op: 11 september 2011, 22:19:22
Het is trouwens moeilijk voor te stellen dat op die dag de ''gewone'' meldingen vrijwel geen opvolging kregen, in- en om het rampgebied. (van POB's tot aanrijdingen, van overvalletjes tot brandmeldingen) Bizar, als je erover nadenkt.